Charles Nicolas Bochsa síce vo Francúzsku čelil obžalobe zo sprenevery, no napriek tomu v zahraničí žiaril ako autor a pedagóg v oblasti harfovej hry a literatúry. Franz Schubert bol prvým skladateľom, ktorý vo svojej hudbe poukazoval na temné stránky ľudskej existencie; dôkazom sú najmä jeho vrcholné piesne a expresívne klavírne skladby v duchu nokturna. AngličanElias Parish Alvars bol žiakom Charlesa Nicolasa Bochsa a prezentoval sa ako jeho vzorný nasledovník. Svojou harfovou technikou inšpiroval nielen hráčov na tomto nástroji. Valčíky Johanna Straussa fascinujú ľudí na celom svete; argentínsky skladateľ a operný dirigent Lucio Bruno-Videla im vzdal hold vo svojom fantazijnom potpourri. Adagietto Gustava Mahlera patrí do kategórie „nebeskej hudby“ a v úprave pre harfu získava ešte transcendentnejší charakter. Jednou z najvýraznejších osobností súčasnej harfovej tvorby a interpretácie je Monika Stadler, ktorá technickú bravúru prepája s dráždivým crossover štýlom, v ktorom sa klasika stretáva s džezom, etnickou hudbou a zvukovými experimentmi...


 


Vstupenky zakúpite online na www.skozilina.sk alebo v pokladnici ŠKO, ul. Jozefa Vuruma 138/6 011 28 Žilina (Otváracie hodiny: PO, UT, PIA 11:00 – 15:00, ST a ŠTV 15:00 – 19:00 a hodinu pred každým koncertom. 

Program:
Bochsa, Charles Nicholas: Rondo na motívy terceta "Zitti, zitti, piano piano” z 2. dejstva opery Barbier zo Sevilly G. Rossiniho
Schubert, Franz: Nachtstück, D. 672, upr. Elisabeth Plank
Parish-Alvars, Elias: Tiene a lúče: valčík, op. posth.
Bruno-Videla, Lucio: Fantázia na témy Johanna Straussa, op. 45
Mahler, Gustav: Adagietto zo Symfónie č. 5 pre sólovú harfu, upr. Elisabeth Plank
Stadler, Monika: Alpské dojmy
Parish-Alvars, Elias: Scény z mojej mladosti – veľká fantázia pre harfu, op. 75

Účinkujúci:

Plank, Elisabeth (harfa)

USPORIADATELIA:

Hudobné centrum, Festival Allegretto Žilina

+421 (2) 2047 0160

x