17. storočie bolo v Taliansku obdobím prudkého rozmachu inštrumentálnej hudby. Tá síce existovala aj v predchádzajúcej epoche renesancie, bola však v sekundárnom pláne vzhľadom na jednoznačnú dominanciu vokálnej sakrálnej polymelodiky. Aktivity významných husliarskych rodov v Taliansku prispeli k búrlivému kvasu v oblasti svetskej hudby a k zintenzívneniu záujmu mnohých autorov zapojiť sa do tohto strhujúceho procesu. Canzony, gagliardy, sonaty, ciaccony, suity, airy...išlo o žánrovo pestrú zmes rôznych útvarov


Viac informácii na: Pro musica nostra Nitriensi

Program:
Claudio, Merulo: Canzon à 4 Torna Crequilon
Zanetti, Gasparo: Gagliarda detta la Lisfeltina di Santino
Merula, Tarquinio: Ballo detto Genaro
Uccellini, Marco: Sonata terza
Marini, Biago: Sonata à 4
Kapsperger, Giovanni Girolamo: Toccata 2da Arpeggiata
Giamberti, Giuseppe: Ciaccona
Merula, Tarquinio: No, no, chi ‘o non mi fido, ciaccona
Merula, Tarquinio: Ciaccona
Kapsperger, Giovanni Girolamo: Colascione
Vitali, Giovanni Battista: Capriccio primo
Cazzati, Maurizio: Tercia aria à 4
Bertali, Antonio: Sonata à 4 č. 3
Corbetta, Francesco: Prelude
Uccellini, Marco: Symphonia a Todeschina
Banchieri, Adriano: Fantasia č. 19
Cazzati, Maurizio: Passacaglia
Farina, Carlo: Capriccio Stravagante

x