28. ročník festivalu Allegretto Žilina sa konal od 16. – 21. apríla v Dome umenia Fatra. Počas šiestich koncertných večerov sa na festivale predstavilo jedenásť sólistov z deviatich krajín. Návštevníci festivalu mali možnosť okrem troch komorných koncertov navštíviť aj tri orchestrálne koncerty so Slovenským mládežníckym orchestrom, so žilinským Štátnym komorným orchestrom a po štyroch rokoch opäť hosťovala na pódiu v Dome umenia Fatra aj Štátnu filharmóniu Košice.
Na záverečnom koncerte usporiadatelia festivalu vyhlásil mená víťazov festivalových cien vybraným interpretom za ich skvelé interpretačné výkony.
Držiteľom Ceny publika je česká huslistka Olga Šroubková, ktorá zároveň získala aj Cenu Janáčkovej filharmónie Ostrava. Cenu Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu si odniesla vynikajúca organistka Mari Fukumoto z Japonska. Primátor mesta Žilina už tradične udelil aj Cenu najmladšiemu účastníkovi festivalu a stal sa ním dvadsaťtriročný hráč na tubu Gergely Lukács z Maďarska.
Hlavnú Cenu festivalu Allegretto Žilina získal violončelista – minuloročný laureát medzinárodnej interpretačnej súťaže Queen Elisabeth v Bruseli – Bruno Philippe z Francúzska, ktorý vystúpil na záverečnom koncerte s náročným Prokofievovým Koncertom pre violončelo so Štátnou filharmóniou Košice a taiwanským dirigentom YuAn Changom.
25-ročný violončelista Bruno Philippe sa môže pochváliť už niekoľkými vydanými CD titulmi, realizovanými v komornom duu s klaviristom Tanguyom de Williencourtom a pozostávajúcimi z tvorby Brahmsa a Schumanna (Evidence Classics, 2015). Dramaturgia najnovšieho albumu ponára poslucháča do sveta beethovenovskej a schubertovskej hudobnej poetiky (Harmonia Nova, 2017). Možno spomenúť, že Philippe sa už v minulosti podieľal ako hosť na albume bývalého pedagóga, violončelistuRaphaëla Pidouxa v skladbe Jacquesa Offenbacha (Integral Classic, 2009). Jeho počiatky štúdia hry na violončelo sa spájajús Mariou-Madeleine Mille a parížskym Conservatoire National de Région, pričom sa zdokonaľoval aj u Raphaëla Pidouxa. V roku 2009 ho prijali na prestížne Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris, kde študoval vo violončelovej triede Jérômeho Pernooa a komornú hudbu u Claire Désert. Zúčastnil sa majstrovských kurzoch u Yvana Chiffoleaua, Davida Geringasa, Stevena Isserlissa, Garyho Hoffmana, Pietera Wispelweyho a Clemensa Hagena na Univerzite Mozarteum v Salzburgu. Od októbra 2014 študuje na nemeckej Kronberg Academy u Fransa Helmersona. Jeho štúdium je podporené nadáciou Christa Verhein Stiftung. V minulosti získal viacero štipendií od nadácií ako Safran Foundation for Music, Raynaud-Zurfluh Foundation, Rheingold Foundation, AMOPA, Banque Populaire Foundation. Ako mladý violončelista má na svojom konte rad ocenení: 1. cena na 3. Grand Prix a Cena za najlepší recitál na André Navarra International Competition (november 2011), cena Prix Nicolas Firmenich de Violoncelle na Verbier Festival v Švajčiarsku (august 2014), 3. cena a Cena publika na International Competition of the ARD v Mníchove (september 2014), mimoriadna cena ako uznanie za vynikajúci interpretačný výkon na Grand Prix Emmanuel Feuermann v Berlíne (november 2014) i špeciálne ocenenie na International Tchaikovsky Competition (jún 2015). V roku 2015 mu udelili ocenenie Révélation classique de l’Adami, o rok neskôr cenu Prix pour la musique nadácie Safran Foundation. Minulý rok sa stal laureátom prestížnej súťaže Queen Elizabeth Competition v Bruseli. Bruno Philippe debutoval v Kammersaal v Berlínskej filharmónii, v La Cité de la Musique, Théâtre des Bouffes du Nord, Salle Gaveau a Salle Pleyel v Paríži, Halle aux Grains v Toulouse, Kursaal v Besançone, Alte Oper vo Frankfurte a čoskoro sa predstaví v berlínskom Konzerthause, v parížskych sálach ako Auditorium du Louvre, Salle Cortota i Auditorium de Radio-France. Ako violončelista mal príležitosť pracovať s vynikajúcimi umelcami (Gary Hoffman, Tabea Zimmermann, Gidon Kremer, Christian Tetzlaff, David Kadouch, Alexandra Conounova, Renaud Capuçon, Jérôme Ducros, Antoine Tamestit, Sarah Nemtanu, Lise Berthaud a i.) a orchestrami (Bayerischer Rundfunk, Münchener Kammerorchester, Orchestre Philarmonique de MonteCarlo, Orchestre National du Capitole v Toulouse). Účinkoval na rôznych festivalových podujatiach ako Festival Pablo Casals v Prades, Festival de Pâques v Aix-en-Provence, La Folle Journée de Nantes, Rheingau Musik Festival, Mecklenburg-Vorpommern Festival, La Roque d’Anthéron, Amsterdam Cello Biennale, Mozartfest Würzburg, Schwetzinger SWR-Festspiele, Rheingau Musik Festival a mnohých ďalších. V najbližších mesiacoch vystúpi s Radio-Sinfonie-Orchester Frankfurt a s akademickým orchestrom Schleswig-Holstein Musik Festival pod taktovkou Christopha Eschenbacha, s Orchestre Dijon-Bourgogne s dirigentom Gáborom Takács-Nagyom, s Orchestre de la Garde Républicaine a s Junges Sinfonieorchester Münster.