• 1982 – 1986 

    Katedra estetiky a dejín umenia, Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda), 1986 titul PhDr. (odbor teória a dejiny hudby, Katedra estetiky a dejín umenia FiF UK, 1986)

  • 1986 – 1989

    študijný pobyt v Ústave hudobnej vedy SAV

  • 1993 – 1996

    interná ašpirantúra v odbore teória a dejiny hudby v Ústave hudobnej vedy SAV, 1997 hodnosť CSc.

  • od 1996

    vedecká pracovníčka v Ústave hudobnej vedy SAV, 1998 – 2010 tajomníčka Spoločnej odborovej komisie doktorandského štúdia

  • od 1997

    členka Vedeckej rady ÚHV SAV (2002 – 2003, 2006 – predsedníčka)

  • 1998 – 1999

    Rada vedcov SAV

  • 1998 – 2010

    tajomníčka Spoločnej odborovej komisie doktorandského štúdia vo vednom odbore 81-23-9 teória a dejiny hudby

  • 2002

    Prešov, Prešovská univerzita v Prešove, Fakulta humanitných a prírodných vied, Katedra hudobnej výchovy, predmet: dejiny hudobnej estetiky

  • od 2003

    členka Redakčnej rady zborníka Súzvuk, Prešovského hudobného spolku Súzvuk

  • 2009, 2012

    Bratislava, Hudobná a tanečná fakulta VŠMU, Katedra teórie hudby, vyžiadané prednášky z problematiky hudobnej historiografie

  • od 2003

    samostatná vedecká pracovníčka v Ústave hudobnej vedy SAV

  • od 2006

    predsedníčka Vedeckej rady Ústavu hudobnej vedy SAV

  • od 2008

    členka Komisie VEGA pre vedy o umení, jazykovedu a estetiku

  • od 2009

    členka Atestačnej komisie pri ÚHV SAV

  • od 2009

    členka International Musicological Society (IMS)

  • od 2009

    členka Internationale Heinrich Schütz Geselschaft e.V. (IHSG)

  • od 2010

     členka Redakčnej rady časopisu Musicologica slovaca

PhDr. Janka Petőczová, CSc. je slovenská muzikologička, hudobná publicistka a editorka. V oblasti výskumu sa špecializuje na hudobnú históriu a historiografiu, dejiny hudby a hudobnej kultúry v 16. a 17. storočí, s dôrazom na hudobné pramene zachované na území Slovenska a hudobnú paleografii. Taktiež sa venuje dejinám hudby v evanjelických a. v. kantorstvách slobodných kráľovských mestách, barokovej polyfónii a polychorickej hudbe v spišských hudobnohistorických rukopisoch a membránofonickým historickým hudobným nástrojom.

Napísala niekoľko dôležitých monografií, ktoré mapujú hudobnú históriu dnešného Slovenska. Patria medzi ne Historické organové pozitívy na Slovensku (2022), Hudba ako kultúrny fenomén v dejinách Spiša (2014) a Polychorická hudba I.-III. (1999). Publikovala tiež množstvo článkov a príspevkov do odborných domácich i zahraničných časopisov, zborníkov z muzikologických konferencii alebo iné vedecké výstupy. 

Je členka v profesijných organizáciách a združeniach International Musicological Society, Internationale Heinrich-Schütz-Gesellschaft e. V., Prešovský hudobný spolok Súzvuk či Spišský dejepisný spolok Levoča. V rokoch 2010 a 2011 absolvovala študijné pobyty v zahraničí (Instytut sztuki PAN, Varšava, MAD, Poľsko). 

Janka Petőczová bola zodpovednou riešiteľkou domácich grantov Pramene renesančnej a barokovej hudby na Spiši a v Európe (VEGA, 2013 – 2016), Hudba ako kultúrny fenomén v dejinách Spiša (VEGA, 2010 – 2012), Musica Scepusii Veteris [Stará hudba na Spiši] – hudobno-kultúrne dedičstvo Spiša a jeho začleňovanie do dnešných tradícií (VEGA, 2007 – 2009) a Polychorická hudba Jána Šimbrackého v kontexte európskeho hudobného baroka (VEGA, 2004 – 2006). V projekte Musica Scepusii Veteris je Petőczová editorkou pramenno-kritickej notovej edície, v ktorej vychádzajú pôvodné rukopisné hudobné pramene relevantné k dejinám Spiša a koordinátorkou. 

V roku 2016 udelil Hudobný fond Janke Petőczovej cenu Jozefa Kresánka. 

x