Kapela Preßburger Klezmer Band sa etablovala na slovenskej scéne už v roku 1995. Má za sebou viacero úspešných albumov a množstvo pozitívne prijatých koncertných vystúpení doma i na  zahraničných festivaloch. Nový album Tants Mit Mir predstavuje pomyselné hudobné putovanie naprieč krajinami strednej a juhovýchodnej Európy: Poľskom, Ukrajinou, Slovenskom, Srbskom, Bosnou i Kosovom a prináša nielen hudbu židovskej tradície žánru klezmer, ale i cigánske, balkánske a slovanské prvky. Sedemčlenná zostava si pozvala i niekoľko hostí medzinárodnej proveniencie, akými sú skvelý britský klarinetista Merlin Shepherd, perkusionista Eddy Portella, cimbalista Marcel Comendant a akordeonista Miroslav Vuković. Kapela rokmi vyzrieva i napriek fluktuácii jej členov a pôsobí zohrane a jednoliato. Preto neprekvapí hneď úvodná vtipná pieseň Počúvni krčmára s textom Jána Štrassera, ktorá prináša dynamický kabaret vo sviežom tempe.

Pri konkrétnych trackoch síce nie sú uvedení jednotliví hostia, no je zreteľné, že albumu asi najviac pomohlo hosťovanie Merlina Shepherda, ktorý sa blysne nielen v živelných  inštrumentálnych skladbách Wedding in Crown Heights, Grichesher Tanz, bizarnej zmesi nápevov Medley s citáciami obľúbených tém skupiny The Klezmatics či v Shepherdovej vlastnej záverečnej skladbe Lawless, Winged and Unconfined s mystickým ostinátnym pohybom a premenlivými rytmami. Shepherd posúva kapelu vpred, je hnacím motorom a hudba „pod jeho rukami“ doslova naberá na obrátkach. Speváčka Marta Potančoková spieva presvedčivo srbské i ukrajinské texty, no najpôsobivejšia je v skladbách spievaných v autentickom jidiš. Na albume prevládajú tanečné, veselé skladby ako Di mizinke oysgegebn, Kolomeyke alebo Di mame hot mir geshikt, ale ako príjemný kontrast vyznie i jemná melanchólia klavíra a spevu v krásnej „valčíkovej“ balade Shloymele liber.

Aranžmány niektorých balkánskych a cigánskych trackov môžu na niekoho pôsobiť trochu akademicky a nekonkurujú bohatstvu inštrumentálnych aranžmánov napríklad kapely legendárneho speváka Šabana Bajramovića, no pôsobivé rytmy v skladbe Kosovski božuri dokážu vyburcovať a nadchnúť.
Preßburger Klezmer Band určite nechce ašpirovať na titul najdravejšieho klezmer bandu, a preto nevsádza na výbušnú zbesilosť, ako to dokážu napríklad izraelské kapely typu Oi Division či niektoré „divoké“ kapely vydavateľstva Tzadik, no jeho devízou sú práve uhladené, precízne a premyslené stredoeurópske aranžmány, prirodzenosť prejavu, všestrannosť hudobného jazyka celého regiónu a vyložene príjemný prejav. Album Tants Mit Mir rozhodne potvrdzuje, že  Preßburger Klezmer Band je neprehliadnuteľnou a mimoriadne hodnotnou (nielen) bratislavskou značkou.