O diele:

Na skladbe som začal pracovať krátko po "vyhadzovacom zjazde" Zväzu slovenských skladateľov (1972). Z jeho tribúny bola totiž uvalená "kliatba" nielen na ľudí, ale aj na elektronickú hudbu ako na prejav buržoáznej, antisocialistickej, antisovietskej estetiky. Uvádzanie EH bolo na dlhé roky zakázané... Epitaf mal byť pôvodne akousi "melodrámou" s recitáciou úryvkov z Kopernikovho "De revolutionibus orbium coelestium"; tento projekt však neprešiel... Keď Peter Kolman – vtedy ešte vedúci Experimentálneho štúdia – navrhol Epitaf na tribúnu UNESCO, neuspel – zaslaná bola iná skladba (samozrejme iného autora). To, že sa potom Epitaf ocitol v Bourges na medzinárodnej súťaži na piatom mieste spomedzi stovky skladieb – bolo pre mňa, autodidakta, veľkou satisfakciou. V Bratislave skladba odznela v r. 1977 na BHS, na prvom EA koncerte po rokoch.


(autor, in: bulletin Melos Étos 1991)

Prvé uvedenie na Slovensku

1. 10. 1977, Elektroakustický koncert Bratislavské hudobné slávnosti, Veľké koncertné štúdio Slovenského rozhlasu, Bratislava, SK
X