-
1924 – 1928
štúdium na učiteľskom ústave v Leviciach, zároveň externe na Hudobnej a dramatickej akadémii v Bratislave
-
1928 – 1932
Hudobná akadémia v Záhrebe
-
1932
regenschori v Čadci
-
1933 – 1938
úradník hudobného odboru Matice slovenskej a tajomník Ústredia slovenských ochotníckych divadiel (Turčiansky Svätý Martin); poverený vedením Zväzu slovenských speváckych zborov (Trenčianske Teplice)
-
1938 – 1940
učiteľ hudby na Učiteľskom ústave v Michalovciach; spolupracoval so Slovenským rozhlasom
-
1940 – 1945
riaditeľ Hudobnej komory v Bratislave; zbormajster Robotníckeho spevokolu Tatran
-
1945 – 1951
učiteľ hudby na pedagogickom gymnáziu v Trnave, dirigovanie zboru Bradlan
-
1951 – 1958
riaditeľ hudobnej školy v Kežmarku
-
1958 – 1959
učiteľ Vyššej pedagogickej školy v Prešove
-
1960 – 1962
Ľudová škola umenia v Prešove
-
1962 – 1976
riaditeľ Ľudovej školy umenia v Tatranskej Lomnici
Anton Cíger bol hudobný pedagóg, skladateľ, zbormajster a mimoriadne aktívny hudobnoosvetový a organizačný pracovník. Významne sa pričinil o rozvoj socialistickej hudobnej kultúry na východnom Slovensku v období rokov 1951 až 1975.
V kompozičnej technike ho ovplyvnil Viliam Figuš Bystrý a v tvorbe ale aj životnom smerovaní Oskar Nedbal, vďaka ktorému sa rozhodol pokračovať v štúdiách na Hudobnej akadémii v Záhrebe.
Napísal vyše 400 skladieb, pričom zasiahol takmer do všetkých žánrov klasickej hudby, vrátane scénickej a chrámovej.
Zapísal vyše 3000 slovenských ľudových piesní od Kysúc po Zemplín, s notovým zápisom, z nich niektoré upravil pre detský, ženský, mužský a zmiešaný zbor (tlačou vyšlo Sto šarišských piesní, Martin, 1956).
Dirigoval spevácke zbory a orchestre v Čadci, Martine, Vrútkach, Michalovciach, Bratislave, Trnave, Kežmarku, Prešove (Moyzes, Šariš-Dukla), Tatranská Lomnica (Tatran), Poprad atď.), vátrane 80-členného symfonického orchestra v Trnave (1951) a PUĽS-u. Veľa svojej tvorivej energie vložil aj do vedenia robotníckeho spevokolu Bradla v Trnave, ktorému venoval aj niektoré zo svojich skladieb. Spriatelil sa tu aj s Mikulášom Schneidrom-Trnavským.
Popri vedení slovenskej hudobnej školy v Kežmarku organizoval celovečerné komorné koncerty, kde hrával 1. husle v sláčikovom kvartete. V Tatranskej Lomnici zase na jeho podnet vznikol Festival podtatranských speváčikov.
Anton Cíger sa zaoberal aj vedeckou činnosťou a napísal niekoľko teoretických prác na témy vokálneho umenia.