-
1976 – 1981
absolvovala odbor hudobné umenie, hudobnú teóriu a kritiku na Hudobnej fakulte VŠMU v Bratislave
-
1981 – 1991
Umenovedný ústav Slovenskej akadémie vied v Bratislave neskôr Ústav hudobnej vedy SAV (1991 – 1992) ako odborná pracovníčka, interná ašpirantka, vedecká asistentka, neskôr vedecká pracovníčka
-
1981 – 1989
členka Národnej pracovnej skupiny RILM (medzinárodná databáza muzikologickej literatúry so sídlom v New Yorku)
-
1981 – 2000
umelecky pôsobila ako moderátorka výchovných koncertov, organizovaných Slovkoncertom – cca 300 koncertov a umeleckých programov SĽUK-u a Tanečného divadla Bralen, spolupracovala s nemeckým umeleckým súborom SLA z Bautzen, v spolupráci so SĽUK-om.
-
1983
titul PhDr., v odbore Dejiny a teória umenia na Filozofickej fakulte UK v Bratislave
-
1983
cena za najlepší ženský herecký výkon v súťaži amatérskych divadiel v divadle Pegasník
-
1985 – 2008
účastníčka seminárov Matematika a hudba so zahraničnou účasťou, 2002, 2003, 2005 aktívna účasť na seminári KTH HTF VŠMU Prezentácie – Konfrontácie s príspevkami k teórii a dejinám hudobnej analýzy
-
od 1986
členka SMA (Slovenskej muzikologickej asociácie)
-
1988
titul CSc./PhD. na Ústave hudobnej vedy SAV, kandidátska dizertačná práca s názvom Niektoré možnosti využitia výpočtovej techniky v analýze melódie a harmónie
-
1988 – 1996
spolupráca s programátorom Mgr. Mariánom Dudekom na pôvodnom softvére na analýzu klasickej harmónie CACH, neskôr Asound pre prostredie MS DOS
-
1992 – 2008
pedagogička na Konzervatóriu v Bratislave (hudobno-teoretické predmety: hudobná teória)
-
1993 – 1999
externá pedagogička na Katedre teórie hudby HTF VŠMU v Bratislave
-
1993 – 2001
spoluriešiteľka na viacerých grantových projektoch, vedených prof. PhDr. Zuzanou Martinákovou, CSc., týkajúcich sa metód hudobnej analýzy a interpretácie hudby
-
od 1993
členka Study Group on Computer Aided Research in Musicology ICTM UNESCO
-
1995 – 2002
externá pedagogička Katedry hudobnej vedy FF UK v Bratislave (Pedagogická prax)
-
od 2000
pedagogička na Katedre teórie hudby HTF VŠMU, kde riešila viaceré muzikologické a teoreticko-analytické projekty (Informatizácia hudobného vzdelávania, Hudobné myslenie a hudobný štýl), od 2009 vedúca Katedry teórie hudby HTF VŠMU
-
od 2002
spolupráca s programátorom Mgr. Milanom Ždímalom na novej verzii programu na analýzu klasickej harmónie pre nové prostredie MS Windows s novým automatizovaným MIDI vstupom
-
od 2005
spolupráca s doc. Petrom Šidlíkom na štatistických štýlových analýzach
-
2007
stretnutie Study Group on Musical Data and Computer Applications (Zürich)
-
2009
titul doc., v odbore Hudobné umenie na HTF VŠMU v Bratislave
-
2010 – 2012
spolupracovala na rakúsko-slovenskom grantovom projekte Accentus Musicalis v rámci cezhraničnej spolupráce Creating the Future, zameranom na výskum hudby v regióne oboch krajín v období 15. – 18. storočia
-
od 2012
mimoriadna prof. na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU v Bratislave, 2014 titul prof.
Vo svojej vedecko-výskumnej činnosti sa zaoberá základným výskumom v oblasti hudobnej teórie, so zameraním na problematiku hudobnej analýzy, s interdisciplinárnym presahom do ďalších vedných disciplín, ako sú etnomuzikológia a hudobná historiografia.
Je členkou Slovenskej muzikologickej asociácie a členkou Study Group on Computer Aided Research v rámci International Council for Traditional Music UNESCO. Spolupracuje aj so Study Group on Musical Data and Computer Applications v rámci International Musicological Society.
Zúčastnila sa viacerých významných medzinárodných konferencií o progresívnych metódach v hudobnej analýze – v Belfaste, vo Viedni, Zeilerne, Českých Budejoviciach, Trente, Varšave, Berlíne, Tessalonikách a inde, bola pozvaná prednášať na medzinárodné muzikologické konferencie v Kasseli (2002) a v Zürichu (2007) ako aj na pozvané prednášky na univerzitách v Rakúsku (v r. 2003, 2005 na Universität für Musik und darstellende Kunst, Graz, v r. 2009 na Karl-Franzens-Universität, Graz, v r. 2011 na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni), na UKF v Nitre, na AKU v Banskej Bystrici (2002 – 2008), atď.
Publikovala desiatky článkov a muzikologických štúdií doma i v zahraničí v slovenskom, českom, nemeckom a anglickom jazyku.
Scenáre hudobných relácií a podujatí: Hudba a počítač, pásmo hudby a slova pre Rádiomaják, Slovenský rozhlas (január 1983), Dychové nástroje v súhre, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1984), História dvoch starých nástrojov, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1984), SĽUK – Čertoviny, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1993), Tanečné divadlo Bralen, scenár výchovného koncertu pre Slovkoncert (1994).