The Cigarette After je medzinárodné trio, ktoré vzniklo ešte počas študentských čias jeho protagonistov v Grazi. Slovenský saxofonista Ján Kopčák spolu s gitaristom z Čiernej hory Filipom Gavranovičom a brazílskym bubeníkom Luísom Oliveirom vytvorili zohraný tím, ktorý spájal rovnaký hudobný vkus a túžba vydávať sa na dobrodružné hudobné cesty bez prílišného plánovania, ktoré by výsledku uberalo na spontánnosti. Výsledkom tohto prístupu je aj album The Cigarette After, ktorý možno azda najvýstižnejšie charakterizovať slovami spontánnosť, voľnosť, ľahkosť a jednoduchosť. Skladby boli nahrávané v KUG Jazz Studio v Grazi a vydania sa ujalo vydavateľstvo Hevhetia, ktorého portfólio sa čoraz viac rozširuje o mená zahraničných umelcov. Zo siedmich ponúkaných trackov predstavuje päť výsledok spoločnej práce, v dvoch prípadoch ide o kompozície Jána Kopčáka. Väčšina nápadov vznikala počas improvizačných sessions, na ktorých sa hudobníci stretli za jediným účelom – stlačiť „record“ a nechať inšpiráciu voľne plynúť.
Úvodná skladba Minds&Time začína jednoduchým motívom pripomínajúcim tikanie hodín na pozadí ambientných gitarových plôch. Striedmu melodickú líniu vedie saxofón s takmer rovným tónom, ktorý je obohatený len veľmi jemným vibratom. Od polovice skladby však expresívnosť saxofónu graduje až k záveru, ktorý sa opäť vracia k úvodnému motívu. Trojdielna kompozícia Did You Ever Say Sorry? je najdlhšou a súčasne improvizačne najvýraznejšou z celého albumu. V prvom dieli prináša ťažiskovo tok ambientných plôch, veľmi zaujímavý je však druhý diel, kde sa melódia a harmónia „rozplynú“ a začnú hrať samotné bicie. Tie postupne rozvíjajú rytmický pattern, ku ktorému sa neskôr pridávajú gitara a saxofón, rytmizujúci na jednom tóne. Skladba počas improvizácií následne vygraduje až do freejazzového finále, aby sa v závere opäť vrátila k jednoduchým plochám úvodu. Náladovo medzi ostatnými výrazne vyčnieva Grey s temnou atmosférou evokujúcou pocit hrôzy a skazy. Energiou a rockovou výbušnosťou prekvapí v kontexte albumu Fake Doctor a tvrdými rifmi, živelnými bicími a freejazzovou improvizáciou saxofónu. Album tria je zaujímavou fúziou jazzu, rocku a minimalizmu, pričom hudobníci kladú dôraz viac na zvukovosť, farebnosť, atmosféru a charakter skladieb než na technické predvádzanie nástrojov. CD The Cigarette after prináša do našich končín modernú podobu jazzu so soundom pripomínajúcim slávny label ECM, ktorá sa na Slovensku často neobjavuje.