• 1924 – 1928

     štúdium na učiteľskom ústave v Leviciach, zároveň externe na Hudobnej a dramatickej akadémii v Bratislave

  • 1928 – 1932

    Hudobná akadémia v Záhrebe 

  • 1932

    regenschori v Čadci

  • 1933 – 1938

    úradník hudobného odboru Matice slovenskej a tajomník Ústredia slovenských ochotníckych divadiel (Turčiansky Svätý Martin); poverený vedením Zväzu slovenských speváckych zborov (Trenčianske Teplice)

  • 1938 – 1940

    učiteľ hudby na Učiteľskom ústave v Michalovciach; spolupracoval so Slovenským rozhlasom

  • 1940 – 1945

    riaditeľ Hudobnej komory v Bratislave; zbormajster Robotníckeho spevokolu Tatran

  • 1945 – 1951

    učiteľ hudby na pedagogickom gymnáziu v Trnave, dirigovanie zboru Bradlan

  • 1951 – 1958

    riaditeľ hudobnej školy v Kežmarku

  • 1958 – 1959

    učiteľ Vyššej pedagogickej školy v Prešove

  • 1960 – 1962

    Ľudová škola umenia v Prešove

  • 1962 – 1976

    riaditeľ Ľudovej školy umenia v Tatranskej Lomnici

Anton Cíger bol hudobný pedagóg, skladateľ, zbormajster a mimoriadne aktívny hudobnoosvetový a organizačný pracovník. Významne sa pričinil o rozvoj socialistickej hudobnej kultúry na východnom Slovensku v období rokov 1951 až 1975.

 

V kompozičnej technike ho ovplyvnil Viliam Figuš Bystrý a v tvorbe ale aj životnom smerovaní Oskar Nedbal, vďaka ktorému sa rozhodol pokračovať v štúdiách na Hudobnej akadémii v Záhrebe. 

 

Napísal vyše 400 skladieb, pričom zasiahol takmer do všetkých žánrov klasickej hudby, vrátane scénickej a chrámovej.

Zapísal vyše 3000 slovenských ľudových piesní od Kysúc po Zemplín, s notovým zápisom, z nich niektoré upravil pre detský, ženský, mužský a zmiešaný zbor (tlačou vyšlo Sto šarišských piesní, Martin, 1956).

 

Dirigoval spevácke zbory a orchestre v Čadci, Martine, Vrútkach, Michalovciach, Bratislave, Trnave, Kežmarku, Prešove (Moyzes, Šariš-Dukla), Tatranská Lomnica (Tatran), Poprad atď.), vátrane 80-členného symfonického orchestra v Trnave (1951) a PUĽS-u. Veľa svojej tvorivej energie vložil aj do vedenia robotníckeho spevokolu Bradla v Trnave, ktorému venoval aj niektoré zo svojich skladieb. Spriatelil sa tu aj s Mikulášom Schneidrom-Trnavským

 

Popri vedení slovenskej hudobnej školy v Kežmarku organizoval celovečerné komorné koncerty, kde hrával 1. husle v sláčikovom kvartete. V Tatranskej Lomnici zase na jeho podnet vznikol Festival podtatranských speváčikov.

 

Anton Cíger sa zaoberal aj vedeckou činnosťou a napísal niekoľko teoretických prác na témy vokálneho umenia. 

x