2022

POLAKOVIČOVÁ, Viera: Myslieť a klásť otázky

Hudobný život, 2022, roč. 54, č. 1 – 2, s. 16 – 17

2022

UNGER, Pavel: Naďa Hrčková knižne o Jurajovi Benešovi a jeho dobe

Opera Slovakia, 8. 1. 2022

2022

DVOŘÁKOVÁ, Helena: Juraj Beneš v jednej opere použil päť jazykov

Pravda – Kultúra, 26. 1. 2022

2022

LETŇANOVÁ, Elena: Komunikatívna hudba aj texty

Denník N, 7. 2. 2022

2021

HRČKOVÁ, Naďa: Juraj Beneš, skladateľ a jeho doba

Marenčin PT, Bratislava
(1. vyd., 240 s.)

2011

HRČKOVÁ, Naďa a kol.: Dějiny hudby V. Hudba 19. století

Euromedia, Ikar, Praha
(464 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2011

ŠIŠKOVÁ, Ingeborg: Naďa Hrčková a kolektív: Dejiny hudby V : Hudba 19. storočia [recenzia knihy]

Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 9, s. 36 – 37

2011

TURAN, Andrijan – HRČKOVÁ, Naďa: Ľudia bez humoru sú nudní

Rande s muzikologičkou profesorkou Naďou Hrčkovou

Slovenka, 2011, Bratislava, roč. 64, č. 48, s. 34 – 37

2010

HRČKOVÁ, Naďa a kol.: Dejiny hudby V. Hudba 19. storočia

Ikar, Bratislava
(464 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2009

HRČKOVÁ, Naďa: Dvadsiate roky: adornovská dilema Slovákov a Eugen Suchoň

Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 1 – 2
(Príloha Eugen Suchoň storočnica, s. 13 – 16)

2009

HRČKOVÁ, Naďa: An Exclamation of Truth, Babilonian Tower und Belcanto: The Players (after Hamlet) by Juraj Beneš

The Mediterranean – Source of Music and Longing of the European Romanticism and Modernism. 24th International Musicological Symposium, 2009, Festival Ljubljana, Ljubljana

2009

SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elżbieta: Na Slovensku vyzerala “normalizácia” na pohľad veľmi humánne

S prof. Naďou Hrčkovou hovorí Elżbieta Szczepańska-Lange

Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 10, s. 10 – 13

2009

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): “Melos” a “Étos”: včera, dnes,... zajtra? / “Melos” und ”Ethos”: gestern, heute,... morgen?

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2009, Bratislava, 10. – 12. novembra 2009

Hudobné centrum, Orman, Bratislava
(172 s., 1. vyd.)

2009

HRČKOVÁ, Naďa: Last Event

“Melos” a “Étos”: včera, dnes,... zajtra? / “Melos” und ”Ethos”: gestern, heute,... morgen?. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2009, Bratislava, 10. – 12. novembra 2009, 2009, Hudobné centrum, Orman, Bratislava, s. 57 – 65

2008

HRČKOVÁ, Naďa: Eugen Suchoň: 20-er Jahren und das “adornsche Dilemma der Slowaken”

Music in the Twenties of the 20th Century. Kongressbuch of Slovenian Musical Days 2008, 2008, Festival Ljubljana, Ljubljana

2008

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Eugen Suchoň

Hudobné centrum, Bratislava
(1 DVD, scenár: Naďa Hrčková, réžia: Ingrid Králová)

2008

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Sacrum a profanum v hudbe 20. storočia / Sacrum und Profanum in der Musik des 20. Jahrhunderts

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2007, Bratislava, 7. – 9. novembra 2007

Hudobné centrum, Bratislava
(207 s., 1. vyd.)

2007

SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elžbieta: “Bo tutaj, prosze pani, bedzie teraz normalizacja”

Z prof. Nadia Hrčkova rozmawia Elźbieta Szepaňska-Lange

Ruch muzyczny, 2007, Varšava, roč. LI, č. 2, s. 30 – 34

2007

GEISBACHEROVÁ, Michaela: Sprievodca hudbou Východu

Knižná revue, 2007, Bratislava, roč. XVII, č. 12, s. 5

2007

SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elžbieta: Mieszkańcy z krainy Kilviria

(Dejiny hudby VI., Hudba 20. storočia 2)

Ruch muzyczny, 2007, Varšava, roč. LI, č. 18 – 19, s. 58 – 64

2007

KAJANOVÁ, Yvetta: Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)

Tempo, 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, roč. 4, č. 1, s. 30 – 31

2007

REHÁK, Oliver: Aká je hudba z Východu

(Naďa Hrčková: Dejiny hudby, Hudba 20. storočia 2)

SME, 27. 5. 2007, Bratislava, roč. 15, č. 121

2007

UNGER, Pavol: Dejiny hudby II. Renesancia

Melos, texty o súčasnej hudobnej kultúre, internetová revue. (Tvárou v tvár tvorcovi hudby), prebraté z denníka Pravda, 2007, Bratislava, č. 2

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (2)

Ikar, Bratislava
(540 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Čas odchodov

Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
(Webmag)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Za Iljom Zeljenkom

Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
(Webmag)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: S vďakou a obdivom Györgyovi Ligetimu in memoriam

Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
(Webmag)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Koniec hry. Za Iljom Zeljenkom

SME. Príloha Kultúra, 19. 7. 2007, Bratislava, roč. 15

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby VI. Hudba 20. století (2)

Ikar, Praha
(552 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Prípad Ivan Poledňák v kontexte českej a slovenskej hudobnej kultúry

Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
(Webmag)

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Prípad Ivan Poledňák v kontexte českej a slovenskej hudobnej kultúry

Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Musicologica Olomucensia IX. In honorem Ivan Poledňák, 2007, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc

2007

HRČKOVÁ, Naďa: Ich gehöre nirgendshin. Im memoriam György Ligeti

“Personality, National Identity in Music in Era of Globalisation”. Zborník zo sympózia Slovenian Musical Days, 2007, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 206 – 218

2006

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)

Ikar, Bratislava
(408 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2006

CSELÉNYI, László: Hudba XX. storočia

Szabad Újság, 2006, roč. XIV, č. 23, s. 11

2006

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Na začiatku bolo slovo. Pieseň, opera a iné texty v súčasnej hudbe / Am Anfang war das Wort. Lied, Oper und andere Texte in der zeitgenössischen Musik

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2003, Bratislava, 12. – 14. novembra 2003

Hudobné centrum, AEPress, Bratislava
(148 s., 1. vyd.)

2006

HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby VI. Hudba 20. století (1)

Ikar, Praha
(406 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2006

HRČKOVÁ, Naďa: Zomrel György Ligeti

Tempo, 2006, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, roč. 3, č. 2, s. 21 – 22

2006

GEISBACHEROVÁ, Michaela: Orientácia vo svete súčasnej hudby

Knižná revue, 2006, Bratislava, roč. XVI, č. 10, s. 5

2006

HRČKOVÁ, Naďa: Ost-Oper von dem Umbruch: Katastrophe und Warnung

Hrčková, Naďa (ed.): Na začiatku bolo slovo. Pieseň, opera a iné texty v súčasnej hudbe / Am Anfang war das Wort. Lied, Oper und andere Texte in der zeitgenössischen Musik, 2006, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava, s. 87 – 99
(Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2003, Bratislava, 12. – 14. novembra 2003)

2006

KAJANOVÁ, Yvetta: Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI

Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 4, s. 58 – 59

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Starší brat. Českí zakladatelia hudobnej vedy na Slovensku

Musicologica Brunensis. Ad honorem Jan Racek, Bohumír Štědroň et Zdeněk Blažek. 1905 – 2005. Zborník príspevkov z medzinárodnej hudobnovednej konferencie, Brno, 28. – 29. januára 2005, 2005, Koniasch Latin Press, Praha, s. 195 – 202

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Chopin und die zeitgenössische Musik (Einige Beispiele)

Chopin and His Work in the Context of Culture. Ed. by Irena Poniatowska. Volume 2, 2005, Polska Akademia Chopinowska, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Musica Iagellonica, Varšava, s. 395 – 411

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby I. Evropský středověk

Euromedia, Ikar, Praha
(176 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2005

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005

Hudobné centrum, AEPress, Bratislava
(250 s., 1. vyd.)

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Chopin, Avantgarde, Postmoderne: wandernde Ideen...

Continuity and Avant-Garde: Between Tradition and New Challenges, 19th Music Days 2004, 2005, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 166 – 177

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Zum Kompositionprozess von György Ligeti

Referát na 15. medzinárodnej hudobnoteoretickej konferencii “Principles of Musical Composition, Creative Process”, Vilnius, 13. – 15. októbra, 2005

Vilnius
(Lithuanian Academy of Music and Theatre)

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby II. Renesance

Euromedia, Ikar, Praha
(304 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Politik, Musik und Theater in der Oper von Juraj Beneš Das Festmahl (1980)

Acta Universitas Palackianae, Olomoucensis Facultas Philosophica – Aesthetica 28, 2005, Univerzita Palackého v Olomouci, s. 47 – 55

2005

HRČKOVÁ, Naďa: Über der heutigen Minimalisierung der Werte

Hrčková, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart, 2005, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava, s. 22 – 25
(Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005)

2005

BLAHYNKA, Miloslav: Príspevok k dejinám európskej hudby

Knižná revue, 2005, Bratislava, roč. XV, č. 8, s. 6

2004

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby II. Renesancia

Ikar, Bratislava
(295 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2004

POLEDŇÁK, Ivan: Jubileá ... Naďa Hrčková

Hudobný život, 2004, roč. 36, č. 9, s. 6

2004

ŠIŠKOVÁ, Ingeborg: Naďa Hrčková: Dejiny hudby I., Európsky stredovek [recenzia knihy]

Hudobný život, 2004, roč. 36, č. 12, s. 47

2004

HRČKOVÁ, Naďa: Einige Bemerkungen zur Oper Festmal von Juraj Beneš

Duchowość Europy Środkowej i Wschodniej w muzyce końca XX. wieku. Eds. Droba, Krzysztof – Szwajgier, Krzysztof – Małecka, Teresa, 2004, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Krakov, s. 99 – 107

2003

HRČKOVÁ, Naďa: Juraj Beneš: Politika, hudba a divadlo v opere Hostina (1980)

100 rokov hudby na Slovensku

Hudobný život, 2003, Bratislava, roč. 35, č. 2, s. 29 – 31

2003

HRČKOVÁ, Naďa: Vertonung polnischer Poeten in der zeitgenössischen slowakischen Musik

Pieśń Polska Reconaissance. Ed. Mieczyslaw Tomaszewski, 2003, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Krakov, s. 145 – 155

2003

MOJŽIŠOVÁ, Michaela: Slovenskí skladatelia III

Hudobný život, 2003, Bratislava, roč. 35, č. 2, s. 45 – 46
(recenzia publikácie)

2003

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby I. Európsky stredovek

Orman, Bratislava
(164 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Niektoré nové aspekty vzťahu hudby a slova v piesňových cykloch súčasnosti

Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 58 – 75

2002

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III

Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru

Orman, Bratislava
(140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Zur heutigen Bewertung der Gründer der Nationalmusikmoderne. Zwischen Mythos und Realität

International Musicological Symposium at the 300th Anniversary of the Birth of Composer Blaž Arnič. 16th Slovenian Musical Days. Zborník, 2002, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 143 – 146

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Über die Möglichkeiten einer Historiographie der neueren Musikgeschichte

Muzyka w kontekście kultury, 2002, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Kraków, s. 553 – 560

2002

HRČKOVÁ, Naďa: O možnostiach historiografie novších hudobných dejín

Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 5 – 17

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Reflections of Bach in Contemporary Slovak Music

Bach 2000. Music between Virgin Forest and Knowledge Society, 2002, Brno, s. 239 – 245
(Compostela Group of Universities)

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Hudba, politika a divadlo v opere Juraja Beneša Hostina

Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 47 – 58

2002

HRČKOVÁ, Naďa: Reflections of J. S. Bach in Contemporary Slovak Musik after Soviet Invasion of 1968

Hulková, Marta – Chalupka, Ľubomír (ed.): Musicologica Istropolitana I. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2002, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 163 – 167

2001

ŠÁLYOVÁ, Silvia: Naďa Hrčková (ed.): Slovenskí skladatelia I

Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, roč. 27, č. 1, s. 154 – 157

2001

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Posledných 30 rokov: idey, osobnosti, hodnoty novších hudobných dejín / Die letzten 30 Jahre: Ideen, Persönlichkeiten, Werte der neueren Musikgeschichte

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2001, Bratislava, 7. – 9. novembra 2001

Festival Melos-Étos, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Orman, Bratislava
(262 s., 1. vyd.)

2001

HRČKOVÁ, Naďa – KAJANOVÁ, Yvetta – KAJANOVÁ, Yvetta : Slovenskí skladatelia II. (Sociologická sonda)

Orman, Bratislava
(73 s., 1. vyd.)

2001

HORKAY, Tomáš: Slovenskí skladatelia / Slowakische Komponisten

Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 1, s. 45

2000

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999

Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava
(272 s., 1. vyd.)

2000

HRČKOVÁ, Naďa: Slowakische Komponisten: woher – wohin?

Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 29 – 42

2000

HRČKOVÁ, Naďa: Zeitgenössische Komponisten: Wandernde Ideen

Hrčková, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999, 2000, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 38 – 60

2000

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I

Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998

Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava
(265 s., 1. vyd.)

2000

KAJANOVÁ, Yvetta: Súčasná hudba medzi Východom a Západom

Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997

Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, roč. 26, č. 1 – 2, s. 241 – 243

1999

HRČKOVÁ, Naďa: Bohuslav Martinů und die Ideologie des einzigen Weges der tschechischen und slowakischen Musikmoderne

Glasba in družba v 20. stoletju, 1999, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 101 – 105

1999

HRČKOVÁ, Naďa: Humanität in der verbalen Reflexion der slowakischen Musikkultur

Colloqium – Komponist und Humanität, 1999, Masarykova univerzita, Brno, s. 221 – 225

1999

HRČKOVÁ, Naďa: F. Chopin und die zeitgenössische Musik

2nd International Chopin Congress, 1999, Polska Akademia Chopinowska, Warszawa, s. 14

1998

HRČKOVÁ, Naďa: Die zeitgenössische slowakische Musik zwischen Ost und West

Hrčková, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997, 1998, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 66 – 69

1998

ADAMOV, Norbert: Užitočný pohľad späť

Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 7, s. 10

1998

BLAHYNKA, Miloslav: Búranie mýtov o slovenskej hudbe

Naďa Hrčková: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra

Literárny týždenník, 1998, Bratislava, roč. 11, č. 15, s. 14

1998

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West

Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997

Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava
(260 s., 1. vyd.)

1998

HRČKOVÁ, Naďa: Eugen Suchoň a ’teória jedinej cesty’. Pocta Eugenovi Suchoňovi

Chalupka, Ľubomír (ed.): Eugen Suchoň v kontexte európskej hudby 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, Bratislava, 1. – 2. októbra 1998, 1998, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Národné hudobné centrum, Bratislava, s. 43 – 49

1997

HRČKOVÁ, Naďa (ed.): 'Staré' v 'novom' / Das Alte im Neuen

Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1995, Bratislava, 8. – 10. novembra 1995

Litera, Bratislava
(149 s., 1. vyd.)

1997

HRČKOVÁ, Naďa: Das 'Alte' in der slowakischen Musik der 70er und 80er Jahren

Hrčková, Naďa (ed.): 'Staré' v 'novom' / Das Alte im Neuen. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1995, Bratislava, 8. – 10. novembra 1995, 1997, Litera, Bratislava, s. 68 – 71

1996

HRČKOVÁ, Naďa: Die slowakische Musikmoderne zwischen zwei Weltkriegen – Irrtum oder Notwendigkeit?

Glasba med obema vojnama in Slavko Osterc / Musik zwischen beiden Weltkriegen und Slavko Osterc, 1996, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 240 – 245

1996

HRČKOVÁ, Naďa: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra 1918 – 1948

Litera, Bratislava
(254 s., 1. vyd.)

1996

HRČKOVÁ, Naďa: Dva pohľady na Varšavskú jeseň

Plné sály na Varšavskej jeseni '96

Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 22, s. 5

1996

HRČKOVÁ, Naďa: Jozef Kresánek und die systematische Musikwissenschaft an der Comenius Universität Bratislava

Hrčková, Naďa: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra 1918 – 1948, 1996, Litera, Bratislava, s. 239 – 250

1995

HRČKOVÁ, Naďa: Koncert budúcnosti?

Kagel v Zürichu

Literárny týždenník, 1995, Bratislava, roč. 8, č. 3, s. 15

1995

HRČKOVÁ, Naďa: Skladateľské povolanie a slovenská totalita

Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaf. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, 1995, Festival Melos-Étos, Bratislava, s. 59 – 66

1995

HRČKOVÁ, Naďa: Slovenská hudba objavom

Umelá pieseň národov Európy v Krakove

Literárny týždenník, 1995, Bratislava, roč. 8, č. 4, s. 14 – 15

1995

HRČKOVÁ, Naďa: Die Entwicklungsphasen der modernen slowakischen Musik

29th Conference of Baltic Musicologists. Musicological Approach to the 20th Century Music, 1995, Lithuanian Composers Union, Vilnius

1995

HRČKOVÁ, Naďa: Die Botschaft in der zeitgenössischen slowakischen Musik

Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaft. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, 1995, Festival Melos-Étos, Bratislava, s. 191 – 200

1994

HRČKOVÁ, Naďa: Mýtus hudobnej výchovy v slovenskej hudobnej kultúre

Hudobno-pedagogické interpretácie 2. Zborník štúdií z vedecko-pedagogickej konferencie Hudobná výchova vo vývoji súčasnej hudobnej kultúry, 1994, Vysoká škola pedagogická, Nitra, s. 135 – 141

1994

HRČKOVÁ, Naďa: Zomrel Witold Lutosławski

Literárny týždenník, 1994, Bratislava, roč. 7, č. 9, s. 15

1994

HRČKOVÁ, Naďa: Seizmograf súčasnej hudby

Varšavská jeseň '94

Literárny týždenník, 1994, Bratislava, roč. 7, č. 44, s. 15

1993

HRČKOVÁ, Naďa: Kult Jána Levoslava Bellu v 20. rokoch 20. storočia

Ján Levoslav Bella v kontexte európskej hudobnej kultúry. Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie, Banská Bystrica, 24. – 26. júna 1993. Edícia Bibliotheca musicae neosoliensis 1, Lengová, Jana (ed.), 1993, Nadácia Jána Levoslava Bellu, Banská Bystrica, s. 182 – 186
(resumé v angličtine a nemčine)

1993

HRČKOVÁ, Naďa: Uskutočnil sa druhý ročník

Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 49, s. 15

1993

HRČKOVÁ, Naďa: Opustená Varšavská jeseň

Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 50, s. 15

1993

HRČKOVÁ, Naďa: György Ligeti: 70

Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 25, s. 15

1992

HRČKOVÁ, Naďa: Bachovské povedomie u slovenských skladateľov

Pečman, Rudolf a kol.: Händel a Bach. O dnešním pojetí jejich díla, 1992, Masarykova univerzita, Brno, s. 159 – 164

1992

HRČKOVÁ, Naďa: Ešte raz o štekaní

Reakcia na článok V. Godára

Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 51, s. 15

1992

HRČKOVÁ, Naďa: Štekanie na Varšavskej jeseni po roku

Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 47, s. 14

1991

HRČKOVÁ, Naďa: Bachovské povedomie u slovenských skladateľov

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 22/1989, 1991, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 107 – 113

1991

HRČKOVÁ, Naďa: Podiel hudobnej kritiky na štýlovej kryštalizácii slovenskej hudobnej moderny v 30. rokoch

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 22/1989, 1991, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 101 – 106

1990

HRČKOVÁ, Naďa: Poznanie, hodnotenie a hudobná kritika

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 20/1987, 1990, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 91 – 120

1990

HRČKOVÁ, Naďa: Erkenntnis, Wertung und musikalische Kritik

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 20/1987, 1990, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 91 – 120

1990

HRČKOVÁ, Naďa: Z diskusie mimoriadneho zjazdu

Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 3, s. 4

1990

HRČKOVÁ, Naďa: Nová hudba nepatrí minulosti

Festival tolerancie a porozumenia

Národná obroda, 20. 7. 1990, roč. 1, č. 57, s. 11

1989

kol.: Umenie v živote človeka. Estetické minimum

Kapitola Hudba

Smena, Bratislava, s. 105 – 152
(313 s., 1. vyd.)

1989

HRČKOVÁ, Naďa: Keď odíde osobnosť

O vede a kultúrnom povedomí. Nad nedožitými 70. narodeninami Jozefa Kresánka

Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 1, s. 15

1989

HRČKOVÁ, Naďa: Opera medzi prevádzkou a víziou

Dialóg, 1989, roč. 1, č. 12, s. 7

1989

HRČKOVÁ, Naďa: Ohľaduplnosť či nedotknuteľnosť?

Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 18, s. 6

1989

HRČKOVÁ, Naďa: Pokus o diagnózu

Na margo prehliadky Novej slovenskej hudby

Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 11, s. 14 – 15

1988

HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná teória a hodnotenie v hudobnej kritike

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 19/1986, 1988, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava

1988

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby 2. Renesancia

Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava
(211 s., 1. vyd., Edícia: Vysokoškolské skriptá)

1988

kol.: Nová slovenská hudba. 13. ročník prehliadky

Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 6, s. 1, 9 – 12

1988

HRČKOVÁ, Naďa: Festival plný otáznikov

Varšavská hudobná jeseň 1988

Literárny týždenník, 1988, Bratislava, roč. 1, č. 9, s. 15

1988

HRČKOVÁ, Naďa: Bach, tradícia a čo ďalej...

Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 13, s. 11

1988

HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná veda na Slovensku po roku 1918

Slovak Music, 1988, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 1 – 2, s. 11 – 16

1987

HRČKOVÁ, Naďa: Čriepky z Varšavy

Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 23, s. 6, 7

1987

HRČKOVÁ, Naďa: Zur Entwicklung der Bewertungskriterien in der slowakischen Musikkritik nach 1918

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 18/1985, 1987, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 109 – 117

1987

HRČKOVÁ, Naďa: Švédska hudobná jar

Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 9, s. 6

1987

-ak-: Hudobná kritika a hodnotenie

Osvetová práca, 1987, Obzor, Bratislava, roč. 37, č. 17, s. 46

1987

BLAHYNKA, Miloslav: Naďa Hrčková: Hudobná kritika a hodnotenie

Opus Bratislava 1986

Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 10, s. 8

1987

HRČKOVÁ, Naďa: O význame V. Helferta pre hudobnú kritiku a tvorbu na Slovensku v medzivojnovom období

Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Hudobnovedná konferencia k 100. výročiu narodenia pokrokového vedca a človeka, Brno, 27. – 28. februára 1986. Ed. Rudolf Pečman, 1987, Svaz českých skladatelů a koncertních umělců, Brno, s. 78 – 81

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kritika a hodnotenie

Opus, Bratislava
(255 s., 1. vyd.)

1986

PETRÍK, Vladimír: Podnetná kniha o kritike

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 51

1986

HRČKOVÁ, Naďa: On predsa jeden pablesk... (Ján Levoslav Bella)

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 27

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kultúra na križovatke

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 45

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Die Musiktheorie und die Bewertung in der Musikkritik

Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 17/1984, 1986, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 63 – 72

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Varšavská hudobná jeseň

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 47

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Ján Levoslav Bella ako priesečník vplyvov českej a slovenskej hudobnej kultúry

Česká a slovenská skladateľská tvorba vo vzájomnej kontinuite a ovplyvnení (1918 – 1983). Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 13, Horváthová, Katarína (zost.), 1986, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 28
(Zborník prác z 13. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1984, 9. októbra 1984)

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Korenie tvorivého napredovania

Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby 1986

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 13

1986

HRČKOVÁ, Naďa: Za profesorom Jozefom Kresánkom

Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 12

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Ivan Poledňák: ABC Stručný slovník hudební psychologie

Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 11, s. 4

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Ján Levoslav Bella ako priesečník vplyvov českej a slovenskej hudobnej kultúry 1

Hudobný život, 1985, roč. 17, č. 6, s. 8

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Zápas o hudobné folklórne hodnoty

Hudobný život, 1985, roč. 17, č. 2, s. 3

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Prehodnocovanie tvorby Jána Levoslava Bellu na Slovensku

Hudobný archív, 1985, Matica slovenská, Martin, roč. 9, s. 89 – 95

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Podiel hudobnej kritiky na štýlovej kryštalizácii slovenskej národnej moderny v tridsiatych rokoch

Zrod a vývoj slovenskej národnej moderny. Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 12, Horváthová, Katarína (zost.), 1985, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 22 – 27
(Zborník prác z 12. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1983, 5. októbra 1983)

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Rok premiér v Redute

Marginálie k novej hudobnej tvorbe

Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 7

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Čítanie o hudbe

Vstúpime do sveta hudobnej kultúry?

Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 30

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Je súčasná slovenská hudba ťažká?

Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 16

1985

HRČKOVÁ, Naďa: Nekriticky o hudobnej kritike

Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 24, s. 4, 8

1984

HRČKOVÁ, Naďa: Estetika, umenoveda a kritika

Nové Slovo, 1984, Bratislava, roč. 26, č. 46

1984

HRČKOVÁ, Naďa: Tradícia a súčasnosť. Z bloku kritika

Nové Slovo, 1984, Bratislava, roč. 26, č. 50

1984

HRČKOVÁ, Naďa: Neopakovateľný zjav. Alexander Moyzes

Hudobný život, 1984, roč. 16, č. 23, s. 1

1983

KOVÁŘOVÁ, Anna: Televízny zápisník

Hudobný život, 1983, roč. 15, č. 16, s. 2
(ako autorka scenára a moderátorka relácie o Otovi Ferenczym)

1980

HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kritika v Robotníckych novinách (1909 – 1939)

Hudobná kultúra Bratislavy medzi dvoma vojnami 1918 – 1939. Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 6, Bachleda, Stanislav – Horváthová, Katarína (zost.), 1980, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 72 – 85
(Zborník prác zo 6. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1977)

1980

HRČKOVÁ, Naďa: O podstate kritického hodnotiaceho súdu

Macák, Bohumír (zost.): Umění a kritika. Sborník příspěvků z brněnského sympozia o kritice, konaného v červnu 1979, 1980, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Brno, s. 79 – 84

1979

HRČKOVÁ, Naďa: The Character of Evalution in Art Criticism

Gołaszewska, Maria (ed.): Crisis of Aesthetics?, 1979, Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakov, s. 115 – 119

1979

HRČKOVÁ, Naďa: Ide o harmonickú osobnosť

K aktuálnym problémom estetiky a umenovied

Nové Slovo, 1979, Bratislava, roč. 21, č. 10, s. 16

1979

HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby 1. Európsky stredovek

Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava
(141 s., 1. vyd., Edícia: Vysokoškolské skriptá; ďalšie vyd. 1981, 1996)

1978

HRČKOVÁ, Naďa: Od reflexie k teórii

Opus musicum. Hudební revue, 1978, Brno, roč. 10, č. 7, s. 123 – 126

1977

HRČKOVÁ, Naďa: Pokus o diagnózu

Na okraj Týdne nové slovenské hudební tvorby

Hudební rozhledy, 1977, roč. 30, č. 7, s. 289 – 291

1977

O spoločenskej funkcii hudobnej kritiky I.

Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 22, s. 3

1977

HRČKOVÁ, Naďa: Avantgarda a tradice

Poznámky k 20. varšavské jeseni

Hudební rozhledy, 1977, roč. 30, č. 2, s. 74 – 75

1977

Jozef Sixta: Kvarteto pre 4 flauty

Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 18, s. 5

1977

O spoločenskej funkcii hudobnej kritiky II.

Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 23 – 24, s. 6

1976

HRČKOVÁ, Naďa: Človek potrebuje hudbu (k výsledkom výskumu hudobnosti)

Osveta, Martin, č. 3, s. 41 – 47

1973

TVRDOŇ, Jozef – ŠTĚDROŇ, Bohumír – HRČKOVÁ, Naďa – PLAVEC, Jozef: Dejiny hudby

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava
(507 s., 1. vyd.)

1971

HRČKOVÁ, Naďa: Úvaha nad ideálom

Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 9 – 10, s. 363 – 370

1971

HRČKOVÁ, Naďa: Hudba a dobro

Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 6 – 7, s. 229 – 233
(Rozhovor s Miroslavom Bázlikom)

1971

HRČKOVÁ, Naďa: Nielen duch, vtip, ale aj srdce

Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 2, s. 55

1971

HRČKOVÁ, Naďa: Pamiatke mysliteľa, vedca, človeka... T. W. Adorno

Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 2, s. 55

1970

HRČKOVÁ, Naďa: Smolenice '70

Hudobný život, 1970, Bratislava, roč. 2, č. 9, s. 1, 7

1969

HRČKOVÁ, Naďa: Nielen chlebom je živý človek

Po stopách Bélu Bartóka

Hudobný život, 1969, Bratislava, roč. 1, č. 9, s. 3, 7

1969

HRČKOVÁ, Naďa: Utvrdzovanie sa vo viere

Hudobný život, 1969, Bratislava, roč. 1, č. 1, s. 5, 7

1967

HRČKOVÁ, Naďa – TVRDOŇ, Jozef: Dejiny poľskej hudby

Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava
(96 s., 1. vyd.)

1966

HRČKOVÁ, Naďa: Pred súdom obecenstva

Kultúrny život, 1966, Bratislava, roč. 21, č. 43, s. 6 – 7

1965

HRČKOVÁ, Naďa: Opera v televízii

Slovenská hudba, 1965, Bratislava, roč. 9, č. 9, s. 412 – 414

1964

HRČKOVÁ, Naďa: Obecenstvo hodnotí súčasnú hudbu

(K výsledkom sociologického výskumu)

Kultúrny život, 1964, Bratislava, roč. 19, č. 44, s. 8, 10

1963

HRČKOVÁ, Naďa: Životnosť, novosť a výskum

Hudební rozhledy, 1963, roč. 16, č. 13, s. 582

1962

HRČKOVÁ, Naďa: Hranice modernosti?

Slovenská hudba, 1962, Bratislava, roč. 6, č. 7, s. 196

1961

HRČKOVÁ, Naďa: Vzájomná podmienenosť televíznej opery a spoločnosti

Slovenská hudba, 1961, Bratislava, roč. 5, č. 7 – 8, s. 311

1960

HRČKOVÁ, Naďa: Niekoľko problémov televíznej opery

Slovenská hudba, 1960, Bratislava, roč. 4, č. 6, s. 276

1959

HRČKOVÁ, Naďa: Z. Nejedlý: Gustáv Mahler

Slovenská hudba, 1959, Bratislava, roč. 3, č. 11 – 12, s. 548

Personálna bibliografia – Knižné monografie

  • 2021

    HRČKOVÁ, Naďa: Juraj Beneš, skladateľ a jeho doba

    Marenčin PT, Bratislava
    (1. vyd., 240 s.)

  • 2011

    HRČKOVÁ, Naďa a kol.: Dějiny hudby V. Hudba 19. století

    Euromedia, Ikar, Praha
    (464 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2010

    HRČKOVÁ, Naďa a kol.: Dejiny hudby V. Hudba 19. storočia

    Ikar, Bratislava
    (464 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby VI. Hudba 20. století (2)

    Ikar, Praha
    (552 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (2)

    Ikar, Bratislava
    (540 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2006

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)

    Ikar, Bratislava
    (408 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2006

    HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby VI. Hudba 20. století (1)

    Ikar, Praha
    (406 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby I. Evropský středověk

    Euromedia, Ikar, Praha
    (176 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Dějiny hudby II. Renesance

    Euromedia, Ikar, Praha
    (304 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2004

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby II. Renesancia

    Ikar, Bratislava
    (295 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2003

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby I. Európsky stredovek

    Orman, Bratislava
    (164 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2001

    HRČKOVÁ, Naďa – KAJANOVÁ, Yvetta – KAJANOVÁ, Yvetta : Slovenskí skladatelia II. (Sociologická sonda)

    Orman, Bratislava
    (73 s., 1. vyd.)

  • 1996

    HRČKOVÁ, Naďa: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra 1918 – 1948

    Litera, Bratislava
    (254 s., 1. vyd.)

  • 1989

    kol.: Umenie v živote človeka. Estetické minimum

    Kapitola Hudba

    Smena, Bratislava, s. 105 – 152
    (313 s., 1. vyd.)

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kritika a hodnotenie

    Opus, Bratislava
    (255 s., 1. vyd.)

  • 1973

    TVRDOŇ, Jozef – ŠTĚDROŇ, Bohumír – HRČKOVÁ, Naďa – PLAVEC, Jozef: Dejiny hudby

    Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava
    (507 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)

  • 2009

    HRČKOVÁ, Naďa: An Exclamation of Truth, Babilonian Tower und Belcanto: The Players (after Hamlet) by Juraj Beneš

    The Mediterranean – Source of Music and Longing of the European Romanticism and Modernism. 24th International Musicological Symposium, 2009, Festival Ljubljana, Ljubljana

  • 2009

    HRČKOVÁ, Naďa: Last Event

    “Melos” a “Étos”: včera, dnes,... zajtra? / “Melos” und ”Ethos”: gestern, heute,... morgen?. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2009, Bratislava, 10. – 12. novembra 2009, 2009, Hudobné centrum, Orman, Bratislava, s. 57 – 65

  • 2008

    HRČKOVÁ, Naďa: Eugen Suchoň: 20-er Jahren und das “adornsche Dilemma der Slowaken”

    Music in the Twenties of the 20th Century. Kongressbuch of Slovenian Musical Days 2008, 2008, Festival Ljubljana, Ljubljana

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Prípad Ivan Poledňák v kontexte českej a slovenskej hudobnej kultúry

    Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Musicologica Olomucensia IX. In honorem Ivan Poledňák, 2007, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Ich gehöre nirgendshin. Im memoriam György Ligeti

    “Personality, National Identity in Music in Era of Globalisation”. Zborník zo sympózia Slovenian Musical Days, 2007, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 206 – 218

  • 2006

    HRČKOVÁ, Naďa: Ost-Oper von dem Umbruch: Katastrophe und Warnung

    Hrčková, Naďa (ed.): Na začiatku bolo slovo. Pieseň, opera a iné texty v súčasnej hudbe / Am Anfang war das Wort. Lied, Oper und andere Texte in der zeitgenössischen Musik, 2006, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava, s. 87 – 99
    (Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2003, Bratislava, 12. – 14. novembra 2003)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Über der heutigen Minimalisierung der Werte

    Hrčková, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart, 2005, Hudobné centrum, AEPress, Bratislava, s. 22 – 25
    (Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Starší brat. Českí zakladatelia hudobnej vedy na Slovensku

    Musicologica Brunensis. Ad honorem Jan Racek, Bohumír Štědroň et Zdeněk Blažek. 1905 – 2005. Zborník príspevkov z medzinárodnej hudobnovednej konferencie, Brno, 28. – 29. januára 2005, 2005, Koniasch Latin Press, Praha, s. 195 – 202

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Politik, Musik und Theater in der Oper von Juraj Beneš Das Festmahl (1980)

    Acta Universitas Palackianae, Olomoucensis Facultas Philosophica – Aesthetica 28, 2005, Univerzita Palackého v Olomouci, s. 47 – 55

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Zum Kompositionprozess von György Ligeti

    Referát na 15. medzinárodnej hudobnoteoretickej konferencii “Principles of Musical Composition, Creative Process”, Vilnius, 13. – 15. októbra, 2005

    Vilnius
    (Lithuanian Academy of Music and Theatre)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Chopin, Avantgarde, Postmoderne: wandernde Ideen...

    Continuity and Avant-Garde: Between Tradition and New Challenges, 19th Music Days 2004, 2005, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 166 – 177

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa: Chopin und die zeitgenössische Musik (Einige Beispiele)

    Chopin and His Work in the Context of Culture. Ed. by Irena Poniatowska. Volume 2, 2005, Polska Akademia Chopinowska, Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Musica Iagellonica, Varšava, s. 395 – 411

  • 2004

    HRČKOVÁ, Naďa: Einige Bemerkungen zur Oper Festmal von Juraj Beneš

    Duchowość Europy Środkowej i Wschodniej w muzyce końca XX. wieku. Eds. Droba, Krzysztof – Szwajgier, Krzysztof – Małecka, Teresa, 2004, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Krakov, s. 99 – 107

  • 2003

    HRČKOVÁ, Naďa: Vertonung polnischer Poeten in der zeitgenössischen slowakischen Musik

    Pieśń Polska Reconaissance. Ed. Mieczyslaw Tomaszewski, 2003, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Krakov, s. 145 – 155

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Zur heutigen Bewertung der Gründer der Nationalmusikmoderne. Zwischen Mythos und Realität

    International Musicological Symposium at the 300th Anniversary of the Birth of Composer Blaž Arnič. 16th Slovenian Musical Days. Zborník, 2002, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 143 – 146

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Niektoré nové aspekty vzťahu hudby a slova v piesňových cykloch súčasnosti

    Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 58 – 75

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Über die Möglichkeiten einer Historiographie der neueren Musikgeschichte

    Muzyka w kontekście kultury, 2002, Akademia Muzyczna im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Kraków, s. 553 – 560

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: O možnostiach historiografie novších hudobných dejín

    Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 5 – 17

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Reflections of Bach in Contemporary Slovak Music

    Bach 2000. Music between Virgin Forest and Knowledge Society, 2002, Brno, s. 239 – 245
    (Compostela Group of Universities)

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Reflections of J. S. Bach in Contemporary Slovak Musik after Soviet Invasion of 1968

    Hulková, Marta – Chalupka, Ľubomír (ed.): Musicologica Istropolitana I. Ročenka Katedry hudobnej vedy, 2002, Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 163 – 167

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudba, politika a divadlo v opere Juraja Beneša Hostina

    Slovenskí skladatelia III. Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru, Hrčková, Naďa (ed.), 2002, Orman, Bratislava, s. 47 – 58

  • 2000

    HRČKOVÁ, Naďa: Zeitgenössische Komponisten: Wandernde Ideen

    Hrčková, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999, 2000, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 38 – 60

  • 2000

    HRČKOVÁ, Naďa: Slowakische Komponisten: woher – wohin?

    Hrčková, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 29 – 42

  • 1999

    HRČKOVÁ, Naďa: F. Chopin und die zeitgenössische Musik

    2nd International Chopin Congress, 1999, Polska Akademia Chopinowska, Warszawa, s. 14

  • 1999

    HRČKOVÁ, Naďa: Humanität in der verbalen Reflexion der slowakischen Musikkultur

    Colloqium – Komponist und Humanität, 1999, Masarykova univerzita, Brno, s. 221 – 225

  • 1999

    HRČKOVÁ, Naďa: Bohuslav Martinů und die Ideologie des einzigen Weges der tschechischen und slowakischen Musikmoderne

    Glasba in družba v 20. stoletju, 1999, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 101 – 105

  • 1998

    HRČKOVÁ, Naďa: Die zeitgenössische slowakische Musik zwischen Ost und West

    Hrčková, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997, 1998, Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava, s. 66 – 69

  • 1998

    HRČKOVÁ, Naďa: Eugen Suchoň a ’teória jedinej cesty’. Pocta Eugenovi Suchoňovi

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Eugen Suchoň v kontexte európskej hudby 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, Bratislava, 1. – 2. októbra 1998, 1998, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Národné hudobné centrum, Bratislava, s. 43 – 49

  • 1997

    HRČKOVÁ, Naďa: Das 'Alte' in der slowakischen Musik der 70er und 80er Jahren

    Hrčková, Naďa (ed.): 'Staré' v 'novom' / Das Alte im Neuen. Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1995, Bratislava, 8. – 10. novembra 1995, 1997, Litera, Bratislava, s. 68 – 71

  • 1996

    HRČKOVÁ, Naďa: Jozef Kresánek und die systematische Musikwissenschaft an der Comenius Universität Bratislava

    Hrčková, Naďa: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra 1918 – 1948, 1996, Litera, Bratislava, s. 239 – 250

  • 1996

    HRČKOVÁ, Naďa: Die slowakische Musikmoderne zwischen zwei Weltkriegen – Irrtum oder Notwendigkeit?

    Glasba med obema vojnama in Slavko Osterc / Musik zwischen beiden Weltkriegen und Slavko Osterc, 1996, Festival Ljubljana, Ljubljana, s. 240 – 245

  • 1995

    HRČKOVÁ, Naďa: Die Entwicklungsphasen der modernen slowakischen Musik

    29th Conference of Baltic Musicologists. Musicological Approach to the 20th Century Music, 1995, Lithuanian Composers Union, Vilnius

  • 1995

    HRČKOVÁ, Naďa: Die Botschaft in der zeitgenössischen slowakischen Musik

    Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaft. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, 1995, Festival Melos-Étos, Bratislava, s. 191 – 200

  • 1995

    HRČKOVÁ, Naďa: Skladateľské povolanie a slovenská totalita

    Hudba ako posolstvo. Hudba a totalita / Musik als Botschaf. Musik und Totalität. Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1993, Bratislava, 11. – 13. novembra 1993, 1995, Festival Melos-Étos, Bratislava, s. 59 – 66

  • 1994

    HRČKOVÁ, Naďa: Mýtus hudobnej výchovy v slovenskej hudobnej kultúre

    Hudobno-pedagogické interpretácie 2. Zborník štúdií z vedecko-pedagogickej konferencie Hudobná výchova vo vývoji súčasnej hudobnej kultúry, 1994, Vysoká škola pedagogická, Nitra, s. 135 – 141

  • 1993

    HRČKOVÁ, Naďa: Kult Jána Levoslava Bellu v 20. rokoch 20. storočia

    Ján Levoslav Bella v kontexte európskej hudobnej kultúry. Zborník z medzinárodnej muzikologickej konferencie, Banská Bystrica, 24. – 26. júna 1993. Edícia Bibliotheca musicae neosoliensis 1, Lengová, Jana (ed.), 1993, Nadácia Jána Levoslava Bellu, Banská Bystrica, s. 182 – 186
    (resumé v angličtine a nemčine)

  • 1992

    HRČKOVÁ, Naďa: Bachovské povedomie u slovenských skladateľov

    Pečman, Rudolf a kol.: Händel a Bach. O dnešním pojetí jejich díla, 1992, Masarykova univerzita, Brno, s. 159 – 164

  • 1991

    HRČKOVÁ, Naďa: Bachovské povedomie u slovenských skladateľov

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 22/1989, 1991, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 107 – 113

  • 1991

    HRČKOVÁ, Naďa: Podiel hudobnej kritiky na štýlovej kryštalizácii slovenskej hudobnej moderny v 30. rokoch

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 22/1989, 1991, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 101 – 106

  • 1990

    HRČKOVÁ, Naďa: Poznanie, hodnotenie a hudobná kritika

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 20/1987, 1990, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 91 – 120

  • 1990

    HRČKOVÁ, Naďa: Erkenntnis, Wertung und musikalische Kritik

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 20/1987, 1990, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 91 – 120

  • 1988

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná veda na Slovensku po roku 1918

    Slovak Music, 1988, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 1 – 2, s. 11 – 16

  • 1988

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná teória a hodnotenie v hudobnej kritike

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 19/1986, 1988, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava

  • 1987

    HRČKOVÁ, Naďa: O význame V. Helferta pre hudobnú kritiku a tvorbu na Slovensku v medzivojnovom období

    Vladimír Helfert v českém a evropském kontextu. Hudobnovedná konferencia k 100. výročiu narodenia pokrokového vedca a človeka, Brno, 27. – 28. februára 1986. Ed. Rudolf Pečman, 1987, Svaz českých skladatelů a koncertních umělců, Brno, s. 78 – 81

  • 1987

    HRČKOVÁ, Naďa: Zur Entwicklung der Bewertungskriterien in der slowakischen Musikkritik nach 1918

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 18/1985, 1987, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 109 – 117

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: On predsa jeden pablesk... (Ján Levoslav Bella)

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 27

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Ján Levoslav Bella ako priesečník vplyvov českej a slovenskej hudobnej kultúry

    Česká a slovenská skladateľská tvorba vo vzájomnej kontinuite a ovplyvnení (1918 – 1983). Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 13, Horváthová, Katarína (zost.), 1986, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 28
    (Zborník prác z 13. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1984, 9. októbra 1984)

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Die Musiktheorie und die Bewertung in der Musikkritik

    Zborník Filozofickej a Pedagogickej fakulty Univerzity Komenského. Musaica 17/1984, 1986, Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava, s. 63 – 72

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Ján Levoslav Bella ako priesečník vplyvov českej a slovenskej hudobnej kultúry 1

    Hudobný život, 1985, roč. 17, č. 6, s. 8

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Zápas o hudobné folklórne hodnoty

    Hudobný život, 1985, roč. 17, č. 2, s. 3

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Prehodnocovanie tvorby Jána Levoslava Bellu na Slovensku

    Hudobný archív, 1985, Matica slovenská, Martin, roč. 9, s. 89 – 95

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Podiel hudobnej kritiky na štýlovej kryštalizácii slovenskej národnej moderny v tridsiatych rokoch

    Zrod a vývoj slovenskej národnej moderny. Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 12, Horváthová, Katarína (zost.), 1985, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 22 – 27
    (Zborník prác z 12. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1983, 5. októbra 1983)

  • 1980

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kritika v Robotníckych novinách (1909 – 1939)

    Hudobná kultúra Bratislavy medzi dvoma vojnami 1918 – 1939. Hudobné tradície Bratislavy a ich tvorcovia. Zv. 6, Bachleda, Stanislav – Horváthová, Katarína (zost.), 1980, Mestský dom kultúry a osvety (MDKO), Bratislava, s. 72 – 85
    (Zborník prác zo 6. muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou v rámci Bratislavských hudobných slávností 1977)

  • 1980

    HRČKOVÁ, Naďa: O podstate kritického hodnotiaceho súdu

    Macák, Bohumír (zost.): Umění a kritika. Sborník příspěvků z brněnského sympozia o kritice, konaného v červnu 1979, 1980, Filozofická fakulta, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Brno, s. 79 – 84

  • 1979

    HRČKOVÁ, Naďa: The Character of Evalution in Art Criticism

    Gołaszewska, Maria (ed.): Crisis of Aesthetics?, 1979, Instytut Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego, Krakov, s. 115 – 119

  • 1978

    HRČKOVÁ, Naďa: Od reflexie k teórii

    Opus musicum. Hudební revue, 1978, Brno, roč. 10, č. 7, s. 123 – 126

  • 1977

    O spoločenskej funkcii hudobnej kritiky II.

    Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 23 – 24, s. 6

  • 1977

    O spoločenskej funkcii hudobnej kritiky I.

    Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 22, s. 3

Personálna bibliografia – Učebnice, kapitoly v učebniciach

  • 1988

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby 2. Renesancia

    Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava
    (211 s., 1. vyd., Edícia: Vysokoškolské skriptá)

  • 1979

    HRČKOVÁ, Naďa: Dejiny hudby 1. Európsky stredovek

    Univerzita Komenského v Bratislave, Bratislava
    (141 s., 1. vyd., Edícia: Vysokoškolské skriptá; ďalšie vyd. 1981, 1996)

  • 1967

    HRČKOVÁ, Naďa – TVRDOŇ, Jozef: Dejiny poľskej hudby

    Slovenské pedagogické nakladateľstvo, Bratislava
    (96 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Analýzy diel

  • 1977

    Jozef Sixta: Kvarteto pre 4 flauty

    Hudobný život, 1977, roč. 9, č. 18, s. 5

Personálna bibliografia – Editorská činnosť

  • 2009

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): “Melos” a “Étos”: včera, dnes,... zajtra? / “Melos” und ”Ethos”: gestern, heute,... morgen?

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2009, Bratislava, 10. – 12. novembra 2009

    Hudobné centrum, Orman, Bratislava
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2008

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Sacrum a profanum v hudbe 20. storočia / Sacrum und Profanum in der Musik des 20. Jahrhunderts

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2007, Bratislava, 7. – 9. novembra 2007

    Hudobné centrum, Bratislava
    (207 s., 1. vyd.)

  • 2008

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Eugen Suchoň

    Hudobné centrum, Bratislava
    (1 DVD, scenár: Naďa Hrčková, réžia: Ingrid Králová)

  • 2006

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Na začiatku bolo slovo. Pieseň, opera a iné texty v súčasnej hudbe / Am Anfang war das Wort. Lied, Oper und andere Texte in der zeitgenössischen Musik

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2003, Bratislava, 12. – 14. novembra 2003

    Hudobné centrum, AEPress, Bratislava
    (148 s., 1. vyd.)

  • 2005

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Od Perotina po Steva Reicha. Idey “minimálneho” v hudobných dejinách a v súčasnosti / Vom Perotin bis Steve Reich. Die Ideen des “Minimalen” in der Musikgeschichte und Gegenwart

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2005, Bratislava, 8. – 10. novembra 2005

    Hudobné centrum, AEPress, Bratislava
    (250 s., 1. vyd.)

  • 2002

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia III

    Študijné zošity pre súčasnú hudobnú kultúru

    Orman, Bratislava
    (140 s., 1. vyd., príloha 1 CD)

  • 2001

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Posledných 30 rokov: idey, osobnosti, hodnoty novších hudobných dejín / Die letzten 30 Jahre: Ideen, Persönlichkeiten, Werte der neueren Musikgeschichte

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 2001, Bratislava, 7. – 9. novembra 2001

    Festival Melos-Étos, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, Orman, Bratislava
    (262 s., 1. vyd.)

  • 2000

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I

    Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998

    Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava
    (265 s., 1. vyd.)

  • 2000

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Koniec storočia, koniec tisícročia / Ende des Jahrhunderts, Ende des Millenniums

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1999, Bratislava, 8. – 10. novembra 1999

    Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava
    (272 s., 1. vyd.)

  • 1998

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Súčasná hudba medzi Východom a Západom / Zeitgenössische Musik zwischen Ost und West

    Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997, Bratislava, 10. – 13. novembra 1997

    Festival Melos-Étos, Orman, Bratislava
    (260 s., 1. vyd.)

  • 1997

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): 'Staré' v 'novom' / Das Alte im Neuen

    Zborník z medzinárodného sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1995, Bratislava, 8. – 10. novembra 1995

    Litera, Bratislava
    (149 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

  • 2009

    HRČKOVÁ, Naďa: Dvadsiate roky: adornovská dilema Slovákov a Eugen Suchoň

    Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 1 – 2
    (Príloha Eugen Suchoň storočnica, s. 13 – 16)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Koniec hry. Za Iljom Zeljenkom

    SME. Príloha Kultúra, 19. 7. 2007, Bratislava, roč. 15

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Prípad Ivan Poledňák v kontexte českej a slovenskej hudobnej kultúry

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
    (Webmag)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: S vďakou a obdivom Györgyovi Ligetimu in memoriam

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
    (Webmag)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Za Iljom Zeljenkom

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
    (Webmag)

  • 2007

    HRČKOVÁ, Naďa: Čas odchodov

    Melos – texty o súčasnej hudobnej kutúre. Revue Medzinárodnej pracovnej skupiny Nová hudba, 27. 8. 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, č. 2
    (Webmag)

  • 2006

    HRČKOVÁ, Naďa: Zomrel György Ligeti

    Tempo, 2006, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, roč. 3, č. 2, s. 21 – 22

  • 2003

    HRČKOVÁ, Naďa: Juraj Beneš: Politika, hudba a divadlo v opere Hostina (1980)

    100 rokov hudby na Slovensku

    Hudobný život, 2003, Bratislava, roč. 35, č. 2, s. 29 – 31

  • 1996

    HRČKOVÁ, Naďa: Dva pohľady na Varšavskú jeseň

    Plné sály na Varšavskej jeseni '96

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 22, s. 5

  • 1995

    HRČKOVÁ, Naďa: Slovenská hudba objavom

    Umelá pieseň národov Európy v Krakove

    Literárny týždenník, 1995, Bratislava, roč. 8, č. 4, s. 14 – 15

  • 1995

    HRČKOVÁ, Naďa: Koncert budúcnosti?

    Kagel v Zürichu

    Literárny týždenník, 1995, Bratislava, roč. 8, č. 3, s. 15

  • 1994

    HRČKOVÁ, Naďa: Zomrel Witold Lutosławski

    Literárny týždenník, 1994, Bratislava, roč. 7, č. 9, s. 15

  • 1994

    HRČKOVÁ, Naďa: Seizmograf súčasnej hudby

    Varšavská jeseň '94

    Literárny týždenník, 1994, Bratislava, roč. 7, č. 44, s. 15

  • 1993

    HRČKOVÁ, Naďa: Opustená Varšavská jeseň

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 50, s. 15

  • 1993

    HRČKOVÁ, Naďa: Uskutočnil sa druhý ročník

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 49, s. 15

  • 1993

    HRČKOVÁ, Naďa: György Ligeti: 70

    Literárny týždenník, 1993, Bratislava, roč. 6, č. 25, s. 15

  • 1992

    HRČKOVÁ, Naďa: Ešte raz o štekaní

    Reakcia na článok V. Godára

    Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 51, s. 15

  • 1992

    HRČKOVÁ, Naďa: Štekanie na Varšavskej jeseni po roku

    Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 47, s. 14

  • 1990

    HRČKOVÁ, Naďa: Z diskusie mimoriadneho zjazdu

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 3, s. 4

  • 1990

    HRČKOVÁ, Naďa: Nová hudba nepatrí minulosti

    Festival tolerancie a porozumenia

    Národná obroda, 20. 7. 1990, roč. 1, č. 57, s. 11

  • 1989

    HRČKOVÁ, Naďa: Ohľaduplnosť či nedotknuteľnosť?

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 18, s. 6

  • 1989

    HRČKOVÁ, Naďa: Pokus o diagnózu

    Na margo prehliadky Novej slovenskej hudby

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 11, s. 14 – 15

  • 1989

    HRČKOVÁ, Naďa: Keď odíde osobnosť

    O vede a kultúrnom povedomí. Nad nedožitými 70. narodeninami Jozefa Kresánka

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 1, s. 15

  • 1989

    HRČKOVÁ, Naďa: Opera medzi prevádzkou a víziou

    Dialóg, 1989, roč. 1, č. 12, s. 7

  • 1988

    kol.: Nová slovenská hudba. 13. ročník prehliadky

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 6, s. 1, 9 – 12

  • 1988

    HRČKOVÁ, Naďa: Bach, tradícia a čo ďalej...

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 13, s. 11

  • 1988

    HRČKOVÁ, Naďa: Festival plný otáznikov

    Varšavská hudobná jeseň 1988

    Literárny týždenník, 1988, Bratislava, roč. 1, č. 9, s. 15

  • 1987

    HRČKOVÁ, Naďa: Švédska hudobná jar

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 9, s. 6

  • 1987

    HRČKOVÁ, Naďa: Čriepky z Varšavy

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 23, s. 6, 7

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Varšavská hudobná jeseň

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 47

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudobná kultúra na križovatke

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 45

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Korenie tvorivého napredovania

    Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby 1986

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 13

  • 1986

    HRČKOVÁ, Naďa: Za profesorom Jozefom Kresánkom

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 12

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Rok premiér v Redute

    Marginálie k novej hudobnej tvorbe

    Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 7

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Čítanie o hudbe

    Vstúpime do sveta hudobnej kultúry?

    Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 30

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Je súčasná slovenská hudba ťažká?

    Nové Slovo, 1985, Bratislava, roč. 27, č. 16

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Nekriticky o hudobnej kritike

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 24, s. 4, 8

  • 1985

    HRČKOVÁ, Naďa: Ivan Poledňák: ABC Stručný slovník hudební psychologie

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 11, s. 4

  • 1984

    HRČKOVÁ, Naďa: Neopakovateľný zjav. Alexander Moyzes

    Hudobný život, 1984, roč. 16, č. 23, s. 1

  • 1984

    HRČKOVÁ, Naďa: Tradícia a súčasnosť. Z bloku kritika

    Nové Slovo, 1984, Bratislava, roč. 26, č. 50

  • 1984

    HRČKOVÁ, Naďa: Estetika, umenoveda a kritika

    Nové Slovo, 1984, Bratislava, roč. 26, č. 46

  • 1979

    HRČKOVÁ, Naďa: Ide o harmonickú osobnosť

    K aktuálnym problémom estetiky a umenovied

    Nové Slovo, 1979, Bratislava, roč. 21, č. 10, s. 16

  • 1977

    HRČKOVÁ, Naďa: Pokus o diagnózu

    Na okraj Týdne nové slovenské hudební tvorby

    Hudební rozhledy, 1977, roč. 30, č. 7, s. 289 – 291

  • 1977

    HRČKOVÁ, Naďa: Avantgarda a tradice

    Poznámky k 20. varšavské jeseni

    Hudební rozhledy, 1977, roč. 30, č. 2, s. 74 – 75

  • 1976

    HRČKOVÁ, Naďa: Človek potrebuje hudbu (k výsledkom výskumu hudobnosti)

    Osveta, Martin, č. 3, s. 41 – 47

  • 1971

    HRČKOVÁ, Naďa: Úvaha nad ideálom

    Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 9 – 10, s. 363 – 370

  • 1971

    HRČKOVÁ, Naďa: Hudba a dobro

    Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 6 – 7, s. 229 – 233
    (Rozhovor s Miroslavom Bázlikom)

  • 1971

    HRČKOVÁ, Naďa: Nielen duch, vtip, ale aj srdce

    Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 2, s. 55

  • 1971

    HRČKOVÁ, Naďa: Pamiatke mysliteľa, vedca, človeka... T. W. Adorno

    Slovenská hudba, 1971, Bratislava, roč. 15, č. 2, s. 55

  • 1970

    HRČKOVÁ, Naďa: Smolenice '70

    Hudobný život, 1970, Bratislava, roč. 2, č. 9, s. 1, 7

  • 1969

    HRČKOVÁ, Naďa: Nielen chlebom je živý človek

    Po stopách Bélu Bartóka

    Hudobný život, 1969, Bratislava, roč. 1, č. 9, s. 3, 7

  • 1969

    HRČKOVÁ, Naďa: Utvrdzovanie sa vo viere

    Hudobný život, 1969, Bratislava, roč. 1, č. 1, s. 5, 7

  • 1966

    HRČKOVÁ, Naďa: Pred súdom obecenstva

    Kultúrny život, 1966, Bratislava, roč. 21, č. 43, s. 6 – 7

  • 1965

    HRČKOVÁ, Naďa: Opera v televízii

    Slovenská hudba, 1965, Bratislava, roč. 9, č. 9, s. 412 – 414

  • 1964

    HRČKOVÁ, Naďa: Obecenstvo hodnotí súčasnú hudbu

    (K výsledkom sociologického výskumu)

    Kultúrny život, 1964, Bratislava, roč. 19, č. 44, s. 8, 10

  • 1963

    HRČKOVÁ, Naďa: Životnosť, novosť a výskum

    Hudební rozhledy, 1963, roč. 16, č. 13, s. 582

  • 1962

    HRČKOVÁ, Naďa: Hranice modernosti?

    Slovenská hudba, 1962, Bratislava, roč. 6, č. 7, s. 196

  • 1961

    HRČKOVÁ, Naďa: Vzájomná podmienenosť televíznej opery a spoločnosti

    Slovenská hudba, 1961, Bratislava, roč. 5, č. 7 – 8, s. 311

  • 1960

    HRČKOVÁ, Naďa: Niekoľko problémov televíznej opery

    Slovenská hudba, 1960, Bratislava, roč. 4, č. 6, s. 276

  • 1959

    HRČKOVÁ, Naďa: Z. Nejedlý: Gustáv Mahler

    Slovenská hudba, 1959, Bratislava, roč. 3, č. 11 – 12, s. 548

Bibliografia

  • 2011

    ŠIŠKOVÁ, Ingeborg: Naďa Hrčková a kolektív: Dejiny hudby V : Hudba 19. storočia [recenzia knihy]

    Hudobný život, 2011, roč. 43, č. 9, s. 36 – 37

  • 2011

    TURAN, Andrijan – HRČKOVÁ, Naďa: Ľudia bez humoru sú nudní

    Rande s muzikologičkou profesorkou Naďou Hrčkovou

    Slovenka, 2011, Bratislava, roč. 64, č. 48, s. 34 – 37

  • 2009

    SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elżbieta: Na Slovensku vyzerala “normalizácia” na pohľad veľmi humánne

    S prof. Naďou Hrčkovou hovorí Elżbieta Szczepańska-Lange

    Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 10, s. 10 – 13

  • 2007

    GEISBACHEROVÁ, Michaela: Sprievodca hudbou Východu

    Knižná revue, 2007, Bratislava, roč. XVII, č. 12, s. 5

  • 2007

    SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elžbieta: “Bo tutaj, prosze pani, bedzie teraz normalizacja”

    Z prof. Nadia Hrčkova rozmawia Elźbieta Szepaňska-Lange

    Ruch muzyczny, 2007, Varšava, roč. LI, č. 2, s. 30 – 34

  • 2007

    SZCZEPAŃSKA-LANGE, Elžbieta: Mieszkańcy z krainy Kilviria

    (Dejiny hudby VI., Hudba 20. storočia 2)

    Ruch muzyczny, 2007, Varšava, roč. LI, č. 18 – 19, s. 58 – 64

  • 2007

    KAJANOVÁ, Yvetta: Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI. Hudba 20. storočia (1)

    Tempo, 2007, Hudobná a tanečná fakulta Vysokej školy múzických umení, Bratislava, roč. 4, č. 1, s. 30 – 31

  • 2007

    REHÁK, Oliver: Aká je hudba z Východu

    (Naďa Hrčková: Dejiny hudby, Hudba 20. storočia 2)

    SME, 27. 5. 2007, Bratislava, roč. 15, č. 121

  • 2007

    UNGER, Pavol: Dejiny hudby II. Renesancia

    Melos, texty o súčasnej hudobnej kultúre, internetová revue. (Tvárou v tvár tvorcovi hudby), prebraté z denníka Pravda, 2007, Bratislava, č. 2

  • 2006

    GEISBACHEROVÁ, Michaela: Orientácia vo svete súčasnej hudby

    Knižná revue, 2006, Bratislava, roč. XVI, č. 10, s. 5

  • 2006

    CSELÉNYI, László: Hudba XX. storočia

    Szabad Újság, 2006, roč. XIV, č. 23, s. 11

  • 2006

    KAJANOVÁ, Yvetta: Naďa Hrčková: Dejiny hudby VI

    Opus musicum. Hudební revue, 2006, Brno, roč. 38, č. 4, s. 58 – 59

  • 2005

    BLAHYNKA, Miloslav: Príspevok k dejinám európskej hudby

    Knižná revue, 2005, Bratislava, roč. XV, č. 8, s. 6

  • 2004

    ŠIŠKOVÁ, Ingeborg: Naďa Hrčková: Dejiny hudby I., Európsky stredovek [recenzia knihy]

    Hudobný život, 2004, roč. 36, č. 12, s. 47

  • 2004

    POLEDŇÁK, Ivan: Jubileá ... Naďa Hrčková

    Hudobný život, 2004, roč. 36, č. 9, s. 6

  • 2003

    MOJŽIŠOVÁ, Michaela: Slovenskí skladatelia III

    Hudobný život, 2003, Bratislava, roč. 35, č. 2, s. 45 – 46
    (recenzia publikácie)

  • 2001

    HORKAY, Tomáš: Slovenskí skladatelia / Slowakische Komponisten

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 1, s. 45

  • 2001

    ŠÁLYOVÁ, Silvia: Naďa Hrčková (ed.): Slovenskí skladatelia I

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, roč. 27, č. 1, s. 154 – 157

  • 2000

    KAJANOVÁ, Yvetta: Súčasná hudba medzi Východom a Západom

    Zborník zo sympózia v rámci festivalu Melos-Étos 1997

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, roč. 26, č. 1 – 2, s. 241 – 243

  • 1998

    ADAMOV, Norbert: Užitočný pohľad späť

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 7, s. 10

  • 1998

    BLAHYNKA, Miloslav: Búranie mýtov o slovenskej hudbe

    Naďa Hrčková: Tradícia, modernosť a slovenská hudobná kultúra

    Literárny týždenník, 1998, Bratislava, roč. 11, č. 15, s. 14

  • 1987

    -ak-: Hudobná kritika a hodnotenie

    Osvetová práca, 1987, Obzor, Bratislava, roč. 37, č. 17, s. 46

  • 1987

    BLAHYNKA, Miloslav: Naďa Hrčková: Hudobná kritika a hodnotenie

    Opus Bratislava 1986

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 10, s. 8

  • 1986

    PETRÍK, Vladimír: Podnetná kniha o kritike

    Nové Slovo, 1986, Bratislava, roč. 28, č. 51

  • 1983

    KOVÁŘOVÁ, Anna: Televízny zápisník

    Hudobný život, 1983, roč. 15, č. 16, s. 2
    (ako autorka scenára a moderátorka relácie o Otovi Ferenczym)

Bibliografia – Recenzie

Bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

x