Profil osobnosti

Foto: Eva Ferková Zdroj: www.htf.vsmu.sk

Eva Ferková

18. 12. 1956 Bratislava

muzikológia, hudobná teória, hudobná dramaturgia
pedagóg – hudobnoteoretické predmety

Bio

Bio

1976 – 1981
absolvovala odbor hudobné umenie, hudobnú teóriu a kritiku na Hudobnej fakulte VŠMU v Bratislave
1981 – 1991
Umenovedný ústav Slovenskej akadémie vied v Bratislave neskôr Ústav hudobnej vedy SAV (1991 – 1992) ako odborná pracovníčka, interná ašpirantka, vedecká asistentka, neskôr vedecká pracovníčka
1981 – 1989
členka Národnej pracovnej skupiny RILM (medzinárodná databáza muzikologickej literatúry so sídlom v New Yorku)
1981 – 2000
umelecky pôsobila ako moderátorka výchovných koncertov, organizovaných Slovkoncertom – cca 300 koncertov a umeleckých programov SĽUK-u a Tanečného divadla Bralen, spolupracovala s nemeckým umeleckým súborom SLA z Bautzen, v spolupráci so SĽUK-om.
1983
titul PhDr., v odbore Dejiny a teória umenia na Filozofickej fakulte UK v Bratislave
1983
cena za najlepší ženský herecký výkon v súťaži amatérskych divadiel v divadle Pegasník
1985 – 2008
účastníčka seminárov Matematika a hudba so zahraničnou účasťou, 2002, 2003, 2005 aktívna účasť na seminári KTH HTF VŠMU Prezentácie – Konfrontácie s príspevkami k teórii a dejinám hudobnej analýzy
od 1986
členka SMA (Slovenskej muzikologickej asociácie)
1988
titul CSc./PhD. na Ústave hudobnej vedy SAV, kandidátska dizertačná práca s názvom Niektoré možnosti využitia výpočtovej techniky v analýze melódie a harmónie
1988 – 1996
spolupráca s programátorom Mgr. Mariánom Dudekom na pôvodnom softvére na analýzu klasickej harmónie CACH, neskôr Asound pre prostredie MS DOS
1992 – 2008
pedagogička na Konzervatóriu v Bratislave (hudobno-teoretické predmety: hudobná teória)
1993 – 1999
externá pedagogička na Katedre teórie hudby HTF VŠMU v Bratislave
1993 – 2001
spoluriešiteľka na viacerých grantových projektoch, vedených prof. PhDr. Zuzanou Martinákovou, CSc., týkajúcich sa metód hudobnej analýzy a interpretácie hudby
od 1993
členka Study Group on Computer Aided Research in Musicology ICTM UNESCO
1995 – 2002
externá pedagogička Katedry hudobnej vedy FF UK v Bratislave (Pedagogická prax)
od 2000
pedagogička na Katedre teórie hudby HTF VŠMU, kde riešila viaceré muzikologické a teoreticko-analytické projekty (Informatizácia hudobného vzdelávania, Hudobné myslenie a hudobný štýl), od 2009 vedúca Katedry teórie hudby HTF VŠMU
od 2002
spolupráca s programátorom Mgr. Milanom Ždímalom na novej verzii programu na analýzu klasickej harmónie pre nové prostredie MS Windows s novým automatizovaným MIDI vstupom
od 2005
spolupráca s doc. Petrom Šidlíkom na štatistických štýlových analýzach
2007
stretnutie Study Group on Musical Data and Computer Applications (Zürich)
2009
titul doc., v odbore Hudobné umenie na HTF VŠMU v Bratislave
2010 – 2012
spolupracovala na rakúsko-slovenskom grantovom projekte Accentus Musicalis v rámci cezhraničnej spolupráce Creating the Future, zameranom na výskum hudby v regióne oboch krajín v období 15. – 18. storočia
od 2012
mimoriadna prof. na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU v Bratislave, 2014 titul prof.

Vo svojej vedecko-výskumnej činnosti sa zaoberá základným výskumom v oblasti hudobnej teórie, so zameraním na problematiku hudobnej analýzy, s interdisciplinárnym presahom do ďalších vedných disciplín, ako sú etnomuzikológia a hudobná historiografia.

Je členkou Slovenskej muzikologickej asociácie a členkou Study Group on Computer Aided Research v rámci International Council for Traditional Music UNESCO. Spolupracuje aj so Study Group on Musical Data and Computer Applications v rámci International Musicological Society.
Zúčastnila sa viacerých významných medzinárodných konferencií o progresívnych metódach v hudobnej analýze – v Belfaste, vo Viedni, Zeilerne, Českých Budejoviciach, Trente, Varšave, Berlíne, Tessalonikách a inde, bola pozvaná prednášať na medzinárodné muzikologické konferencie v Kasseli (2002) a v Zürichu (2007) ako aj na pozvané prednášky na univerzitách v Rakúsku (v r. 2003, 2005 na Universität für Musik und darstellende Kunst, Graz, v r. 2009 na Karl-Franzens-Universität, Graz, v r. 2011 na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni), na UKF v Nitre, na AKU v Banskej Bystrici (2002 – 2008), atď.
Publikovala desiatky článkov a muzikologických štúdií doma i v zahraničí v slovenskom, českom, nemeckom a anglickom jazyku.

Scenáre hudobných relácií a podujatí: Hudba a počítač, pásmo hudby a slova pre Rádiomaják, Slovenský rozhlas (január 1983), Dychové nástroje v súhre, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1984), História dvoch starých nástrojov, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1984), SĽUK – Čertoviny, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1993), Tanečné divadlo Bralen, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1994).

Bibliografia

  • Personálna bibliografia
  • Knižné monografie
  • Tektonika a dynamizmus v hudbe
    2011, 2013 Centrum umenia a vedy, Vysoká škola múzických umení, Academic Electronic Press, Bratislava 2011, 2013
    (2013 – 161 s., 2. dopl. a rozš. vyd., 2011 – 108 s., 1. vyd.)
  • Hudobná informatika
    2008 Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra 2008
    (122 s., 1. vyd.)
  • Hudobná analýza
    Teória a stručné dejiny
    2007 Slovenská muzikologická asociácia, Vysoká škola múzických umení, AEPress, Bratislava 2007
    (202 s., 1. vyd.)
  • Niektoré možnosti využitia výpočtovej techniky v analýze melódie a harmónie
    Kandidátska dizertačná práca
    1986 Umenovedný ústav SAV, Slovenská akadémia vied, Bratislava 1986
    (165 s., s. n.)
  • Systémová analýza hudobných štruktúr
    Diplomová práca
    1981 Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 1981
  • Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)
  • Harmonické preferencie ako štýlový znak skladateľskej poetiky
    Príspevok k charakteristike úprav ľudových piesní pre klavír Miloslava Francisciho
    2017 Musicologica Slovaca, Ústav hudobnej vedy SAV, Bratislava roč. 8 [34], 2017, č. 2, s. 169 – 187
  • Ferková, Eva – Urbancová, Hana: Adaptations of Slovak Folk Songs for Piano in the Context of (Ethno)Musicological Analysis [elektronický zdroj]
    2017 Folk Music Analysis = FMA 2017. Proceedings of the 7th International Workshop on Folk Music Analysis, 14 – 16 June 2017, Málaga, Spain, Edited by Isabel Barbancho, Lorenzo J. Tardón, Alberto Peinado, Vysoká škola múzických umení, Málaga, Španielsko 2017, s. 128 – 129
    (136 s., 1. vyd., Universidad Málaga de Málaga)
  • Špecifiká harmonizácií dvesto slovenských ľudových piesní v cykle Trávnice (1892, 1893) Miloslava Francisciho
    2016 Clavibus Unitis V/2016 [elektronický zdroj], Nadace pro dějiny kultury ve střední Evropě, Praha 2016, s. 1 – 24
    (Association for Central European Cultural Studies, NDKSE)
  • Ku významu hudobných tvarov a vzťahov v poňatí Miroslava Filipa a Petra Faltina
    2015 Jozef Kresánek (1913 – 1986), inšpiratívna osobnosť slovenskej hudobnej kultúry. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou, konanej v dňoch 9. – 11. októbra 2013, v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2013, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok 2015, s. 256 – 264
    (Chalupka, Ľubomír, ed.)
  • Miroslav Filip And His Complex Evolutional Theory Of Harmony
    2015 Chalupka, Ľubomír (ed.): Contributions to the Music Theory Conceptions in Slovakia. Zborník vedeckých štúdií, Katedra hudby, Pedagogická fakulta, Katolícka univerzita v Ružomberku, VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, Ružomberok 2015, s. 40 – 49
    (152 s., 1. vyd., noty)
  • Automatizácia v hudobnom výskume – prínos a limity
    2015 Prezentácie – Konfrontácie 2015. Muzikológia v 21. storočí – metódy, témy a ciele. Hommage à Juraj Beneš. Zborník príspevkov z 13. ročníka muzikologického seminára usporiadaného Katedrou teórie hudby v spolupráci s Centrom výskumu na HTF VŠMU, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Vysoká škola múzických umení, Bratislava 2015, s. 57 – 65
    (138 s., 1. vyd., ktorý sa uskutočnil dňa 24. apríla 2015, zodp. redaktori: Juraj Jartim, Katarína Pokojná)
  • Niektoré problémy a možnosti ich riešenia pri výučbe teórie hudby a analýzy skladieb pre interpretačné študijné programy
    2013 Ferková, Eva (ed.): Prezentácie – Konfrontácie 2013. Miesto a význam teórie hudby v prostredí vysokoškolského hudobného vzdelávania (venované jubileám Jozefa Kresánka a Miroslava Filipa). Zborník príspevkov z 11. ročníka muzikologického seminára, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2013, s. 13 – 20
    (109 s., 1. vyd.)
  • Vydané Symfónie Antona Zimmermanna v kontexte raných Haydnových symfónií
    Die publizierte Symphonien Anton Zimmermanns im Kontext der frühen Symphonien von Joseph Haydn
    2013 Ferková, Eva – Gruber, Gerold (ed.): Prieniky slovenskej hudby v Európe a európskej hudby na Slovensku v 15. – 18. storočí / Der Einfluss der slowakischen Musik in Europa und der Einfluss der europäischen Musik auf die Slowakei im 15. – 18. Jahrhundert, Vysoká škola múzických umení, Bratislava 2013, s. 49 – 94
  • Motivika vo vybraných Haydnových a Zimmermannových symfóniách
    2012 Prezentácie – Konfrontácie 2012. Hudba v rakúsko-slovenskom regióne v 15. – 18. storočí. Zborník príspevkov z medzinárodného muzikologického seminára, usporiadaného Katedrou teórie hudby HTF VŠMU, v dňoch 21. – 22. marca 2012, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2012, s. 21 – 32
    (Ed. Kubandová, Janka – Jartim, Juraj, Projekt Accentus Musicalis)
  • Tectonic Functions of Chromatics in Compositions of Liszt and Chopin
    2012 Štefková, Markéta (ed.): Franz Liszt und seine Bedeutung in der europäischen Musikkultur. Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie Franz Lizst a jeho miesto v európskej hudobnej kultúre, Ústav hudobnej vedy SAV, Divis-Slovakia, Bratislava 2012, s. 203 – 216
    (pri príležitosti 200. výročia narodenia tohto hudobného skladateľa a klavírneho virtuóza, Bratislava, 17. – 19. mája 2011)
  • Predslov
    2012 Prezentácie – Konfrontácie 2012. Hudba v rakúsko-slovenskom regióne v 15. – 18. storočí. Zborník príspevkov z medzinárodného muzikologického seminára, usporiadaného Katedrou teórie hudby HTF VŠMU, v dňoch 21. – 22. marca 2012, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2012, s. 5
    (Ed. Kubandová, Janka – Jartim, Juraj, Projekt Accentus Musicalis)
  • Military and Pastoral Symphonies by Anton Zimmermann in the Context of Early Haydn’s Symphonies
    2012 Medzinárodné sympózium Accentus Musicalis Zur Geschichte und Aufführungspraxis der Musik vom 16. bis 18. Jahrhundert in der Region Mittel- und Osteuropas. Medzinárodné vedecké sympózium (Internationales Symposium, Wien 2012), Viedeň, 16. – 18. 4. 2012, Viedeň 2012
  • Music by Béla Bartók and Arvo Pärt – Innovations and Traditions in the 20th Century
    2011 Pozvaná prednáška Music Analysis and Exile Documentation Research Center na Universität für Musik und darstellende Kunst, Viedeň, 3. mája 2011, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, Viedeň 2011
  • Hypertrofia evolučnosti ako princíp sonátovosti v 19. storočí – demonštrované na prvej časti Smetanovho Sláčikového kvarteta “Z mého života”
    2011 Prezentácie – Konfrontácie 2011. Zborník príspevkov z muzikologického seminára usporiadaného Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v dňoch 9. – 10. marca 2011. Ed. Kubandová, Janka – Jartim, Juraj, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2011, s. 73 – 90
    (247 s., 1. vyd.)
  • Ferková, Eva – Šidlík, Peter: Možnosti a výsledky kvantitatívnej štýlovej analýzy na základe pravdepodobnosti výskytu základných typov akordov
    2011 Prezentácie – Konfrontácie 2011. Zborník príspevkov z muzikologického seminára usporiadaného Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v dňoch 9. – 10. marca 2011. Ed. Kubandová, Janka – Jartim, Juraj, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2011, s. 235 – 247
    (247 s., 1. vyd.)
  • Tektonika a harmonická reč Chopinových mazúriek
    2010 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 36, 2010, č. 2, s. 175 – 194
  • Princípy horizontálnej (melodickej) konštrukcie v diele Arvo Pärta Fratres
    2010 Musicologica Slovaca, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava roč. 1 (27), 2010, č. 2, s. 272 – 282
  • Hudobné softvéry a informatizácia hudobného vzdelávania
    Music software and informatization of music education
    2010 Hudba – Integrácie – Interpretácie 12. Hudobná kultúra a vzdelávanie v mediálnej spoločnosti, Vereš, Jozef (ed.), Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra 2010, s. 184 – 191
  • Možnosti štýlovej analýzy nad bázou pravdepodobností výskytu akordov v klasicko-romantických klavírnych skladbách
    2010 Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2010, s. 113 – 122
  • Harmonické špecifiká v Chopinových mazurkách
    2010 Príspevok na Medzinárodnej konferencii Pocta Fryderyckovi Chopinovi na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU, Bratislava, marec 2010, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2010
  • Harmonické súvislosti polymelodickej konštrukcie vo Fratres Arva Pärta
    Harmonic context of polymelodic construction in Arvo Part’s Fratres
    2010 Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2010
  • Gradations and Retardations in 4th Movement of Mozart's Jupiter Symphony
    2010 Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2010, s. 87 – 92
    (151 s., 1. vyd.)
  • Computer Representation of Pitch and Melody
    A View of Projects
    2010 Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2010, s. 13 – 18
    (151 s., 1. vyd.)
  • Ján Albrecht – Thoughts on Musical Style
    2010 Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VI. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2010, s. 19 – 22
    (66 s., 1. vyd.)
  • Od analýzy k interpretácii
    2009 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 6, 2009, č. 2, s. 26 – 27
  • Computer-Aided Investigation of Chord Vocabularies: Statistical Fingerprints of Mozart and Schubert
    2009 Mathematics and Computation in Music (Communications in Computer and Information Science). First International Conference, MCM 2007, Berlin, Germany, May 18 – 20, 2007. Revised Selected Papers. Edition: 1. Eds. Klouche, Timour – Noll, Thomas, Springer-Verlag, Berlín, Heidelberg roč. 37, 2009, s. 250 – 256
  • K problémom verbalizácie v metodike výučby (nielen) teórie hudby
    2009 Štefková, Markéta – Pokojná, Katarína (ed.): Prezentácie – Konfrontácie 2009. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v roku 2009, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Divis-Slovakia, Bratislava 2009, s. 101 – 106
  • Typy a metódy hudobnej analýzy
    Habilitačná prednáška. Publikovaná v: Zborník habilitačných a inauguračných prednášok HTF VŠMU. Zost. Pergler, František
    2009 Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2009, s. 168 – 177
    (193 s., 1. vyd.)
  • Ferková, Eva – Ždímal, Milan – Šidlík, Peter: Presentation of Analysis software: Algorithmisation and Application
    2009 Mathematics and Computation in Music (Communications in Computer and Information Science). First International Conference, MCM 2007, Berlin, Germany, May 18 – 20, 2007. Revised Selected Papers. Edition: 1. Eds. Klouche, Timour – Noll, Thomas, Berlín 2009, s. 161 – 165
  • Intervalová organizácia viachlasu v prvej časti Bartókovej Hudby pre strunové a bicie nástroje a čelestu
    2009 Medzinárodná konferencia HAMU – Racionální postupy v kompoziční práci a jejich hudebně teoretická reflexe, Praha apríl 2009, Praha 2009
    (Hudební a taneční fakulta AMU (HAMU), Praha)
  • Ferková, Eva – Šidlík, Peter: Computer Aided Harmonic Analysis and Statistical Evaluation of Compositional Style-Quantifying the Harmonic Style of Classical and Romantic Composer
    2009 Pozvaná prednáška pre študentov Zentrum für Systematische Musikwissenschaft, Karl-Franzens-Universität, Graz, 30. marca 2009, Karl-Franzens-Universität Graz, Graz 2009
  • Typy a metódy hudobnej analýzy
    2008 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 5, 2008, č. 2 – 3, s. 11 – 14
  • Set Theory Based Analysis of Atonal Music
    2008 Journal of Applied Mathematics, Statistics and Informatics, Fakulta prírodných vied, Univerzita sv. Cyrila Metoda, Trnava roč. 4, 2008, č. 1, s. 71 – 75
  • Typy a metódy hudobnej analýzy
    Habilitačná prednáška
    2008 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2008, č. 2 – 3, s. 11 – 13
  • Hudba na internete
    2008 Hudba – Integrácie – Interpretácie 11. Zborník štúdií z medzinárodnej vedeckej konferencie Mediálne a komunikačné aspekty hudby (6. – 7. 11. 2007 v Nitre), Vereš, Jozef (ed.), Pedagogická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra 2008, s. 82 – 96
    (313 s., 1. vyd.)
  • Ferková, Eva – Ždímal, Milan – Šidlík, Peter: Computer assisted statistical evaluation of chordal occurrence in Mozart ́s, Schubert ́s and Brahms ́s piano music as a contribution to the determination of indivitual compositional style
    2008 CIM 08. Fourth Conference on Interdisciplinary Musicology. Department of Music Studies, Aristotle University of Thessaloniki, Thessaloniki, Greece, 2 – 6 July 2008, Thessaloniki (Greece) 2008, s. 50 – 51
  • Harmonická a tonálna variabilita ako základný výrazový prostriedok v 1. časti Beethovenovej Sonáty mesačného svitu (Mondscheinsonate)
    2007 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 4, 2007, č. 2, s. 3 – 6
  • Gradácie a kontrasty v 4. časti Mozartovej Jupiterskej
    2007 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 33, 2007, č. 3 – 4, s. 547 – 556
  • Chordal Evaluation in MIDI-Based Harmonic Analysis: Mozart Shubert and Brahms
    2007 Computing in Musicology. Tonal Theory for the Digital Age. Eds. Selfridge-Field, Eleanor – Hewlett, Walter B. – Correia, Edmund Jr., Center for Computer Assisted Research in the Humanities at Stanford University, Stanford (California, USA) roč. 15, 2007, s. 186 – 200
  • Analýza tematického procesu podľa Rudolfa Rétiho
    2007 Blahynka, Miloslav – Pokojná, Katarína – Štefková, Markéta (ed.): Prezentácie – Konfrontácie I. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v rokoch 2004 – 2006, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Divis-Slovakia, Bratislava 2007, s. 71 – 76
  • Kódovanie hudby pre počítačové spracovanie
    2007 Žabka, Marek (ed.): Matematika a hudba. Zborník príspevkov z interdisciplinárneho seminára, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava 2007, s. 9 – 22
  • K problematike Schenkerovej analýzy – schenkerovská vizualizácia
    2007 Blahynka, Miloslav – Pokojná, Katarína – Štefková, Markéta (ed.): Prezentácie – Konfrontácie I. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v rokoch 2004 – 2006, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Divis-Slovakia, Bratislava 2007, s. 17 – 24
    (170 s., 1. vyd.)
  • Interpretačné dôsledky harmonickej a tonálnej variability v 1. časti Beethovenovej Sonáty mesačného svitu (Mondscheinsonate)
    2007 Blahynka, Miloslav – Pokojná, Katarína – Štefková, Markéta (ed.): Prezentácie – Konfrontácie II. Zborník príspevkov z medzinárodných seminárov usporiadaných Katedrou teórie hudby na HTF VŠMU v Bratislave v roku 2007 [5. ročník], elektronický zdroj, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Divis-Slovakia, Bratislava 2007, s. 67 – 74
    (1 CD-ROM)
  • New Version of Analysis Software – Demonstration
    2007 Stretnutie The Study Group on Musical Data and Computer Applications, v rámci svetovej konferencie International Musicological Society, Zürich, 9. – 10. júla 2007, abstrakt uverejnený v textovej prílohe stretnutia, Zürich 2007
  • Ferková, Eva – Ždímal, Milan – Šidlík, Peter: Statistical Results of Automathical Harmonic Analysis of Mozart’s, Schubert’s and Brahms’s Sonatas
    2007 Stretnutie The Study Group on Musical Data and Computer Applications, v rámci svetovej konferencie International Musicological Society, Zürich, 9. – 10. júla 2007, abstrakt uverejnený v textovej prílohe stretnutia, Zürich 2007
  • Akustické základy hudby
    2006 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 3, 2006, č. 2, s. 14 – 16
    (učebný text pre prípravu na ŠS I)
  • Ferková, Eva – Šidlík, Peter: Perspektívy vyučovania hudobných softvérov na vysokých školách hudobného zamerania
    2005 Príspevok zo seminára Matematika, hudba, umenie v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2005
  • Ferková, Eva – Šidlík, Peter: Predpoklady štatistickej analýzy klasickej harmónie
    2005 Príspevok zo seminára Matematika, hudba, umenie v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2005
  • Poznámky k pojmu a typológii hudobnej analýzy
    2004 Prezentácie – Konfrontácie. Zborník zo seminára, Katedra teoretických predmetov, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2004, s. 51 – 56
  • Ferková, Eva – Ždímal, Milan: Computer aided harmonic analysis from Midi input
    2004 CIM04. Conference on Interdisciplinary Musicology. Abstracts. Graz, Austria, 15 – 18 April, 2004. Zv. 1, Institut für Musikwissenschaft, Karl-Franzens-Universität Graz, Graz (Rakúsko) 2004, s. 76 – 77
  • Ferková, Eva – Ždímal, Milan: Interaktívny program na analýzu harmónie
    2002 Interdisciplinárny seminár Matematika a hudba, Banská Bystrica, 10. – 11. mája 2002, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica 2002
  • Harmonic-Tonal Motion as a Reflection of the Development of Musical Form
    2002 Mathematics and Music. A Diderot Mathematical Forum. Eds. Assayag, Gerard – Feichtinger, Hans Georg – Rodrigues, Jose Francisco, 3 – 4 December 1999, Springer-Verlag, Berlín, Heidelberg 2002, s. 169 – 177
  • Perspektívy využívania počítačov vo výuke na vysokých a stredných hudobných školách
    2001 Zborník z konferencie Hudba na hranici, České Budějovice, 13. – 15. listopad 2000, České Budějovice 2001, s. 159 – 164
    (193 s., 1. vyd., Jihočeská univerzita)
  • Dynamic Potential of Harmonic Structures: The Way of Evaluation
    2001 Human Supervision and Control in Engineering and Music. Conference Handbook. Proceedings of the International Workshop, held in September 2001 in Kassel, Germany, Kassel 2001, s. 283 – 286
  • Music-Theoretical Preparation for Algorithmization of Interactive Harmonic Analysis
    2001 Human Supervision and Control in Engineering and Music. Conference Handbook. Proceedings of the International Workshop, held in September 2001 in Kassel, Germany, Kassel 2001, s. 159 – 163
  • Podobnosť melódií v počítačovom spracovaní
    2000 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 26, 2000, č. 3, s. 377 – 384
  • Harmonicko-tonálny pohyb ako obraz vývoja hudobnej formy
    1998 Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu II., Vysoká škola múzických umení, Bratislava 1998, s. 117 – 126
    (188 s., 1. vyd.)
  • Pokus o algoritmizáciu harmonickej analýzy hudby 20. storočia
    1997 Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu I., Vysoká škola múzických umení, Bratislava 1997, s. 61 – 66
    (84 s., 1. vyd.)
  • Pokus o systematiku počítačovej muzikológie
    1997 Berger, Roman – Riečan, Beloslav (ed.): Matematika a hudba, Matematický ústav SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava 1997, s. 69 – 73
    (215 s., 1. vyd.)
  • Počítačová muzikológia
    1995 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 21, 1995, č. 3, s. 388 – 395
  • Algoritmus harmonickej analýzy klasicistickej hudby a kvalifikácia harmonického dynamizmu
    1995 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 21, 1995, č. 3, s. 374 – 387
  • A Proposal to Classification of Harmonic Dynamics in Tonal Classical Music Structures
    1995 Third International Symposion on Systematic Musicology, Zeillern 1995, s. 10 – 11
  • Analysis of Classical Harmony (demonstration)
    1994 Trends in the Computer Aided Research in Musicology, Varšava 1994
  • Obraz vývoja slovenskej muzikológie v rokoch 1918 – 1922 v knižnej produkcii
    Dominantné témy a osobnosti
    1993 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 19, 1993, č. 3 – 4, s. 492 – 508
  • Počítačová muzikológia
    1993 Algoritmy ’93. Knižnica algoritmov. XII. diel zo sympózia, Stará Lesná, 26. – 29. 4. 1993, Ekonomická univerzita v Bratislave, Bratislava 1993, s. 58 – 63
    (215 s., 1. vyd., Fakulta hospodárskej informatiky)
  • Computer Analysis of Classic Harmonic Structures
    1992 Computing in Musicology. Eds. Selfridge-Field, Eleanor – Hewlett, Walter B., Center for Computer Assisted Research in the Humanities at Stanford University, Stanford (California, USA) roč. 8, 1992, s. 85 – 91
  • Počítačová muzikologie z hlediska systematiky
    1992 Opus musicum. Hudební revue, Brno 1992, č. 7 – 8, s. 239 – 244
  • Ferková, Eva – Dudek, Marián: Asound – Computer Analysis of Classical Harmony
    Poster na konferencii International Music Software Congress
    1992 Madrid 1992
  • Abstrakty pre RILM (Répertoire International de Littérature Musicale, sídlo v New Yorku)
    v počte vyše 200 v rokoch 1983 – 1992
    1992 New York 1992
  • CACH in practice
    1992 Computer Aided Research in Musicology. UNESCO, Viedeň 1992
  • Information of Slovak RILM Committee
    1992 IAML Conference, Frankfurt am Main 1992
  • Ferková, Eva – Dudek, Marián: CACH: Computer Analysis of Classical Harmony
    1992 Secondo Convegno Europeo di Analisi Musicale, Trento 1992, s. 619 – 622
  • Nové pohľady na starú hudbu
    1992 Schola Ludus. Zborník z konferencie, Michalovce 1992
  • Ferková, Eva – Dudek, Marián: Harmonic Analysis of Classical Music
    1991 Conference Handbook, Belfasf 1991, s. 78 – 79
  • Algorithm of Basic Harmonic Analysis of Tonal Classical Music
    1991 Conference Handbook, Belfasf 1991, s. 66 – 68
  • Ferková, Eva – Dudek, Marián: Asound – algorithms
    1991 ICTM UNESCO, Bratislava 1991
  • Možnosti budovania automatizovaného informačného systému v hudobnej vede
    1990 Problémy výstavby automatizovaných informačných systémov v spoločenských vedách a v oblasti ich aplikácie. Zborník konferencie, Košice 1990, s. 76 – 80
    (Dom techniky ZSVTS)
  • Počítač vo výskume hudobných tvarov a foriem
    1985 Muntág, Emanuel (zost.): Hudobný archív 8/1985, Slovenská národná knižnica, Martin 1985, č. 8
    (246 s., 1. vyd., Edícia: Teória a výskum. Séria: Vedecké zborníky)
  • Matematika a výpočtová technika v hudobnom výskume
    1985 Matematizácia a formalizácia v spoločenských vedách. Zborník z konferencie, Slovenská akadémia vied, Bratislava 1985
  • Niekoľko poznámok k analýze hudby z hľadiska systémového prístupu
    1981 Bárdiová, Marianna (zost.): Hudba a počítač. Zborník zo seminára v Dolnej Krupej, 22. – 24. apríla 1981, Literárne a hudobné múzeum, Dom techniky Československej vedecko-technickej spoločnosti, Banská Bystrica 1981, s. 21 – 28
    (103 s., 1. vyd.)
  • Učebnice, kapitoly v učebniciach
  • Úvod do práce s hudobnými softvérmi
    2006 Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava 2006
    (72 s., 1. vyd., edícia: vysokoškolské skriptá)
  • Editorská činnosť
  • Ferková, Eva (ed.): Prezentácie – Konfrontácie 2013
    Miesto a význam teórie hudby v prostredí vysokoškolského hudobného vzdelávania (venované jubileám Jozefa Kresánka a Miroslava Filipa). Zborník príspevkov z 11. ročníka muzikologického seminára
    2013 Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení 2013
    (109 s., 1. vyd.)
  • Ferková, Eva – Gruber, Gerold (ed.): Prieniky slovenskej hudby v Európe a európskej hudby na Slovensku v 15. – 18. storočí
    Der Einfluss der slowakischen Musik in Europa und der Einfluss der europäischen Musik auf die Slowakei im 15. – 18. Jahrhundert
    2013 Vysoká škola múzických umení, Bratislava 2013
    (296 s., 1. vyd.)
  • Umelecká kritika a publicistika
  • Eva Ferková: Hudobná analýza. Teória a stručné dejiny (2007)
    2008 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 5, 2008, č. 1, s. 24
  • Hudobné softvéry – perspektívy vo vyučovaní
    2006 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 3, 2006, č. 1, s. 22
  • Počítačový výskum v muzikológii a mladí umenovedci
    Hudba ako fenomén
    2000 Kompas roč. 3, 2000
  • Stretnutie “hudby a počítačov”
    1995 Hudobný život, Bratislava roč. 27, 1995, č. 4, s. 7
  • Matematika a hudba
    10. výročie netradičného seminára
    1994 Literárny týždenník, Bratislava roč. 7, 1994, č. 27, s. 15
  • RILM – 25 rokov
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 18, s. 4
  • Miesto počítača v rozlišovaní hudobných štýlov
    1989 Hudobný život, Bratislava roč. 21, 1989, č. 16, s. 12
  • Počítačová muzikológia
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 3, s. 4
  • Automatizovaný informačný systém hudobnej vedy
    1988 Hudobný život, Bratislava roč. 20, 1988, č. 23, s. 12
  • Veda o umení
    Moderné metódy výskumu v netradičnej aplikácii
    1985 Nové Slovo, Bratislava roč. 27, 1985, s. 23
  • Hudba, matematika, počítač
    1982 PAS, marec 1982
  • Vedecké recenzie
  • Zur Geschichte und Aufführungspraxis der Musik vom 16. bis 18. Jahrhundert in der Region Mittel- und Osteuropas
    Medzinárodné vedecké sympózium, Viedeň, 16. – 18. apríla 2012
    2012 Musicologica Slovaca, Ústav hudobnej vedy SAV, VEDA, vydavateľstvo Slovenskej akadémie vied, Bratislava roč. 3, 2012, č. 2, s. 295 – 298
  • Markéta Štefková: Na ceste k zmyslu (štúdie k hudobnej analýze)
    2008 Tempo, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava roč. 5, 2008, č. 1, s. 24
  • 16. ročník seminára Matematika a hudba, Bratislava, 19. – 20. 5. 2000
    2000 Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, Bratislava roč. 26, 2000, č. 1 – 2, s. 244 – 247
  • Počítač v hudbe
    Recenzia knihy Helmuta Schaffratha “Computer in der Musik”
    1992 Hudobný život, Bratislava roč. 24, 1992, č. 18, s. 4
    (J. B. Metzler, Stuttgart 1991)
  • Totožnosť a podobnosť melódií
    Recenzia rovnomennej knihy Ľuby Ballovej
    1982 Pravda, júl, Bratislava 1982


« späť na zoznam Aktualizované: 09. 02. 2017