• 1955 – 1960

    Konzervatórium v Bratislave (kompozícia – Andrej Očenáš, dirigovanie – Kornel Schimpl)

  • 1960 – 1964

    VŠMU (kompozícia – Alexander Moyzes), absolvoval roku 1967

  • 1985 – 1986

    súkromné štúdium kompozície u Dezidera Kardoša

  • 1967 – 1986

    pedagóg náuky o nástrojoch, hry na klavíri, náuky o hudobných formách a hudobnej analýzy na Pedagogickej fakulte UK v Trnave

  • 1986 – 1988

    pedagóg na Pedagogickej fakulte v Nitre

  • 1988 – 1989

    pedagóg na Konzervatóriu v Bratislave

  • 1989 – 1997

    pedagóg na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre

  • od 1997

    prednášky na Trnavskej univerzite

"Prehľad Konečného tvorby poukazuje na fázy jeho kompozičnej aktivity. V začiatkoch sa sústredil na tvorbu pre klavír (ku ktorej sa sporadicky vracia dodnes), v 60. rokoch dominovala tvorba pre malé komorné zoskupenia a orchestrálne diela vznikli v 70. rokoch. Konečného hudobné myslenie je zamerané takmer výlučne na inštrumentálnu hudbu, v ktorej je zreteľný klasicistický idióm (homofónna faktúra, kadenčné postupy). Skladateľ využíva kontrast medzi týmito štylistickými citátmi a atomizovanou faktúrou s diskontinuitne ponímaným časovým priebehom. Vedie akýsi dialóg medzi súčasnosťou a „zabudnutou“ minulosťou. Ak sa v Sinfónii pre orchester pokúša o konštruovanie plynulého hudobného toku stmeleného zreteľnými melodickými oblúkmi, v Koncerte pre čembalo a orchester sa proces opakovane rozpadá na fragmentárne motívy či punktualisticky umiestnené tóny."

 

(ZAGAR, Peter: Ivan Konečný. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 147.)

x