• 1990 – 1995

    absolventka hudobnej teórie na Hudobnej a tanečnej fakulte Vysokej školy múzických umení, titul Mgr.

  • 1990 – 1995

    učiteľka hry na klavíri, ZUŠ Senec

  • 1990 – 1997

    manažérka Medzinárodných interpretačných kurzov v Piešťanoch

  • 1993 – 2005

    manažérka Medzinárodnej klavírnej súťaže Johanna Nepomuka Hummela v Bratislave

  • 1995 – 1996

    kultúrna manažérka, Slovenská koncertná agentúra Slovkoncert, Bratislava

  • 1996 – 2002

    doktorandské štúdium na HTF VŠMU (odbor teória a dejiny umenia), titul PhD.; 2009 doc., habilitovala na VŠMU v odbore hudobná teória; 2015 prof. v odbore hudobné umenie na HTF VŠMU (12. marca)

  • 1997 – 2002

    štipendistka DAAD, štúdium na Hudobnovednom inštitúte Univerzity v Hamburgu

  • 2003 – 2010

    členka Centra výskumu na HTF VŠMU, 2008 – 2010 ako vedúca

  • od 2003

     pedagogicky pôsobí na HTF VŠMU v Bratislave (hudobná teória, hudobná estetika, hudobná analýza)

  • 2003 – ? 

    pedagogicky pôsobí na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave; 2016 – 2021 predsedníčka Odborovej komisie muzikológia

  • 2004 – 2009

    predsedníčka organizačného výboru konferencie Prezentácie – Konfrontácie

  • 2004 – 2010

    zástupkyňa šéfredaktora redakčnej rady časopisu HTF VŠMU Tempo

  • 2006 – 2011

    umelecká riaditeľka medzinárodného hudobného festivalu Komorné dni Johanna Nepomuka Hummela

  • 2010 – 2015

    samostatná vedecká pracovníčka (IIa) na Ústave hudobnej vedy SAV, zároveň vedúca Oddelenia systematickej hudobnej vedy

  • od 2010

    členka Redakčnej rady časopisu Musicologica Slovaca, Ústav hudobnej vedy SAV

  • 2017 – 2022

     dramaturgička komorných koncertov Slovenskej filharmónie a festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 

  • 2020 – 2021 

    členka výberovej komisie na miesto profesora na Inštitúte hudobnej vedy a interpretačného výskumu na Universität für Musik und darstellende Kunst vo Viedni

  • od 2020

    členka Muzikologickej rady hudobného fondu

  • od 2023

    členka predsedníctva Slovenskej muzikologickej asociácie

  • od 2024 

    členka redakčnej rady časopisu Musicologica Olomucensia

Prof. Markéta Štefková, PhD. je slovenská muzikologička, vysokoškolská profesorka, hudobná editorka, redaktorka a manažérka. Vyštudovala hru na klavíri na Konzervatóriu v Žiline a hudobnú teóriu na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU v Bratislave, kde ukončila aj doktorandské štúdium a získala titul docentky a profesorky. K ťažiskovým oblastiam jej záujmu patria analyticko-estetické a interpretačné aspekty hudby.

 

Na HTF VŠMU pôsobí od roku 2003 na rôznych (vedúcich) pozíciách. Vyučuje (teória a estetika hudby, teória a dejiny hudobnej interpretácie a hudobná dramaturgia), spoluzakladala časopis Tempo a od roku 2020 nesie hlavnú zodpovednosť za univerzitný študijný program Teória divadla, filmu a hudby na magisterskom a doktorandskom stupni. V súčasnosti je prorektorkou pre vedeckú a výskumnú činnosť. V roku 2015 usporiadala na VŠMU medzinárodný umelecko-vedecký projekt Grieg Day, pre ktorý získala grant z fondov EHP a Nórska.

 

Je riešiteľkou viacerých domácich i zahraničných projektov a grantov a aktívne rozvíja medzinárodnú odbornú spoluprácu. V rámci prednáškových cyklov, príp. prednášok v rámci medzinárodných vedeckých podujatí, sa predstavila o. i. na vysokých hudobných školách a univerzitách v Oxforde, Zürichu, Viedni, Berlíne, Lipsku, Bergene, Kodani, Budapešti, Katoviciach, Porte, Hannoveri, Berne, Eisenstadte aj na univerzitách v Česku a na Slovensku. 

 

Je členkou Muzikologickej rady hudobného fondu a členkou predsedníctva Slovenskej muzikologickej asociácie. Od roku 2009 je Štefková členkou International Grieg Society, kde je od roku 2013 členka výkonného výboru (Executive Commitee). Aj vďaka týmto kontaktom mohla v roku 2010 absolvovať  študijný pobyt programu EÚ Erasmus na Grieg Academy, (University of Bergen, Nórsko). Od roku 2016 je tiež členkou vedeckej redakčnej rady nemeckej hudobnej encyklopédie MGG Online (Die Musik in Geschichte und Gegenwart, Bärenreiter Verlag) ako poradkyňa za Slovensko a od roku 2024 členkou redakčnej rady vedeckého časopisu Musicologica Olomucensia. Taktiež bola v redakčnej rade časopisu Musicologica Slovaca

 

Markéta Štefková je autorkou niekoľkých monografií, hesiel o českých a slovenských skladateľoch do prestížnej publikácie Reclams Komponistenlexikon (Stuttgart 2009) a desiatok odborných štúdií uverejnených v slovenskej, nemeckej, švajčiarskej, rakúskej, českej a nórskej odbornej tlači. Istý čas pôsobila aj ako samostatná vedecká pracovníčka na Ústave hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied.

 

Organizovala medzinárodné interpretačné kurzy v Piešťanoch, Medzinárodnú klavírnu súťaž J. N. Hummela, ako manažérka pôsobila v umeleckej agentúre Slovkoncert a bola umeleckou riaditeľkou medzinárodného hudobného festivalu Komorné dni J. N. Hummela v Bratislave. Ako dramaturgička sa uplatnila v Slovenskej filharmónii, kde pripravovala komorné koncerty Slovenskej filharmónie a festivalu Bratislavské hudobné slávnosti. Je autorkou niekoľkých konceptov koncertov s hovoreným slovom, s ktorými vystúpila na Slovensku i v zahraničí.

 

V roku 2008 pripravila medzinárodnú vedeckú konferencie Po stopách J. N. Hummela v Bratislave, v roku 2009 diskusný roundtable na VŠMU venovaného 90. výročiu narodenia Jána Albrechta, v roku 2010 interaktívny projekt HTF VŠMU Pocta FCH či iné medzinárodné muzikologické konferencie (2011, Franz Liszt a jeho miesto v európskej hudobnej kultúre; 2013, Konzeptionen des musikalischen Denkens in der europäischen Musikwissenschaft des 20. Jahrhunderts v Bratislave). 

x