-
1955 – 1960
Konzervatórium v Bratislave (kompozícia – Andrej Očenáš, dirigovanie – Kornel Schimpl)
-
1960 – 1964
VŠMU (kompozícia – Alexander Moyzes), absolvoval roku 1967
-
1985 – 1986
súkromné štúdium kompozície u Dezidera Kardoša
-
1967 – 1986
pedagóg náuky o nástrojoch, hry na klavíri, náuky o hudobných formách a hudobnej analýzy na Pedagogickej fakulte UK v Trnave
-
1986 – 1988
pedagóg na Pedagogickej fakulte v Nitre
-
1988 – 1989
pedagóg na Konzervatóriu v Bratislave
-
1989 – 1997
pedagóg na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre
-
od 1997
prednášky na Trnavskej univerzite
"Prehľad Konečného tvorby poukazuje na fázy jeho kompozičnej aktivity. V začiatkoch sa sústredil na tvorbu pre klavír (ku ktorej sa sporadicky vracia dodnes), v 60. rokoch dominovala tvorba pre malé komorné zoskupenia a orchestrálne diela vznikli v 70. rokoch. Konečného hudobné myslenie je zamerané takmer výlučne na inštrumentálnu hudbu, v ktorej je zreteľný klasicistický idióm (homofónna faktúra, kadenčné postupy). Skladateľ využíva kontrast medzi týmito štylistickými citátmi a atomizovanou faktúrou s diskontinuitne ponímaným časovým priebehom. Vedie akýsi dialóg medzi súčasnosťou a „zabudnutou“ minulosťou. Ak sa v Sinfónii pre orchester pokúša o konštruovanie plynulého hudobného toku stmeleného zreteľnými melodickými oblúkmi, v Koncerte pre čembalo a orchester sa proces opakovane rozpadá na fragmentárne motívy či punktualisticky umiestnené tóny."
(ZAGAR, Peter: Ivan Konečný. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 147.)