Komorná hudba pre mandoru z kláštora v Kremsmünster
Hudobné dejiny sú dejinami slávnych a vyvolených, ako aj dejinami tých, ktorí stoja skôr v ústraní. Rozsiahla kapitola je o tých, ktorých mená ostávajú dodnes veľkou neznámou. Meno a tvorba Wolfganga Amadea Mozarta žiaria slávou najvyššej kategórie. Autor, ktorý spôsobuje úvahy o podstate génia a geniality. Jeho žiak a blízky človek Franz Xaver Süßmayr bol možno počas života žiadaným autorom, do dejín však vkĺzol najmä asistenciou pri tvorbe Mozartovho Rekviem; paradoxne je práve on autorom väčšiny hudby legendárneho diela. Popri velikánoch a horlivcoch pôsobilo v dejinách nespočetné množstvo talentovaných hudobníkov, ktorých mená však ostali neznámymi.
Program:
Anonym (okolo 1760): Kvarteto D dur A-Kr L133/II Nr.1
Mozart (1756-1791) / arr. Joseph Michael Zink (1758-1829), Wolfgang Amadè: Ária In diesen heil`gen Hallen z opery Čarovná flauta KV 620
Anonym (okolo 1760): Trio A dur A-Kr L133/II Nr.27
Süßmayr (1766-1803) / arr. Joseph Michael Zink (1758-1829), Franz Xaver: Ária Juhe, nun will ich leben z opery Zrkadlo z Arkácie
Anonym (okolo 1760): Trio D dur A-Kr L133/II Nr.14
Biechteler (1668-1743), Matthias Sigismund: Ária De Sancta scholastica A-S Stift Nonnberg X1
Anonym (po 1730): Parthia à 4 A-Kr H50 Nr. 172 Fasz. 3
Účinkujúci:
Biber Consort