Pierre-Laurent Aimard - klavír
„Brilantný hudobník a mimoriadny vizionár“ (Wall Street Journal), Pierre-Laurent Aimard je všeobecne uznávaný ako autorita v oblasti súčasnej hudby, pričom je rovnako cenený aj za jeho inovatívny prístup k hudbe minulosti. V sezóne 2024 – 2025 Pierre-Laurent oslavuje 150. výročie narodenia Mauricea Ravela spoluprácou s orchestrami ako Berner Symphonieorchester, Teatro alla Scala Orchestra, SWR Symphonieorchester, Philadelphia Orchestra, a vystúpeniami na festivaloch Kissinger Sommer a Litomyšl s Českou filharmóniou. Zároveň si pripomína sté výročie narodenia svojho učiteľa a blízkeho priateľa Pierra Bouleza, kde bude účinkovať ako sólista s HR Sinfonieorchester Frankfurt, Ensemble Intercontemporain a Los Angeles Philharmonic. Recitálové vystúpenia ho zavedú do Carnegie Hall v New Yorku, Wiener Musikverein, Auditorium National de Lyon, Centro Nacional de Difusión Musical v Madride a Festspielhaus Baden-Baden.Ďalšími vrcholmi sezóny 2024/25 sú interpretácia diela Cziffra Psodia zosnulého Pétera Eötvösa s Berlínskou filharmóniou a svetové premiéry dvoch nových diel: ...selig ist... pre klavír a elektroniku od Marka Andreho na festivale Donaueschinger a nové dielo pre štyri ruky od Georga Benjamina, ktoré bude mať premiéru v Boulez Saal v Berlíne, kde Aimard vystúpi spolu s autorom. Aimard mal vždy úzke spolupráce s významnými skladateľmi, ako sú Helmut Lachenmann, Elliott Carter, Harrison Birtwistle, György Kurtág, Karlheinz Stockhausen, Marco Stroppa a Olivier Messiaen, a uviedol mnohé významné premiéry. Naposledy to bolo klavírny koncert Clary Iannotty pre Acht Brücken Festival v Kolíne, ktorý zopakuje na jeseň 2024 s Wiener Symphoniker pod vedením Eleny Schwarz. Pokračuje tiež v spolupráci so starými aj novými komornými partnermi, medzi ktorých patrí Tamara Stefanovich v Gewandhause v Lipsku a Fraumünster v Zürichu, ako aj herec Mathieu Amalric v Théâtre des Champs-Elysées. Aimard sa objavuje na mnohých festivaloch počas roka, vrátane Musikfestspiele Berlín, Pražskej jari a Klavierfestival Ruhr. Jeho rozsiahle recitálové turné zahŕňa vystúpenia v Cité de la Musique v Paríži, Muziekgebouw v Amsterdame, Seoul Arts Centre, Bunka Kaikan v Tokiu, Konzerthaus Dortmund a Alte Oper vo Frankfurte.Začiatkom roku 2024 Aimard vydal album Schubert: Ländler, ktorý získal päť hviezdičiek od BBC Music Magazine. Tento album je najnovším v sérii úspešných spoluprác s vydavateľstvom Pentatone, po predchádzajúcich nahrávkach Complete Bartók Piano Concertos s Esa-Pekkou Salonenom a San Francisco Symphony Orchestra (2023), Visions de l’Amen (2022) nahratých s Tamarou Stefanovich, Beethoven’s Hammerklavier Sonata & Eroica Variations (2021) a Messiaenovo veľdielo Catalogue d’oiseaux (2018), ktoré získalo viacero ocenení, vrátane prestížnej Nemeckej ceny hudobných kritikov.Ako inovatívny kurátor a jedinečný interpret klavírneho repertoáru zo všetkých období, Aimard bol pozvaný viesť a účinkovať na viacerých rezidenciách, vrátane rezidencie pre Musikkollegium Winterthur, kde počas sezóny oslavoval rôznych skladateľov a zahájil ju kompletným cyklom Beethovenových klavírnych koncertov. Inde realizoval priekopnícke projekty v Porto’s Casa da Musica, Carnegie Hall a Lincoln Center v New Yorku, Konzerthaus vo Viedni, Alte Oper vo Frankfurte, Lucerne Festival, Mozarteum Salzburg, Cité de la Musique v Paríži, Tanglewood Festival, na Edinburskom festivale a ako umelecký riaditeľ festivalu Aldeburgh v rokoch 2009 až 2016.Aimard je držiteľom mnohých ocenení, vrátane prestížnej Medzinárodnej ceny Ernsta von Siemensa za hudbu (2017), ktorá mu bola udelená za celoživotný prínos hudbe, a ceny Leonie Sonning Music Prize, najvýznamnejšej hudobnej ceny Dánska (2022).Ako člen Bayerische Akademie der Schönen Künste zastával Aimard profesúru na Hochschule Köln a bol aj docentom na Collège de France v Paríži. Na jar 2020 znovu spustil významný online projekt Explore the Score v spolupráci s Klavier-Festival Ruhr, ktorý sa zameriava na interpretáciu a výučbu klavírnej hudby Györgya Ligetiho.