Profil osobnosti

Foto: Yvetta Kajanová Zdroj: www.fphil.uniba.sk

Yvetta Kajanová

26. 1. 1964 Komárno

muzikológia, publicistika, redaktor, hudobný manažment
pedagóg – hudobnoteoretické predmety

Bio

Bio

1982 – 1986
Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda), diplomová práca Jazzová hudba v televízii
1990 – 1993
ašpirantka na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave (1994 hodnosť CSc., dizertačná práca Porovnávacia analýza medzi žánrami modernej populárnej hudby a jazzu
od 1993
pedagogička na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave (hudobná sociológia, história jazzu, rocku a populárnej hudby, hudobná kritika a manažment hudby)
1997
organizátorka University Workshopu (diskusia mladých muzikológov o modernej populárnej hudbe a jazze) v spolupráci s Ústavom hudobnej vedy SAV
1997 – 1999
výskumná pracovníčka na Ústave hudobnej vedy SAV
2004
titul doc., habilitačná práca Kapitoly o jazze a rocku (2003)
2008 – 2010
členka medzinárodného výskumného tímu Jazz vo východnom bloku na Freie Universität v Berlíne
2012
titul prof. na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave

Vo svojom výskume sa zameriavala na oblasť slovenského jazzu, rocku, gospelovej hudby, modernej populárnej hudby a world music.

Je autorkou kníh: Rozhovory s Iljom (1996), Slovník slovenského jazzu (1999), The Book of Slovak Jazz (2000), Gospel music na Slovensku (2009), Postmoderna v hudbe. Minimal, rock, pop, jazz (2010), K dejinám jazzu (2010), K dejinám rocku (2010).

Venovala sa publicistickej a organizačnej činnosti, pôsobila ako redaktorka časopisu Rytmus vo vydavateľstve Obzor a Slovak Music v Slovenskom hudobnom fonde (od 1986), neskôr bola manažérkou koncertného cyklu Pondelky v Klariskách v Bratislave, pôsobila ako manažérka tlačového sekretariátu festivalu Bratislavské jazzové dni (1990 – 2002), viedla tlačové konferencie s osobnosťami a súbormi, ako napr. Joe Zawinul, Jean Luc Ponty, Michel Petrucciani, Take Six, Betty Carter a s ďalšími, pôsobila vo funkcii viceprezidentky Slovenskej jazzovej spoločnosti (1995 – 1999) a členky Rady Slovenskej jazzovej spoločnosti (od 2000).

V rokoch 1984 – 2000 pravidelne prispievala do kultúrnych rubrík novín a hudobných časopisov, neskôr prispievala do vedeckých zborníkov Musicologica Istropolitana, Musicologica Slovaca. V súčasnosti prispieva svojimi článkami do internetového časopisu skjazz.sk.

Bibliografia

  • Grich, Stanislav: Yvetta Kajanová: Gospel music na Slovensku
    2009 Hudobný život, Bratislava roč. 41, 2009, č. 9, s. 38 – 39
  • Wasserberger, Igor: Yvetta Kajanová: Kapitoly o jazze a rocku
    2003 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 29, 2003, č. 3 – 4, s. 548
  • Krekovič, Slavomír: Yvetta Kajanová
    2000 Hudobný život, Bratislava roč. 32, 2000, č. 7 – 8, s. 65
  • Pokorný, Juraj – Lábska-Kajanová, Yvetta: Študent je ten, kto ma núti rozmýšľať
    Keď prevažuje orientácia na konzumnosť a povrchnosť
    2000 In: www.noveslovo.sk
    Slovo. Politicko-spoločenský týždenník, Bratislava roč. 2, 2000, č. 31 – 32, s. 18
  • Krekovič, Slavomír: Yvetta Kajanová: Rozhovory s Iljom
    1999 Hudobný život, Bratislava roč. 31, 1999, č. 3, s. 38
  • Personálna bibliografia
  • Knižné monografie
  • Kajanová, Yvetta – Pickhan, Gertrud – Ritter, Rüdiger (ed.): Jazz from Socialist Realism to Postmodernism
    2016 Peter Lang, Frankfurt am Main 2016
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)
  • On the History of Rock Music
    2014 Peter Lang, Frankfurt am Main 2014
    (160 s., 1. vyd.)
  • Slovenský jazz, kontexty a súvislosti
    2014 Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2014
    (316 s., 1. vyd., faks., fotogr., ilustr., noty, portr.)
  • K dejinám rocku
    2010 Coolart, Bratislava 2010
    (128 s., 1. vyd.)
  • K dejinám jazzu
    2010 Coolart, Bratislava 2010
    (110 s., 1. vyd.)
  • Postmoderna v hudbe. Minimal, rock, pop, jazz
    2010 Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava 2010
    (198 s., 1. vyd.)
  • Gospel music na Slovensku
    2009 Coolart, Bratislava 2009
    (256 s., 1. vyd., príloha 1 CD)
  • Kapitoly o jazze a rocku
    2003 Epos, Ružomberok 2003
    (64 s., 1. vyd.)
  • Hrčková, Naďa – Kajanová, Yvetta – Boďová Katarína: Slovenskí skladatelia II. (Sociologická sonda)
    2001 Orman, Bratislava 2001
    (73 s., 1. vyd.)
  • The Book of Slovak Jazz
    2000 Hudobné centrum, Bratislava 2000
    (96 s., 1. vyd., text: anglický)
  • Slovník slovenského jazzu
    1999 Národné hudobné centrum, Bratislava 1999
    (156 s., 1. vyd.)
  • Rozhovory s Iljom
    1997 Vydavateľstvo Spolku slovenských spisovateľov, Bratislava 1997
    (139 s., 1. vyd.)
  • Hop do pop. Abeceda modernej populárnej hudby
    1995, 2004 Bratislava 1995, 2004
    (24 s., 2004 - 2. vyd., 1995 - 1. vyd., Simplex, s. r. o.)
  • Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)
  • Aktuálne otázky súčasného hudobného školstva
    2017 Muzikologické fórum, Bratislava roč. 6, 2017, s. 124 – 131
  • Jazz v srdci Európy
    2017 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj]. Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2017, č. 1
  • Jazz artists in the former Czechoslovak Socialist Republic and their conflicts with the socialist ideology
    2016 Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, Peter Lang, Frankfurt am Main 2016, s. 119 – 137
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)
  • Gospel versus profane music in Slovakia
    2016 Redefining Art Worlds in the Late Modernity. Guerra, P. and Costa, P. (Eds.), Porto 2016, s. 215 – 231
    (Universidade do Porto, University of Porto. Faculty of Arts and Humanities)
  • Kajanová, Yvetta – Hevier ml., Daniel: Penetration of jazz into various genres and subcultures
    2016 Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, Peter Lang, Frankfurt am Main 2016, s. 265 – 280
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)
  • The changing face of Slovak jazz
    2016 Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, Peter Lang, Frankfurt am Main 2016, s. 225 – 242
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)
  • Kajanová, Yvetta – Vachová, Zuzana: Classical music and jazz as inspirations for modern music fusion
    2016 Jazz from Socialist Realism to Postmodernism, Peter Lang, Frankfurt am Main 2016, s. 155 – 173
    (310 s., 1. vyd., Series: Jazz under State Socialism)
  • Punk a nová vlna v krajinách Československa, Juhoslávie a Poľska
    2015 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj]. Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2015, č. 1
  • Punk and new wave destruction or a doorway into Europe for the former Socialist countries
    2015 Keep it Simple Make it Fast! Crossing Borders of Underground Music Scenes [elektronický zdroj], Porto 2015, s. 179
    (Universidade do Porto)
  • Hudobné dielo a nová generácia muzikológov od čias Jozefa Kresánka
    2015 Jozef Kresánek (1913 – 1986), inšpiratívna osobnosť slovenskej hudobnej kultúry. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou, konanej v dňoch 9. – 11. októbra 2013, v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2013, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok 2015, s. 212 – 223
    (Chalupka, Ľubomír, ed.)
  • Balada v jazze a u Tadeáša Salvu
    2015 14. Dni Tadeáša Salvu. Zborník z konferencie, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok 2015, s. 28 – 35
    (165 s., 1. vyd., Eva Langsteinová – Margita Gromová-Salvová, (ed.)
  • The rock, pop and jazz in contemporary musicological studies
    2013 International Review of the Aesthetics and Sociology of Music, Hrvatsko muzikološko drušstvo, Záhreb roč. 44, 2013, č. 2, s. 343 – 359
  • Konvergentné a divergentné procesy v regionalizácii
    2013 Muzikologické fórum roč. 2, 2013, č. 2, s. 99 – 106
  • Rhythm and polystylistic rock music
    2013 Musicologica Olomucensia. Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Facultas Philosophica. Philosophica-Aesthetica, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc roč. 17, 2013, s. 57 – 66
    (June)
  • Hodnota tradičného a progresívneho v jazzovom vývoji
    2013 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2013, č. 1
  • The value of the traditional and the progressive in jazz development
    2013 Kajanová, Yvetta (ed.): European Jazz Personalities. Zborník z medzinárodnej konferencie, Bratislava, 22. – 24. apríla 2013, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2013, s. 25 – 26
    (40 s., 1. vyd., 1 CD-ROM)
  • Communism and the Emergence of the Central European Jazz School
    2012 Journal of Literature and Art Studies roč. 2, 2012, č. 6, s. 622 – 640
  • Premeny spirituálov v súčasnosti
    2012 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2012, č. 1
  • Market segmentation of the sacred music – the case of gospel music in Slovakia
    2012 Book of Abstracts. 7th Conference of the European Research Network Sociology of the Arts, Viedeň 2012, s. 90
    (ESA)
  • Rock, pop, jazz ako súčasť muzikológie
    2011 Chalupka, Ľubomír (ed.): Slovenská hudba 20. storočia v pohľadoch a kontextoch, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2011, s. 105 – 122
  • Premeny gospelovej hudby na Slovensku
    2011 Slovenské hudobné knihovníctvo na polceste? Hudba a knihovníctvo v informačnom prostredí 21. storočia. Zborník z 30. seminára hudobných knihovníkov, Žilina, 28. – 29. septembra 2010. Drličková, Dana (ed.), Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava 2011, s. 119 – 123
  • Jazzoví klaviristi v strednej Európe v období 1948 – 1989
    2011 Chalupka, Ľubomír (ed.): Slovenská hudba 20. storočia v pohľadoch a kontextoch, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2011, s. 123 – 163
  • Súčasná kresťanská hudba – worship (chvály) – reč mladého človeka
    2011 Slovenské hudobné knihovníctvo na polceste. Hudba a knihovníctvo v informačnom prostredí 21. storočia. Zborník z 30. seminára hudobných knihovníkov, Žilina, 28. – 29. septembra 2010. Drličková, Dana (ed.), Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava 2011, s. 115 – 118
  • Súčasná scéna slovenského jazzu
    2010 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 42, 2010, č. 5, s. 20 – 36
    (pokr. č. 6, 2010, s. 38 – 51)
  • Jazzrocková generácia na Slovensku
    2010 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2010, č. 3, s. 1 – 6
  • Jazzoví emigranti
    2010 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2010, č. 3, s. 1 – 4
  • Denotative Components of Jazz during the Period of Communism as Exemplified in Czech and Slovak Jazz
    2010 Jazz Behind the Iron Curtain. Series: Jazz under State Socialism. Volume 1. Gertrud Pickhan – Rüdiger Ritter (eds.), Peter Lang, Frankfurt am Main 2010, s. 65 – 81
  • World Music. Historické pozadie slovenskej scény
    2009 In: acta.musicologica.cz
    Acta Musicologica.cz [elektronický zdroj], Ústav hudební vědy, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno 2009, č. 2, s. 1 – 7
  • Globálna a lokálna hudobná kultúra
    2009 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave 2009, č. 2, s. 1 – 19
  • Sprievodné a významové komponenty jazzu v období 1948 – 1989 na príkladoch slovenského jazzu
    2009 Chalupka, Ľubomír (ed.): Príspevky k vývoju hudobnej kultúry na Slovensku, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2009, s. 183 – 214
  • Slovak and Czech Jazz Emigrants after 1948
    2009 Jazzforschung / Jazz Research 41 (2009), ADEVA – Akademische Druck- u. Verlagsanstalt, Graz 2009, s. 49 – 64
  • New spiritual song
    2009 Lexmann, Juraj (ed.): Artis musicae exempla nova ritus Christiani 1. A New Paradigm of Christian Liturgical Music, Księgarnia św. Jacka, Katowice 2009, s. 153 – 168
  • Ethnic Elements in Central Europe in the Period of Communism
    2009 Migrating Music: Media, Politics and Style, London 2009, s. 24
    (School of Oriental and African Studies, University of London, July 10 – 11 2009)
  • Slovenskí jazzoví emigranti
    2008 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 34, 2008, č. 2, s. 118 – 132
  • Vývinové osobitosti pestovania liturgickej hudby na Slovensku
    2008 Hudební věda XLV, Etnologický ústav AV ČR, Praha 2008, č. 1 – 2, s. 212 – 214
  • Segmentácia trhu v cirkevnej hudbe ako dôsledok separácie sakrálneho a profánneho prostredia
    2008 In: www.musicologica.eu
    Musicologica [elektronický zdroj], Kajanová, Yvetta (ed.), Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2008, č. 1, s. 1 – 22
  • Praise and worship – the comeback of the Gregorian chant?
    2008 Hrčková, Naďa (ed.): Sacrum a profanum v hudbe 20. storočia / Sacrum und Profanum in der Musik des 20. Jahrhunderts. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2007, Bratislava, 7. – 9. novembra 2007, Hudobné centrum, Bratislava 2008, s. 35 – 45
    (207 s., 1. vyd.)
  • Gospel music na Slovensku
    2008 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VII. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2008, s. 143 – 179
  • Postmodernistická estetika jazzu a rocku (3)
    2007 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 39, 2007, č. 1, s. 4 – 7
  • Autor v kontexte histórie a kultúry – Ilja Zeljenka
    2007 In: www.melos.hrckova.sk
    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2007, č. 2, s. 1 – 17
    (Webmag)
  • Postmoderna – pele-mele po moderne?
    2007 In: www.melos.hrckova.sk
    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2007, č. 1, s. 1 – 12
    (Webmag)
  • Kajanová, Yvetta – Záborská, Ľubica: World music na slovenskej scéne
    2007 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2007, s. 217 – 245
  • K periodizácii slovenskej populárnej hudby a jazzu
    2007 Hudobná kultúra na Slovensku – kontinuita či diskontinuita? Živá kultúra alebo skanzen?, Žilinská univerzita v Žiline, Žilina 2007, s. 101 – 122
  • Regionálna hudobná kultúra na Slovensku
    2007 Chalupka, Ľubomír (ed.): K pocte Alexandra Moyzesa a Ľudovíta Rajtera. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou Podiel osobností na vývoji profesionálnej hudobnej kultúry, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2006, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2007, s. 77 – 108
  • Periodizácia dejín slovenskej populárnej hudby a džezu
    2007 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2007, s. 197 – 216
  • Towards a periodization of Slovak pop music and jazz
    2007 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2007, s. 197 – 216
  • The work and significance of Slovak and Czech jazz emigration after 1948
    2007 A Window to Freedom? Jazz in Post War Poland and Czechoslovakia, Humboldt-Universität, Berlin 2007, s. 150 – 151
  • Slovak scene of world music
    2007 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana VI. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2007, s. 217 – 245
  • Postmodernistická estetika jazzu a rocku (2)
    2006 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 38, 2006, č. 6, s. 8 – 12
  • Postmodernistická estetika jazzu a rocku (1)
    2006 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 38, 2006, č. 5, s. 4 – 7
  • Antológia slovenskej populárnej hudby V
    2006 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 38, 2006, č. 1, s. 62 – 63
  • Regionálna hudobná kultúra na Slovensku
    2006 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana V. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2006, s. 113 – 133
  • Nová paradigma liturgickej hudby – globálne versus lokálne
    2006 Musicologica Slovaca et Europaea XXIV. Hudba v súčasnej liturgii, Podpera, Rastislav (ed.), Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava 2006, s. 137 – 158
  • Tvorivosť a inovácie v muzikológii a v trhovom priestore
    2005 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 31, 2005, č. 3 – 4, s. 406 – 412
  • The dissemination of progressive trends in Slovak jazz, rock and pop music inspired by concerts of foreign groups
    2005 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2005, s. 209 – 228
  • Prienik progresívnych trendov do slovenského jazzu, rocku a pop music prostredníctvom zahraničných koncertov
    2005 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana IV. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2005, s. 209 – 228
  • In the beginnings there was pop music – how to express maximim by means of minimal music
    2005 Hrčková, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava 2005, s. 181 – 187
    (250 s., 1. vyd., Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005)
  • Hudba potrebuje svoj stred
    2005 Musicologica Slovaca et Europaea XXII. Hudobná kultúra pod vplyvom médií, Lexmann, Juraj (ed.), Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava 2005, s. 195 – 200
    (Edícia: Hudba a médiá)
  • Vplyv importovaných koncertných podujatí na formovanie slovenskej populárnej hudby
    2004 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 30, 2004, č. 4, s. 560 – 572
  • Miesto nonartificiálnych žánrov v systéme sociálnych funkcií hudby u Jozefa Kresánka
    2004 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 30, 2004, č. 1 – 2, s. 74 – 78
  • Axiologické prvky v bipolaritnej hudbe
    2004 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana III. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2004, s. 257 – 266
  • Štruktúra a artikulácia ako stavebný materiál modernej populárnej hudby a džezu
    2003 Hulková, Marta (ed.): Musicologica Istropolitana II. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2003, s. 189 – 204
  • Rock, pop, jazz v duchovnom svete mladých ľudí
    2002 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 5, 2002, č. 2, s. 23 – 25
  • Johann Sebastian Bach and the modern jazz quartet – a desire for sonic sensualism or seriousness
    2002 Bach 2000: Music between Virgin Forest and Knowledge Society, Santiago de Compostela 2002, s. 253 – 260
    (308 s., 1. vyd., Compostela Group of Universities)
  • Ilja Zeljenka – profil
    2002 Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Orman, Bratislava 2002, s. 75 – 83
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)
  • Ilja Zeljenka – kalendárium
    2002 Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Orman, Bratislava 2002, s. 83 – 87
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)
  • K posledným dielam Ilju Zeljenku
    2002 Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Orman, Bratislava 2002, s. 87 – 93
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)
  • Americký, európsky a latinsko-americký jazz
    2002 Hulková, Marta – Chalupka, Ľubomír (ed.): Musicologica Istropolitana I. Ročenka Katedry hudobnej vedy, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2002, s. 183 – 188
  • Liturgická hudba v sociálnom prostredí katolíckej omše
    2001 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 4, 2001, č. 3, s. 3 – 4
  • The last work of Ilja Zeljenka
    2001 Hrčková, Naďa (ed.): Posledných 30 rokov: idey, osobnosti, hodnoty novších hudobných dejín / Die letzten 30 Jahre: Ideen, Persönlichkeiten, Werte der neueren Musikgeschichte, Festival Melos-Étos, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Orman, Bratislava 2001, s. 207 – 214
    (262 s., 1. vyd., Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2001, Bratislava, 7. – 9. novembra 2001)
  • Americký, európsky a latinsko-americký jazz na križovatke jazzových kultúr, alebo je jazz univerzálna hudba?
    2001 Slovenská hudobná veda (1921 – 2001). Minulosť, súčasnosť, perspektívy. Zborník z vedeckého seminára z príležitosti 80. výročia Katedry hudobnej vedy na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, 12. decembra 2001, Chalupka, Ľubomír (ed.), Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2001, s. 75 – 81
  • Štruktúra a artikulácia ako stavebný materiál modernej populárnej hudby a jazzu
    2000 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 32, 2000, č. 3, s. 9 – 22
  • Gregoriánsky chorál na Slovensku
    2000 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 3, 2000, č. 1, s. 31
  • K harmónii a hudobnej forme novej duchovnej piesne
    2000 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 3, 2000, č. 1, s. 30 – 31
  • Recepcia hudby Johanna Sebastiana Bacha v súčasnosti
    2000 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 26, 2000, č. 4, s. 467 – 473
  • On the threshold of the third millenium – rock, pop, jazz, praise or curse
    2000 Hrčková, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava 2000, s. 266 – 270
    (272 s., 1. vyd.)
  • Nová duchovná pieseň na Slovensku
    2000 Slovenská liturgická hudba na nových cestách. Musicologica Slovaca et Europaea XX – XXI, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava 2000, s. 149 – 176
  • Moderná populárna hudba a jej odraz v liturgickej hudbe z hľadiska emocionálneho
    2000 Slovenská liturgická hudba na nových cestách. Musicologica Slovaca et Europaea XX – XXI, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava 2000, s. 269 – 274
    (Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe, roč. 4, č. 1, 2001, s. 21 – 23)
  • Axiologické vzťahy v bipolaritnej slovenskej hudbe
    2000 Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava 2000, s. 211 – 218
    (265 s., 1. vyd.)
  • K niektorým problémom zavádzania populárnej hudby do hudobnej výchovy na základných školách
    2000 Populární hudba a škola. Zborník z medzinárodnej konferencie, Praha, 10. – 12. mája 1999, Poledňák, Ivan (ed.), Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, Praha 2000, s. 107 – 116
    (149 s., 1. vyd.)
  • Problematika liturgického spevu na Slovensku vo filmovom spracovaní
    1999 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 2, 1999, č. 3, s. 29 – 30
  • Nová duchovná pieseň na Slovensku
    1999 Adoramus Te. Časopis o duchovnej hudbe roč. 2, 1999, č. 2, s. 32 – 34
    (pokr. č. 3, 1999, s. 32 – 33, č. 1, 2000, s. 29 – 31)
  • Nový sociálny, politický a spoločenský priestor v súčasnej slovenskej hudbe (zmeny v postavení a nazeraní na skladateľa)
    1998 Hrčková, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava 1998, s. 243 – 252
    (260 s., 1. vyd.)
  • Rytmické archetypy v jazze a rocku ako kultúrny prejav negujúci “národné” a smerujúci k “univerzálnemu”
    1998 Národné, individuálne a univerzálne prvky v hudbe. Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie, Bratislava, 3. – 5. októbra 1996. Edícia Bibliotheca musicae neosoliensis 3, Lengová, Jana (ed.), Nadácia Jána Levoslava Bellu, Banská Bystrica 1998, s. 135 – 142
  • Rozmanitosť kultúr – mnohotvárnosť posolstiev, populárnosť kultúr – jednotvárnosť posolstiev?
    (Filozoficko-teoretická reflexia spojená s aplikáciou na najmladšiu generáciu slovenských skladateľov)
    1995 Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaf. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, Festival Melos-Étos, Bratislava 1995, s. 233 – 237
  • Improvizácia a jej rôzne podoby v jazze a rocku
    1994 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 20, 1994, č. 2, s. 297 – 321
  • Moderná populárna hudba a džez v školstve na Slovensku
    1994 Hudobno-pedagogické interpretácie 2. Zborník štúdií z vedecko-pedagogickej konferencie Hudobná výchova vo vývoji súčasnej hudobnej kultúry, Vereš, Jozef (vedecký redaktor), Vysoká škola pedagogická, Nitra 1994
    (165 s., 1. vyd.)
  • Slovenská populárna hudba
    1988 Populárna hudba a jej postavenie v socialistickej knižnici. Zborník materiálov, Duka-Zólyomiová, Emese (ed.), Univerzitná knižnica v Bratislave, Bratislava 1988, s. 53 – 60
  • Editorská činnosť
  • Kajanová, Yvetta a kol. (zost.): Un secolo di jazz: la creativitá estemporanea = A century of jazz: impromptu creativity
    Katalóg k výstave, ktorá sa konala 19. marca – 30. apríla 2017, Chiasso, Taliansko
    2017 Milano 2017
    (172 s., 1. vyd., Vydavateľsvo: Skira editore)
  • Kajanová, Yvetta (ed.): European Jazz Personalities
    Zborník z medzinárodnej konferencie, Bratislava, 22. – 24. apríla 2013 / International Conference, Bratislava, April 22 – 24, 2013
    2013 In: www.musicologica.eu
    Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2013
    (40 s., 1. vyd., 1 CD-ROM)
  • Umelecká kritika a publicistika
  • A szlovák jazz új arcai
    2015 Gramofón roč. 20, 2015, č. 3, s. 7 – 11
  • K histórii slovenského jazzu – 2., 3. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (8. 2.)
  • K histórii slovenského jazzu – 6. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (7. 3.)
  • K histórii slovenského jazzu – 1. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (31. 1.)
  • K histórii slovenského jazzu – 5. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (29. 2.)
  • Duke Ellington Orchestra predviedol umenie big bandu
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (28. 9.)
  • K histórii slovenského jazzu – 8. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (27. 3.)
  • K histórii slovenského jazzu – 9. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (24. 4.)
  • K histórii slovenského jazzu – 4. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (23. 2.)
  • K histórii slovenského jazzu – 7. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (20. 3.)
  • K histórii slovenského jazzu – 10. časť
    2012 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2012, č. (11. 4)
  • BHS Egon Krák – Jazzphony Concerto
    2010 In: www.jazz.sk
    Jazz.sk [elektronický zdroj] 2010, č. (9. 12.)
  • Praise and worship – nová gospel music po roku 2000
    2008 Hudba, Hevhetia, Košice roč. III, 2008, č. 1, s. 58
  • Jazz vo východnom bloku – hnutie odporu prostredníctvom kultúrnej výmeny
    2008 Hudobný život, Bratislava roč. 40, 2008, č. 5, s. 33
  • Miloš Janoušek, Hana Daubnerová, Juraj Drobný a kolektív: Folk na Slovensku
    2007 Hudba, Hevhetia, Košice roč. II, 2007, č. 3, s. 105
  • Hudba je veľríša... rozhovory s Iljom (výber)
    2007 In: www.melos.hrckova.sk
    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2007, č. 2, s. 1 – 5
    (Webmag)
  • Od Perotina po Reicha
    8. ročník medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos
    2006 Hudobný život, Bratislava roč. 38, 2006, č. 2, s. 25
  • Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)
    2006 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 38, 2006, č. 1, s. 62 – 63
    (Tempo, č. 1, 2007, s. 30 – 31)
  • BJD Horizont 2001
    2001 SME, Bratislava roč. 9, 2001, č. 230, s. 11
  • Bratislavské jazzové dni
    2000 SME, Bratislava roč. 8, 2000, č. 229, s. 1 – 2
  • Contemporary Slovak organ – Ilja Zeljenka, Ján Vladimír Michalko, Juraj Beneš
    2000 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 32, 2000, č. 5, s. 55
    (recenzia CD)
  • Bass Friends
    2000 Slovenská jazzová spoločnosť, Bratislava 2000, s. 1 – 2
    (Slovak Jazz Society, sprievodný text k CD)
  • Bratislavské jazzové dni
    1999 SME roč. 7, 1999, č. 237, s. 12 – 15
  • Adriena Bartošová: Adriena
    1999 Hudobný život, Bratislava roč. 31, 1999, č. 9, s. 54
    (recenzia CD)
  • Bratislavské jazzové dni. 25 rokov
    1999 Hudobný život, Bratislava roč. 31, 1999, č. 10, s. 6 – 10
  • Hiroko Takada Quartet: A song for someone. Traurige Tropen 1998
    1999 Hudobný život, Bratislava roč. 31, 1999, č. 10, s. 49 – 50
  • Peter Nagy a jeho cesty, CD-ROM, KDK 1996
    1999 Literárny týždenník, Bratislava roč. 12, 1999, č. 9, s. 14
    (recenzia)
  • Ján Hajnal: Monkov tatranský sen
    1999 Bratislava 1999, s. 1 – 7
    (sprievodný text k CD, Slovak Jazz Edition)
  • Urazená samoľúbosť, apologetika
    1998 Domino fórum, Bratislava roč. 7, 1998, č. 22, s. 15
  • Džez na Slovensku prostredníctvom P. Lipu
    Peter Lipa a jeho cesty, CD-ROM, KDK, 1997
    1998 SME, Bratislava roč. 6, 1998, č. 99, s. 8
  • Bratislavské jazzové dni Corgoň 1998
    1998 SME, Bratislava roč. 6, 1998, č. 239, s. 8
  • Boston Drivers: Fireball, CD
    1998 Hudobný život, Bratislava roč. 30, 1998, č. 6, s. 8
    (recenzia CD, Hopscotch Mus. Prod., 1997)
  • Juraj Tatár – Ibachur, CD, Madre, 1998
    1998 Jazz News roč. 2, 1998, č. 2, s. 6
  • Peter Cardarelli – Mr. Knight, CD, pb & ib 1998
    1998 Jazz News roč. 2, 1998, č. 2, s. 6
  • Daňovej priznania
    1998 Literárny týždenník, Bratislava roč. 11, 1998, č. 44, s. 14
    (recenzia CD)
  • Matúš Jakabčic Tentet
    Featuring special guest Greg Hopkins
    1998 Hudobný fond, Bratislava 1998, s. 1 – 2
    (sprievodný text k CD)
  • Kajanová, Yvetta – Bartoš, Juraj: Cesta intuíciou Juraja Bartoša
    1997 Hudobný život, Bratislava roč. 29, 1997, č. 8, s. 1, 4
  • BB Band dixieland jazz band
    1997 Hudobný život, Bratislava roč. 29, 1997, č. 7, s. 102
  • Generácia 80/90
    1996 Hudobný život, Bratislava roč. 28, 1996, č. 21, s. 6 – 7
  • Negatívne činitele v modernej populárnej hudbe
    1996 Adoremus. Časopis o duchovnej hudbe roč. 2, 1996, č. 2, s. 26 – 27
  • Ľubomír Chalupka
    1995 Hudobný život, Bratislava roč. 27, 1995, č. 16 – 17, s. 3
  • Hudba vo filme a televízii
    1995 Hudobný život, Bratislava roč. 27, 1995, č. 11 – 12, s. 10
  • Čo vlastne počúvame?
    1995 Adoremus. Časopis o duchovnej hudbe roč. 1, 1995, s. 17 – 19
  • Lábska-Kajanová, Yvetta – Vizár, Vladimír: Vladimír Vizár – 35 rokov s jazzom
    1994 Hudobný život, Bratislava roč. 26, 1994, č. 23 – 24, s. 13
  • Lábska-Kajanová, Yvetta – Húščava, Dušan: Nielen saxofonista, ale aj pedagóg Dušan Húščava
    1994 Hudobný život, Bratislava roč. 26, 1994, č. 19, s. 8
  • Beatles, ich vlastnými slovami
    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde
    1994 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 20, 1994, č. 2, s. 375 – 376
  • Dave Thompson – Jo-Ann Green: The Cure
    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde
    1994 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 20, 1994, č. 2, s. 374
  • Tony Brown: Jimi Hendrix, jeho život, láska a hudba
    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde
    1994 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 20, 1994, č. 2, s. 372 – 373
  • John W. Duffy: Prince
    Knihy z vydavateľstva Champagne Avantgarde
    1994 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 20, 1994, č. 1, s. 374 – 375
  • Z nových kníh o hudbe
    Milan Tesař: Elán, Mark Putterford, Xavier Russell: Metallica
    1993 Literárny týždenník, Bratislava roč. 6, 1993, č. 48, s. 14 – 15
  • Slovenský rock s novou tvárou
    1993 Literárny týždenník, Bratislava roč. 6, 1993, č. 47, s. 15
  • Martin Burlas, Ivan Csudai a kolektív
    1993 Literárny týždenník, Bratislava roč. 6, 1993, č. 31, s. 15
    (recenzia CD)
  • Aj pop je krásne umenie. Estetika moderny a postmoderny v rocku
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 8, s. 11
  • Aj pop je krásne umenie. Estetika moderny a postmoderny v jazze
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 8, s. 10 – 11
  • Devätnáste Bratislavské jazzové dni
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 22, s. 4
  • Bratislavské hudobné slávnosti ’93
    Jazz v Redute
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 21, s. 1
  • Koncert z tvorby mladých skladateľov
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 20, s. 5
  • Za Ladislavom Gerhardtom
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 17, s. 11
  • Lábska, Yvetta – Šošoka, Jozef: Tvorivosť a energia sú nadovšetko
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 17, s. 10
  • Lábska, Yvetta – Lipa, Peter: Chcem viac spievať
    Jazzročie Petra Lipu
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 13 – 14, s. 8 – 9
  • Lábska, Yvetta – Škuta, Mikuláš: Viac ako klavirista
    1993 Hudobný život, Bratislava roč. 25, 1993, č. 13 – 14, s. 8 – 9
  • Známi i neznámi. Na okraj Jazzových dní
    1992 Večerník, Bratislava roč. 37, 1992, č. 208 (22. 10.), s. 5
    (Bratislavské džezové dni 1992)
  • Lábska, Yvetta – Balász, Juraj: Krycie meno Just Jazz
    1992 Smena na nedeľu, Bratislava roč. 26, 1992, č. 5, s. 5
  • Pompézne Evanjelium o Márii
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 7, s. 6
  • Osemnáste Bratislavské jazzové dni
    Rozličné a pestré...
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 21, s. 1, 3
  • Jazzová legenda
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 20, s. 7
  • Učili sa nielen žiaci, ale aj pedagógovia
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 16, s. 4
  • Atrakcia a krása Bratislavských jazzových dní 1992
    1992 Telegraf roč. 1, 1992, č. 222 (19. 9.), s. 4
  • Osemnásty ročník Bratislavských jazzových dní
    1992 Denný Telegraf roč. 1, 1992, č. 20 (23. 10.), s. 8 – 10
  • Divné slovo muzikológ
    Deviate sympózium mladých muzikológov
    1992 Telegraf roč. 1, 1992, č. 125 (29. 5.), s. 2
  • Tradičný jazz a my
    1992 Telegraf roč. 1, 1992, č. 119 (22. 5.), s. 2
  • Lábska, Yvetta – Kozma, Pavol: Krátky návrat po rokoch
    (Pavol Kozma čerstvým absolventom Berkly v Bostone)
    1991 Kultúrny život, Bratislava roč. 25, 1991, č. 50, s. 13
  • Lábska, Yvetta – Ondreička, Karol: Tak to bolo
    Hovoríme s džezmanom Karolom Ondreičkom
    1991 Smena na nedeľu, Bratislava roč. 25, 1991, č. 48, s. 5
  • Big Band Bratislavského Konzervatória (v Turecku a vo Francúzsku)
    1991 Kultúrny život, Bratislava roč. 25, 1991, č. 38, s. 13
  • Čo nového?
    1991 Smena na nedeľu, Bratislava roč. 25, 1991, č. 257 (2. 11.), s. 5
  • Slovenská jazzová spoločnosť v nových podmienkach
    1991 Hudobný život, Bratislava roč. 23, 1991, č. 2, s. 4
  • Lábska, Yvetta – Breiner, Peter: Recesia alebo rezignácia
    1991 Hudobný život, Bratislava roč. 23, 1991, č. 11, s. 5
  • Liturgický spevník 1 a 2
    1991 Katolícke noviny, Bratislava roč. 106, 1991, č. 44, s. 11
  • Lábska, Yvetta – Lipa, Peter – Španko, Patrick – Rundes, Jozef: Miesto pod slnkom 2
    Dokončenie besedy o Slovenskej jazzovej spoločnosti
    1990 Pravda, Bratislava roč. 71, 1990, č. 28 (2. 2.), s. 5
  • Lábska, Yvetta – Lipa, Peter – Španko, Patrick – Rundes, Jozef: Miesto pod slnkom 1
    Beseda o vznikajúcej Slovenskej jazzovej spoločnosti
    1990 Pravda, Bratislava roč. 71, 1990, č. 27 (1. 2.), s. 5
  • Viete, čo je Slovenská jazzová spoločnosť?
    1990 Život, Bratislava roč. 40, 1990, č. 43, s. 57
  • Labská, Yvetta – Bodnár, Pavol: Jazz skúša šťastie vo svete
    1990 Kultúrny život, Bratislava roč. 24, 1990, č. 31, s. 12
  • Lábska, Yvetta – Beneš, Juraj: Hudobný svet Juraja Beneša
    K päťdesiatinám skladateľa
    1990 Hudobný život, Bratislava roč. 22, 1990, č. 6, s. 4
  • Držať krok so svetom
    1990 Hudobný život, Bratislava roč. 22, 1990, č. 19, s. 4
  • Bicie nástroje alebo nové chápanie času
    Miedzynarodowe warsztaty perkusyjne Bydgoszcz 1990
    1990 Hudobný život, Bratislava roč. 22, 1990, č. 18, s. 4
  • Komerčný či nekomerčný?
    K 15. jubilejnému jazzovému festivalu v Haagu
    1990 Národná obroda, Bratislava roč. 1, 1990, č. 80 (16. 8.), s. 10
  • Šestnáste Bratislavské jazzové dni, 26. – 28. októbra 1990
    1990 Park kultúry a oddychu, Bratislava 1990
    (11, [1] s., 1. vyd.)
  • Trojdňový sviatok džezu
    1989 Rytmus, Bratislava roč. 40, 1989, č. 1, s. 23 – 25
  • Koncert populárnej hudby
    1989 Hudobný život, Bratislava roč. 21, 1989, č. 6, s. 5
  • Medzinárodný večer – 4. 10.
    Džez na BHS
    1989 Hudobný život, Bratislava roč. 21, 1989, č. 24, s. 5
  • Džezové dni v Debrecíne
    1989 Hudobný život, Bratislava roč. 21, 1989, č. 21, s. 3
  • Džez v Žiline
    1989 Hudobný život, Bratislava roč. 21, 1989, č. 12, s. 5
  • Bratislavské džezové dni
    Poznámky k 15. ročníku medzinárodného festivalu
    1989 Literárny týždenník, Bratislava roč. 2, 1989, č. 47, s. 15
  • Stevie Wonder
    Lýrová predohra veľkej osobnosti populárnej hudby
    1989 Literárny týždenník, Bratislava roč. 2, 1989, č. 25, s. 15
  • kol.: Nová slovenská hudba. 13. ročník prehliadky
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 6, s. 1, 9 – 12
  • O význame najvýznamnejšom
    16. ročník Slovenského festivalu politickej piesne v Martine
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 5, s. 4
  • Lábska, Yvetta – Lipa, Peter: Poraďte, ako ďalej!
    O džeze, Lýre, obecenstve, džezových dňoch a o sebe hovorí Peter Lipa
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 15, s. 9
  • O súčasných otázkach modernej populárnej hudby
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 13, s. 8
  • Z džezových stried
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 1, s. 3
    (pokr. č. 9, 14, 24, s. 4, 5, 4)
  • Horúci kolotoč džezu. 14. bratislavské džezové dni
    1988 Literárny týždenník, Bratislava roč. 1, 1988, č. 11, s. 15
  • Po siedmykrát Blues na Dunaji
    1987 Rytmus, Bratislava roč. 38, 1987, č. 3, s. 26 – 27
  • Festival v novom rúchu
    1987 Nové Slovo, Bratislava roč. 29, 1987, č. 46
  • Na rozhraní druhov a žánrov
    1987 Hudobný život, Bratislava roč. 19, 1987, č. 21, s. 3
  • Medzinárodné hudobné kurzy animácie a perkusie Bydgoszcz 1987
    1987 Hudobný život, Bratislava roč. 19, 1987, č. 19, s. 6
  • V skratke o novom súbore Bratislavskom sláčikovom triu
    1987 Hudobný život, Bratislava roč. 19, 1987, č. 18, s. 2
  • Folkfórum ’86
    V slovenskom folku bez iskričky
    1986 Rytmus, Bratislava roč. 37, 1986, č. 7, s. 26 – 27
  • Meditácia na tému Gitariáda ’86
    1986 Rytmus, Bratislava roč. 37, 1986, č. 6, s. 22 – 23
  • Vo víre slnečného Debrecínu ’86
    1986 Rytmus, Bratislava roč. 37, 1986, č. 11, s. 24 – 25
  • Dvanásť taktov?
    1986 Nové Slovo, Bratislava roč. 28, 1986, č. 51
  • Vysoká úroveň koncertu
    Piate folkové Folkfórum 1985
    1985 Rytmus, Bratislava roč. 36, 1985, č. 7, s. 26
  • Stretnutie dvoch generácií džezu
    Vitouš Trio a Jazz Cellula
    1985 Rytmus, Bratislava roč. 36, 1985, č. 6, s. 28
  • Gitariáda, skupiniáda alebo rockiáda?
    1985 Rytmus, Bratislava roč. 36, 1985, č. 5, s. 28
  • 10. Bratislavské džezové dni v znamení free
    Ešte jeden pohľad na najvýznamnejšie džezové podujatie
    1985 Rytmus, Bratislava roč. 36, 1985, č. 2, s. 28 – 29
  • Blues na Dunaji
    Vygradovaný večer
    1985 Populár, Bratislava roč. 17, 1985, č. 4, s. 1 – 3
  • Vedecké recenzie
  • M. Rúfus Modlitbičky: J. Bezek, Bratislavský detský zbor
    2017 Hudobný život, Bratislava roč. 49, 2017, č. 9, s. 39 – 40
  • Hana Šebestová: Utajená
    Hudobný fond 2016
    2016 Hudobný život, Bratislava 2016, č. 7 – 8, s. 59
    (recenzia CD, Hana Šebestová – speváčka, Ľuboš Šrámek – klavír, slovenský jazz)
  • Kristína Prekopová: Úsvit
    Pavian Records 2016
    2016 Hudobný život, Bratislava 2016, č. 7 – 8, s. 58 – 59
    (recenzia CD, Kristína Prekopová – skladateľka, klaviristka, speváčka, klezmer, swing, jazzrock, šansón, dark, world music)
  • Beličová, Renáta (ed.): Hudobný život na Slovensku – kontinuita či diskontinuita? 2.
    Nástup diverzity – dynamizmus živej kultúry?
    2010 Acta Humanica. Časopis katedry pedagogických štúdií, Fakulta humanitných vied, Žilinská univerzita v Žiline, Žilina roč. 7, 2010, č. 1, s. 182 – 185
  • Musicologica Slovaca et Europea XXVI
    2009 Opus musicum. Hudební revue, Brno roč. 41, 2009, č. 5, s. 58 – 61
  • Súčasná hudba medzi Východom a Západom
    Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997
    2000 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 26, 2000, č. 1 – 2, s. 241 – 243

Ocenenia

  • Cena Jozefa Kresánka
    2013 za pedagogickú, vedeckú a organizátorskú činnosť v oblasti dejín a teórie jazzu a populárnej hudby ako muzikologickej disciplíny, s prihliadnutím na najnovšie knižné publikácie: Gospel music na Slovensku a Postmoderna v hudbe (minimal, jazz, pop, rock)
    udeľuje Hudobný fond (Bratislava)


« späť na zoznam Aktualizované: 09. 02. 2017