-
1970 – 1975
Konzervatórium v Bratislave (kompozícia – Juraj Pospíšil)
-
1975 – 1980
VŠMU (kompozícia – Ján Cikker)
-
1979 – 1991
hudobný redaktor Slovenskom rozhlase, súčasne dramaturg Experimentálneho štúdia SRo a organizátor komorných koncertov súčasnej hudby (o. i. Štúdio mladých)
-
1991
zakladateľ súkromného nahrávacieho štúdia Jakub
-
2002 – 2010
pedagóg skladby na Cirkevnom konzervatóriu v Bratislava
-
od 2010
skladateľ v slobodnom povolaní
"Kubičkova umelecká tvorba predstavuje jednoliatu cestu, na začiatku ktorej stojí osvojovanie si tradície výdobytkov hudby klasikov 20. storočia. Hlavný raný zdroj inšpirácie predstavovala preňho tvorba L. Janáčka a I. Stravinského, no nadväzoval tiež na štýlové znaky a technológiu tvorby I. Zeljenku. Hudobný proces jeho skladieb vyrastá z výrazne rytmicky profilovaných motivických tvarov, ktoré podrobuje úsporným evolučným transformáciám. V tektonickom riešení uprednostňuje ekonomickosť, stručnosť, skratkovitosť, ktoré neraz vyúsťujú do fragmentárnosti. Najbližšie je mu komorné médium (najmä klavír), ktorému ju venovaná prevažná časť jeho tvorby, no v jeho diele nájdeme takisto viacero významných elektroakustických a koncertantných kompozícií. Ťažisko jeho tvorby sa v poslednom období presúva do oblasti piesňovej kompozície. Priamy impulz k hudobnej tvorbe má u Kubičku často mimohudobný charakter a vízie i postupy jeho kompozícií neraz predurčuje svet výtvarného umenia. Kubičkove diela získali viaceré ocenenia, z ktorých najvýznamnejšie je 9. miesto na Medzinárodnej skladateľskej tribúne UNESCO 1981 v Paríži, udelené jeho Fantázii pre flautu a klavír op. 1."
(GODÁR, Vladimír: Víťazoslav Kubička. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 163 – 164.)