Vďaka iniciatíve vzdelaných hudobníkov sa v posledných desaťročiach presúva ťažisko historického a hudobno-štýlového výskumu zo študovní a akademických úrovní priamo na koncertné pódiá. Uvádzaniu zabudnutých „hudieb“ samozrejme predchádza jej vyhľadávanie a detailné štúdium prameňov. Čo je však mimoriadne prínosné a dôležité, je fakt, že aktívni hudobníci bezprostredne po prípravných fázach uvedú tieto „hudby“ na verejnosti. Hudobnú zložku často dotvárajú dobovými kostýmami. Závany autenticity starých čias sa stávajú mimoriadne aktuálne a „moderné“ v úsilí poskytnúť čosi nevšedné a objavné.
Viac informácii na: Pro musica nostra Gemeriensi
Program:
Anonym: Hanacpachap cussicuinin
Hirschmentzel, P. Kristian Gottfried: Moravica (Orpheus pro rusticis, 1698)
Hirschmentzel, P. Kristian Gottfried: Bohemicus saltus (Orpheus pro civibus, 1698)
Anonym: Aria Hanacco
Telemann, Georg Philipp: Hanaquoise z Ouvertury D dur, TWV 55:D3
Brentner, Jan Josef Ignác: Concerto da camera d mol, Brk 92
Anonym: Zuipaqui / Ad Mariam
Brentner, Jan Josef Ignác: Bourrée & Capriccio
Erben, Karel Jaromír: Vyletěla holubička ze skály, 484, nápev 751
Schmid, Martin: Pastoreta Ychepe Flauta
Santa Cruz de la Sierra: Taye jueves Santo
Telemann, Georg Philipp: Hanasky z Ouvertury E dur, TWV 55:E1
Peruvian Folk Songs
Sušil, František: Na svatém Kopečku
Sušil, František: Když jsem já šel na svatý kopeček
Anonym: Cachua serranita