-
1969 – 1975
Konzervatórium vKošiciach (klarinet – Richard Schreiber)
-
1975 – 1979
VŠMU (klarinet - Edmund Bombara)
-
1994
študijný pobyt vo Wigmore Hall, Londýn
-
1975 – 1991
prvý klarinetista a zástupca vedúceho skupiny klarinetov v Štátnej filharmónii Košice
-
1991 –
2019 riaditeľ Štátnej filharmónie Košice (s dvojmesačným prerušením v 1999)
-
1991 – 1997
a 2013 – 2021 pedagóg hry na klarinete na Konzervatóriu v Košiciach
-
1996 – 2004
lektor majstrovských tried: 1996 Greenville, North Carolina, USA, 1998 Peking, Čína, 1999 a 2000 Avila, Španielsko, 2003 Ames, 2004 Washington, Vancouver, USA
-
1991 – 2002
člen Komisie kultúry a športu mesta Košice
-
1994 – 2000
člen festivalového výboru Bratislavských hudobných slávností
-
1997 – 1999
člen Umeleckej a vedeckej rady HTF VŠMU, člen správnej rady Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
-
od 2000
zástupca Asociácie riaditeľov profesionálnych orchestrov Slovenska v PEARLE (Performing Arts Employer Associations League Europe)
-
od 2003
člen Výkonného výboru (Steering Committee) európskeho sociálneho dialógu v sektore živého umenia v Bruseli
Július Klein s nástupom do ŠF Košice naplno rozvinul nielen svoju sólistickú činnosť, ale aj pôsobenie v komorných súboroch (člen dychového kvinteta a Košického dychového tria). Ako sólista spolupracoval s domácimi i zahraničnými hudobnými telesami (ŠF Košice, SKO B. Warchala, ŠKO Žilina, orchester Štátnej opery v Banskej Bystrici, North York Symphony, Miskolci Szimfonikus Zenekar, Symphony New Brunswick, Janáčkova filharmónia Ostrava, New Tokyo Chamber Orchestra, Cheju Symphony Orchestra, Changwon Symphony Orchestra, Kazan State Chamber orchestra „La Primavera“, Central Iowa Symphony Orchestra).
Venoval sa aj prednáškovej činnosti (Valencia-Sueca, Španielsko, USA), v ktorej sa zameriaval nielen na odbornú klarinetovú oblasť, ale aj na hudobnú kultúru Slovenska v kontexte krajín východnej Európy. Je člen odborných porôt klarinetových súťaží doma i v zahraničí.
„V širokom hudobnom zábere Júliusa Kleina dominujú umelecko-organizačné aktivity i pedagogická prax. Napriek mnohým povinnostiam je jeho činnosť sólistu stále živá. Dlhoročná prax komorného hráča mala vplyv na charakter jeho hry. Dokonalé technické zvládnutie partov sa spája s veľkým zmyslom pre citlivú súhru, či už s orchestrom alebo so spoluhráčmi v komornej hre.“ (In: Slovník slovenského koncertného umenia III., Hudobné centrum, Bratislava 2005, s. 111-114.)
Za svoju tvorivú aktivitu v umelecko-organizačnej oblasti získal viaceré ocenenia (1997 Pamätná medaila Prezidenta SR, 2003 Pamätná medaila za podporu rozvoja vedy na Slovensku a spoluprácu so SAV, 2004 Cena primátora mesta Košice a ďalšie).
Od februára 2024 sa stal riaditeľom Mestského divadla Košice.