• 1990 – 1995

    štúdium kompozície na Konzervatóriu v Bratislave (Stanislav Hochel, Juraj Pospíšil)

  • 1995 – 2000

    štúdium skladby na VŠMU (Jozef Sixta)

  • 1999 – 2004

    spolupracoval s Francúzskym inštitútom a umeleckou agentúrou Andante na príprave regionálneho a celoslovenského finále súťaže Francúzska pieseň

  • 2000 – 2003

    pôsobil ako korepetítor Bratislavského chlapčenského zboru

  • od 2004

    korepetítor a spoluorganizátor Medzinárodnej speváckej súťaže Iuventus Canti

  • 2000 – 2006

    doktorandské štúdium na Katedre hudobnej výchovy PF KU v Ružomberku

  • 2006 – 2017

    pedagóg hudobnej teórie a dejín hudby na Katedre hudby PF KU v Ružomberku

  • 2017 – 2023

     pedagóg skladby a hudobnoteoretických predmetov na Konzervatóriu v Bratislave

Peter Hochel bol mnohostrannou hudobnou osobnosťou, v ktorej sa spájali aktivity skladateľa, koncertného umelca, hudobného historika a teoretika, publicistu, pedagóga.

Ako skladateľ má za sebou spoluprácu s mnohými pedagógmi, inštitúciami, súbormi a sólistami (Slovenská filhramónia, Sinfonietta Bratislava, Symfonický orchester Konzervatória v Bratislave, Orchester Viva Musica, Ľudová hudba Miroslava Dudíka, Bratislavský chlapčenský zbor, Detský mládežnický zbor SRo, spevácky zbor Caens, vokálna skupina Harmony Friends, Baynov Ensemble, Nemecko, Cuarteto Capriccio, Španielsko, speváci M. Dvorský, A. Zimániyová).

Ako klavírista – korepetítor absolvoval vyše dvesto koncertných vystúpení doma i v zahraničí (Česko, Poľsko, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko, Francúzsko, Švajčiarsko, Anglicko, Fínsko, Švédsko, Chorvátsko, Lotyšsko), vrátane účasti na BHS 2002, či Medzinárodného festivalu Petra Dvorského a ako klavirista a korepetítor je nositeľom viacerých ocenení.

V rokoch 2011 – 2013 bol hlavným riešiteľom projektu zameraného na oživenie skladateľského odkazu "zabudnutého" kremnického kantora 18. stor. Antona Aschnera. Je tiež autorom úplnej koncertnej verzie Predohry k opernému fragmentu Lo sposo deluso W. A. Mozarta, kompletnej rekonštrukcie stratenej orchestrálnej partitúry baletu Das belebte Gemählde J. N. Hummela, klavírneho výťahu opery Beniowski, Ou Les Exiles Du Kamchattka k novodobej svetovej premiére, či modernej edíckie opery L´ Amant Anonyme (Joseph Boulogne, 1780) k jej obnovenej svetovej premiére (Martinique, 2015).

Bol dlhoročným spolupracovníkom Opery ŠDKE, dramaturgicky spolupracoval na viacerých operných inscenáciách – Grófka Marica (2014), Trubadúr (2015), Alcina (2016), Bohéma (2016), Noc v Benátkach (2017), Falstaff (2017), Hoffmannove poviedky (2018), Netopier (2018), Don Giovanni (2018), Samson a Dalila (2019), Otello (2019) a Fidelio (2020) a autorsky sa podieľal aj na príprave textov do bulletinov niektorých predstavení.  

 

x