-
1982 – 1986
Katedra estetiky a dejín umenia, Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda), 1986 titul PhDr. (odbor teória a dejiny hudby, Katedra estetiky a dejín umenia FiF UK, 1986)
-
1986 – 1989
študijný pobyt v Ústave hudobnej vedy SAV
-
1993 – 1996
interná ašpirantúra v odbore teória a dejiny hudby v Ústave hudobnej vedy SAV, 1997 hodnosť CSc.
-
od 1996
vedecká pracovníčka v Ústave hudobnej vedy SAV, 1998 – 2010 tajomníčka Spoločnej odborovej komisie doktorandského štúdia
-
od 1997
členka Vedeckej rady ÚHV SAV (2002 – 2003, 2006 – predsedníčka)
-
1998 – 1999
Rada vedcov SAV
-
1998 – 2010
tajomníčka Spoločnej odborovej komisie doktorandského štúdia vo vednom odbore 81-23-9 teória a dejiny hudby
-
2002
Prešov, Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, Katedra hudobnej výchovy, predmet: dejiny hudobnej estetiky
-
od 2003
členka Redakčnej rady zborníka Súzvuk, Prešovského hudobného spolku Súzvuk
-
2009, 2012
Bratislava, Hudobná a tanečná fakulta VŠMU, Katedra teórie hudby, vyžiadané prednášky z problematiky hudobnej historiografie
-
od 2003
samostatná vedecká pracovníčka v Ústave hudobnej vedy SAV
-
od 2006
predsedníčka Vedeckej rady Ústavu hudobnej vedy SAV
-
od 2008
členka Komisie VEGA pre vedy o umení, jazykovedu a estetiku
-
od 2009
členka Atestačnej komisie pri ÚHV SAV
-
od 2009
členka International Musicological Society (IMS)
-
od 2009
členka Internationale Heinrich Schütz Geselschaft e.V. (IHSG)
-
od 2010
členka Redakčnej rady časopisu Musicologica slovaca
PhDr. Janka Petőczová, CSc. je slovenská muzikologička, hudobná publicistka a editorka. V oblasti výskumu sa špecializuje na hudobnú históriu a historiografiu, dejiny hudby a hudobnej kultúry v 16. a 17. storočí, s dôrazom na hudobné pramene zachované na území Slovenska a hudobnú paleografii. Taktiež sa venuje dejinám hudby v evanjelických a. v. kantorstvách slobodných kráľovských mestách, barokovej polyfónii a polychorickej hudbe v spišských hudobnohistorických rukopisoch a membránofonickým historickým hudobným nástrojom.
Napísala niekoľko dôležitých monografií, ktoré mapujú hudobnú históriu dnešného Slovenska. Patria medzi ne Historické organové pozitívy na Slovensku (2022), Hudba ako kultúrny fenomén v dejinách Spiša (2014) a Polychorická hudba I.-III. (1999). Publikovala tiež množstvo článkov a príspevkov do odborných domácich i zahraničných časopisov, zborníkov z muzikologických konferencii alebo iné vedecké výstupy.
Je členka v profesijných organizáciách a združeniach International Musicological Society, Internationale Heinrich-Schütz-Gesellschaft e. V., Prešovský hudobný spolok Súzvuk či Spišský dejepisný spolok Levoča. V rokoch 2010 a 2011 absolvovala študijné pobyty v zahraničí (Instytut sztuki PAN, Varšava, MAD, Poľsko).
Janka Petőczová bola zodpovednou riešiteľkou domácich grantov Pramene renesančnej a barokovej hudby na Spiši a v Európe (VEGA, 2013 – 2016), Hudba ako kultúrny fenomén v dejinách Spiša (VEGA, 2010 – 2012), Musica Scepusii Veteris [Stará hudba na Spiši] – hudobno-kultúrne dedičstvo Spiša a jeho začleňovanie do dnešných tradícií (VEGA, 2007 – 2009) a Polychorická hudba Jána Šimbrackého v kontexte európskeho hudobného baroka (VEGA, 2004 – 2006). V projekte Musica Scepusii Veteris je Petőczová editorkou pramenno-kritickej notovej edície, v ktorej vychádzajú pôvodné rukopisné hudobné pramene relevantné k dejinám Spiša a koordinátorkou.
V roku 2016 udelil Hudobný fond Janke Petőczovej cenu Jozefa Kresánka.