Diskant 2017

O tom, že Katarína Turnerová je významnou reprezentantkou slovenského koncertného umenia doma i v zahraničí, niet pochýb. Ako jediná slovenská sólistka na harfe uspela na domácich i zahraničných pódiách a spolupracovala s množstvom popredných inštrumentalistov, spevákov, speváckych zborov, komorných ansámblov i orchestrov. Zároveň je členkou orchestra Slovenskej filharmónie. Skladby harfového repertoáru slovenských i svetových autorov nahrala na viacero hudobných nosičov, ale aj pre vysielanie RTVS, ORF, BBC či japonské NHK. Participovala aj na nahrávkach filmovej hudby pre európske, austrálske, ázijské i americké spoločnosti. Na novom profilovom CD Royal Harp prezentuje Katarína Turnerová svoje umenie v harfových koncertoch Georga Friedricha Händela, Georga Christopha Wagenseila, Carla Dittersa von Dittersdorfa a Johanna Georga Albrechtsbergera.

Na novinke dokonale potvrdila, že je prvou dámou slovenskej harfy. Takým očarujúcim tónom, výrazným zmyslom pre agogiku, zvukové farby a odtiene i suverénnou technikou sa v súčasnosti neprezentuje zrejme žiadny iný slovenský harfista. V koncertoch predviedla navyše i zmysel pre štýl, od sústredeného pochopenia pre barokový charakter koncertov Händla a Wagenseila až po štýlové posuny u Dittersdorfa a Albrechtsbergera. V snahe o historicky poučenú interpretáciu bola limitovaná viac-menej iba typom zvolených sprevádzajúcich orchestrov. Symfonický orchester Slovenského rozhlasu, Cappella Istropolitana i Slovenský komorný orchester s dirigentmi Kirkom Trevorom, Martinom Leginusom a Ewaldom Danelom, sú súbory hrajúce na súčasných nástrojoch a napriek vynikajúcej hre a zreteľnej snahe o štýlovosť je stále prítomná istá miera romantizácie. Nič to však nemení na skvelom celkovom vyznení nahrávky. To podporila aj kvalitná technická úroveň – napriek odstupu niekoľkých rokov, počas ktorých sa nahrávalo, celok pôsobí kompaktne a harmonicky.