• 2013

    ukončenie štúdia na Konzervatóriu v Bratislave (spev  Božena Ferancová)

  • 2015 –

    2016 členka Operného štúdia súboru Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfe

  • od 2017

    hosťujúca sólistka Opery SND

Eva Bodorová ako členka Operného štúdia súboru Deutsche Oper am Rhein v Düsseldorfe a v Duisburgu účinkovala vo viacerých inscenáciách a súčasne sa zúčastnila niekoľkých speváckych kurzov. Po skončení štúdia absolvovala niekoľko koncertných turné po Rakúsku, Švajčiarsku, Poľsku, Maďarsku a Česku. Predstavila sa aj na ďalších operných scénach (Aalto Theater v Essene, Opera v Passau ...) a titulné postavy stvárnila aj v Opere ŠD Košice (Alžbeta, anglická kráľovná v Donizettiho opere Roberto Devereux, Mary v Kálmánovej operete Vojvodkyňa z Chicaga ...). Ďalšie operné debuty Evy Bodorovej sa uskutočnili na dvoch scénach v Budapešti, a to v Opere Erkel Színház (ako Kráľovná noci) a v Národnej opere v Budapešti (ako Konstanze). 

V sezóne 2017/2018 debutovala na scéne Opery SND rolou Konstanze v Mozartovej opere Únos zo serailu, neskôr tu stvárnila Olympiu v Offenbachovej opere Hoffmannove poviedky (2019) a jej ostatnou postavou na tejto scéne bola Olympia v opere Ľubice Čekovskej Impresario Dotcom (2022).

Eva Bodorová má vo svojom repertoári všetky tri hlavné tudorovské postavy Donizettiho opier, pričom dve z nich stvárnila na scéne Opery ND v Košiciach. Za jednu z nich, za mimoriadne vokálne a herecké stvárnenie postavy Elisabetty v inscenácii Donizettiho opery Roberto Devereux, získala v roku 2022 Cenu ministerky kultúry.

 

"Po hlasovej stránke je Bodorová vybavená technicky brilantne podkutou dramatickou koloratúrou, má skvelo vyrovnané registre, hlas znie voľne, kovovo, neostro a rovnocenne v krkolomných výškach i najhlbších tónoch. Poctivo spieva všetky predpísané ozdoby, úchvatná je jej legatová kultúra a ovládanie pravých fines belcanta. Navyše, má dar nielen naučeného, ale aj intuitívneho vystihnutia najjemnejších výrazových a dynamických nuáns, jej spev jednoducho zrkadlí duševné a emočné stavy svojej hrdinky. Ak k tomu prirátame strhujúce herectvo, jej postoj, pohyb, držanie tela, nepatrné pohyby rúk, prstov, máme portrét v činohernej dokonalosti."

Unger, Pavel: Košická lekcia belcanta – Donizettiho Roberto Devereux po prvýkrát na Slovensku scénicky. Opera Slovakia, 10. 5. 2021. 

x