Personálna bibliografia

  • 2011

    Nad storočnicou Gustava Mahlera

    Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 9, s. 20 – 21

  • 2011

    In Memoriam Guillaume de Machaut : Messe Notre Dame [recenzia CD]

    Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 7 – 8, s. 54

  • 2011

    Med, atrament a peppermint... Ešte zopár poznámok na tému Gustav Mahler

    Slovenská hudba, 2011, roč. 37, č. 1, s. 99 – 101

  • 2010

    Poznámky k výstavbe a koncepcii elektroakustickej a experimentálnej kompozície

    Slovenská hudba, 2010, roč. 36, č. 3, s. 282 – 285

  • 2008

    Viachlas v hudbe Európy

    Teoretické, kompozičné a historické súvislosti viachlasnej hudby

    Hudobné centrum, Bratislava

  • 2007

    Guillame de Machaut a kompozičné modely hudby 14. storočia vo Francúzsku

    Slovenská hudba, 2007, roč. 33, č. 2, s. 167 – 195

  • 2007

    Contrapunctus – Konzekvencie pojmu contrapunctus

    Slovenská hudba, 2007, roč. 33, č. 2, s. 161 – 166

  • 2006

    Anton Julius Hiray: 12 Landlers (reconstitution of the score for fl, vn, pf)

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica

  • 2006

    Prvky a dedičstvo folklorizmu v historickej hudbe ako príklad porovnania estetických hodnôt európskeho západu a východu

    Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II, 2006, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 117 – 127

  • 2005

    Benjamin Britten – Peter Grimes

    Bulletin Opery SND, 2005, Bratislava

  • 2004

    KOMPOZIČNÁ TEORÉMA - vzdelanie, inšpirácia alebo skladateľ vo (svojom) svete

    Hudobný život, 2004, roč. 36, č. 9, s. 37 – 39

  • 2004

    Koncepcia teórie harmónie Ivana Hrušovského v kontexte súčasného teoretického poznania a jej konzekvencie vzhľadom k vývoju európskeho viachlasu

    Filozofické koncepcie v hudbe a umení, 2004, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica

  • 2004

    En Chantan... Trubadúri, trouveri a minnesang medzi Rhonou a Rýnom

    Bulletin BHS, 2004

  • 2003

    Veda o hudbe a teória interpretačnej praxe v diele Jeana de Murs v rukopise Berkeley Ms. 744

    Slovenská hudba, 2003, č. 3

  • 2002

    Fenomén idey návratu v tvorbe a interpretácii hudby

    Filozofické koncepcie v hudbe a umení, 2002, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica

  • 2002

    Ladislav Mokrý a jeho význam pre rozvoj kultúrnej diplomacie na Slovensku

    Filozofické koncepcie v hudbe a umení, 2002, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica

  • 2000

    Nová analytická situácia

    Nové cesty analýzy v hudbe, 2000, Vysoká škola múzických umení, Bratislava

  • 2000

    Jean Ockeghem: Missa Requiem Aeternam, vocale score, new revised version, (ed.)

    Hudobný fond, Bratislava

  • 2000

    Jean Ockeghem a jeho dielo

    Zborník BHS, 2000, Bratislava

  • 1999

    Fenomén starej hudby - živé dedičstvo hudobnej kultúry Európy

    Filozofické koncepcie v hudbe a umení (zborník), 1999, Vysoká škola múzických umení, Bratislava

  • 1998

    Pôvaby francúzskej vyspelosti

    Hudobný život, 1998, roč. 30, č. 23 – 24

  • 1998

    Vladimír Bokes: Prelúdiá a fúgy, op. 53. Nachádzanie súvislostí súčasného diela.

    Hudobný život, 1998, č. 21

  • 1998

    Dance suite from Hungarici saltus a dionisio 1730

    Matica slovenská, Martin

  • 1998

    Expresionizmus - filozofia a skutočnosť

    Metódy a analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu (zborník štúdií II.), 1998, Vysoká škola múzických umení, Bratislava

  • 1998

    Správa o stave hudobnej kultúry na Slovensku z pohľadu súčasného skladateľa

    Slovenskí skladatelia, 1998, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava, s. 197 – 204

  • 1998

    Koniec tisícročia, alebo aká bude budúcnosť hudby (na Slovensku)?

    Súčasná hudba medzi Východom a Západom = Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West, 1998, Orman, Bratislava, s. 211 – 218

  • 1996

    Hudobný svet Slovenska

    Causa editio Bratislava, 1996

  • 1993

    Collectio Clavichordum, Vol. I & II Anthology of 17th and 18th century keyboard music from Slovakia

    Hudobný fond, Bratislava

  • 1991

    Anton Zimmermann: Sei Suonate, op. 2 (transcription)


    (TREVAK)

  • 1990

    Mahler a definitívna nekonečnosť hudby

    Revue svetovej literatúry, 1990, č. 5

  • -1

    Viachlas v hudbe Európy, Vol. I.

  • -1

    Henry Desmarest: Les trois motets versaillais, Musica Gallica

    Paríž
    (CMB de Versailles, v tlači)

Bibliografia – Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)

  • 2002

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Slovak Composer After 1900. Formation and Styles

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 74 – 75

Bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

  • 2020

    TOMKA, Juraj: Moyzesovo kvarteto

    45 rokov vzájomného rešpektu

    Hudobný život, 2020, roč. 52, č. 12, s. 20 – 24

  • 2020

    DOHNALOVÁ, Lýdia: Optimistický štart ŠKO Žilina

    Hudobný život, 2020, roč. 52, č. 12, s. 6

  • 2020

    VESELÝ, Ondrej: Nová slovenská hudba 2020 online

    Hudobný život, 2020, roč. 52, č. 12, s. 4 – 5

  • 2020

    DOHNALOVÁ, Lýdia: V Žiline uviedli diela Wissmera, Kráka a Beethovena – dve z nich premiérovo

    Opera Slovakia, 24.10.2020

  • 2019

    RUSÓ, Vladimír: Výnimočný Vox Aurumque

    Hudobný život, 2019, roč. 51, č. 1 – 2, s. 27

  • 2019

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Musica aeterna na BHS 2018

    Hudobný život, 2019, Bratislava, roč. 51, č. 1 – 2, s. 21

  • 2018

    DOHNALOVÁ, Lýdia: ŠKO Žilina

    Správa pre Slávika

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 11, s. 12 – 13

  • 2018

    DOHNALOVÁ, Lýdia: Divergencie v Skalici pod desiatykrát

    Hudobný život, 2018, roč. 50, č. 7 – 8, s. 27

  • 2016

    BUBNÁŠ, Juraj: Epoché / Nová slovenská hudba

    Večery komornej tvorby

    Hudobný život, 2016, roč. 48, č. 12, s. 11

  • 2015

    DOHNALOVÁ, Lýdia: ŠKO Žilina

    Štúr v podaní Štúra

    Hudobný život, 2015, roč. 47, č. 12, s. 12

  • 2015

    sita: Filharmónia si pripomenie Ľudovíta Štúra

    Pravda, 2015, roč. 25, č. 203 (3. 9.), s. 30

  • 2015

    MIŠKOVIČOVÁ, Eva: Gitara na Radnici

    Hudobný život, 2015, roč. 47, č. 4, s. 11

  • 2015

    BLAHO, Vladimír: Vedia to i ono

    Hudobný život, 2015, roč. 47, č. 3, s. 4

  • 2014

    ZAHRADNÍK, Miroslav: Jazz vo filharmónii

    Hudobný život, 2014, roč. 46, č. 12, s. 2

  • 2013

    DOHNALOVÁ, Lýdia: Cirillo-metodiada uspela aj vďaka dirigentovi

    Hudobný život, 2013, roč. 45, č. 12, s. 7

  • 2013

    DOHNALOVÁ, Lýdia: Štátny komorný orchester Žilina

    Hudobný život, 2013, roč. 45, č. 1 – 2, s. 6

  • 2013

    BUBNÁŠ, Juraj: Nová slovenská hudba 2012

    Warchalovci, Quasars Ensemble a komorné koncerty

    Hudobný život, 2013, roč. 45, č. 1 – 2, s. 25

  • 2013

    BUBNÁŠ, Juraj: V znamení odkazu Cyrila a Metoda

    Pravda, 2013, roč. 23, č. 213 (13. 9.), s. 57

  • 2011

    DOHNALOVÁ, Lýdia: Štátny komorný orchester Žilina

    Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 12, s. 6

  • 2011

    BUBNÁŠ, Juraj: Slovenská filharmónia

    Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 11, s. 2

  • 2010

    BUBNÁŠ, Juraj: Moyzesovo kvarteto: Schumann v Pálffyho paláci

    Hudobný život, 2010, roč. 42, č. 11, s. 4

  • 2009

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Skladateľ a spoločnosť na prahu 21. storočia : Rozhovor so skladateľom a hudobným teoretikom Egonom Krákom

    Slovenská hudba, 2009, roč. 35, č. 1, s. 89 – 98

  • 1998

    NIŽNÁNSKY, Jozef: Ilúzia je mocná zbraň umenia : hovoríme so skladateľom a pedagógom Egonom Krákom

    Pravda, 1998, roč. 8, č. 22 (28. 1.), s. 17

  • 1998

    MAŤAŠOVÁ, Helena: Duchovné piesne zo Slovenska na CD : hovoríme so skladateľom, teoretikom a pedagógom Egonom Krákom

    Literárny týždenník, 1998, roč. 11, č. 9 (13. 1.), s. 15

  • 1997

    PEJHOVSKÝ, Miroslav: Dance suite in D pre sláčikové kvarteto : Rozhovor s hudobným skladateľom Egonom Krákom

    Národná osveta, príloha Etuda, 1997, roč. 3, č. 1, s. 3 – 4

Bibliografia – Knižné monografie

  • 2018

    MOJŽIŠOVÁ, Michaela: Napísal som maličkú opierku

    Premeny komornej opery na Slovensku

    SAV, Bratislava

x