• 1967 – 1973

    Divadelná fakulta VŠMU v Bratislave (filmová a televízna dramaturgia)

  • 1964 – 1966

    líder bigbeatovej skupiny The Beatmen (Dežo Ursiny – spev, sólová gitara; Miroslav Bedrik – spev, sprievodná gitara; Marián Bednár – spev, basová gitara; Peter Petro – bicie, vokál) výrazne ovplyvnenej tvorbou The Beatles, koncertovanie v Prahe, Mníchove, predkapela Manfred Mann na koncerte v Bratislave (1966)

  • 1966 – 1968

    líder tria The Soulmen (Dežo Ursiny – gitara, spev, Fedor Frešo – basgitara, spev, Vladimír Mallý – bicie, spev) výrazne ovplyvnenej tvorbou Cream

  • 1967

    vystúpenie a víťazstvo The Soulmen na 1. československom beatovom festivale v Prahe, turné v Maďarsku 

  • 1968 – 1969

    líder skupiny The New Soulmen (Dežo Ursiny – gitara, spev; Ján Lehotský – klávesové nástroje; spev, Fedor Letňan – basová gitara; Peter Mráz – bicie nástroje)

  • 1970

    stretnutie s hráčom na klávesových nástrojoch Jarom Filipom a vznik skupiny Provisorium, spočiatku ovplyvnenej artrockom

  • 1974 – 1991

    dramaturg krátkeho filmu v ateliéroch Slovenskej filmovej tvorby na Kolibe v Bratislave – režisér a scenárista dokumentárnych filmov: Pieseň pre teba (1980), Sanitrárovci (1980), Gajdoš Antalík (1982), Spievanie na zore (1982), Vôňa života (1986), O rakovine a nádeji (1991), Dom Matky Terezy (1992), Obrázky z výletu za plot blázinca (1994), Času je málo a voda stúpa (1997) 

  • 1974

    začiatok spolupráce s básnikom Ivanom Štrpkom a orientácia výlučne na slovenské texty

  • 1979 – 1981

    spolupráca so skupinou Burčiak (Dežo Ursiny – spev, gitara; Pavel Daněk – basová gitara; Jaroslav Filip – klávesové nástroje; Ctibor Hlinenský – bicie nástroje)

  • 1980 

    autor hudby k televíznemu muzikálu Neberte nám princeznú (texty Ján Štrasser)

  • 1982 

    spolupráca so skupinou Prognóza (Dežo Ursiny – gitara, spev; Martin Karvaš – klávesové nástroje; Vladimír Kaššay – basová gitara; Ľubomír Stankovský – bicie)

  • 1983 – 1994

    obnovenie skupiny Provisorium

x