V poslednej dobe na Slovensku rastie produkcia jazzových CD s menej známymi menami, no prekvapujúco kvalitným zvukom i obsahom. To, že dobrý jazz či funk nemusia byť iba výsadou úzkej elity, dokazuje aj košické zoskupenie Jazzabell. Za týmto názvom sa skrýva štvorčlenná zostava: Maťo Lazár – klávesy, Vlado Mužák – basa, Tomi Beneš – bicie nástroje, Filip Molčányi – altový saxofón. Jadro kapely tvoria od roku 2008 Lazár s Mužákom, ku ktorým sa neskôr pripojila dvojica Beneš a Molčányi. Ako býva pri jazzových tituloch zvykom, aj tento spestruje účasť hostí: Petra Tomku (oud, akustická gitara), Fera Beneša (perkusie), Adriana Harvana (dychy, aranžmány), Martina Ťujvela (pozauna) a Jozefa Chovanca (akordeón). Album pozostáva z 12 autorských skladieb, rozdelených na 2 CD. Prvý disk obsahuje prevažne našliapaný elektrický funk-fusion a jednu pulzujúcu latinu,  druhý je viac akustický, hĺbavý, so zmesou world music a etna.
Úvod prvého tracku Na konci leta patrí vyše 2-minútovému ambientnému intru s čisto syntetickými zvukmi. Do neho nastupuje úderná rytmika bicích a bezpražcovej basy – jazda sa môže začať. Množstvo sólových vyhrávok, ambientných plôch, unisonových behov, rytmických brejkov; o nude rozhodne nemožno hovoriť a platí to pre celý album. Plnokrvné latino predvedú interpreti v štvrtej skladbe s veselým názvom Moja bossa noha. Občasné spomalenia sú iba krátkym odpočinkom pred ďalšou funkovou smršťou. Druhé CD je prehliadkou pestrých vplyvov world music. Už úvodná Jazzabell v 5/8 takte zaujme nádychom klezmeru a vplyvov Blízkeho východu. Pestrú zvukovosť vytvára nástrojové obsadenie (akordeón, arabská lutna oud, klarinet, kontrabas). Kus tradičnejšieho jazzu sa mihne v druhej skladbe s názvom Nad slnko jasné. V ďalších sa prestriedajú latinskoamerické rytmy so skladbami s balkánskou rytmikou a melodikou. Posledná skladba albumu Si smutná? sa nesie v chill-outovej atmosfére, ktorá na záver prejde do explozívneho nu-jazzu, a uzatvára dvojalbum, ako začal – s energiou a nasadením. Album bol nahratý, zmixovaný a mastrovaný v košickom štúdiu Klaksón Romanom Šoltysom.  Na svoje si pri jeho počúvaní určite príde nielen fanúšik groovového jazzu, ale i menej náročný poslucháč, ktorého pulzujúca rytmika nenechá chladným.