-
2012 – 2018
Konzervatórium Košice (organ – Emília Dzemjanová, čembalo – Mária Lenková)
-
2018 – 2022
Janáčkova akademie múzických umění v Brně, bakalárske štúdium (organ – Kamila Klugarová)
-
2020 – súčasnosť
Janáčkova akademie múzických umění v Brně, bakalárske štúdium (čembalo – Elena Pokorná)
-
2022 – súčasnosť
Vysoká škola múzických umení v Bratislave, magisterské štúdium (organ – Marek Štrbák)
-
-
Majstrovské kurzy:
Alena Hönigová, Edita Keglerová, Erich Traxler (čembalo)
Ján Fic získaval prvé skúsenosti z koncertných pódií už počas konzervatoriálnych štúdií v Košiciach, kde výrazný podiel na formovaní mladého umelca mali jeho pedagogičky Emília Dzemjanová a Mária Lenková. Popri sólistickej činnosti (organ, čembalo) sa pravidelne venoval umeleckej spolupráci so sopranistkami Zuzanou Barochovou, Anetou Hollou, Janou Margovou, Zuzanou Čurmovou, Katarínou Juskovou Gremanovou, mezzosopranistkou Andreou Pietrovou a s trúbkarmi Igorom Vasiľom a Igorom Klemom. Ako sólista sa po boku Moravskej filharmónie Olomouc predstavil v diele Pod hladinou pre čembalo a symfonický orchester Kateřiny Szymeczkovej pod dirigentskou taktovkou Mareka Madeju. Interpretačne sa podieľal na rozhlasových a hudobno-publicistických reláciách, jeho koncertné nahrávky zaznamenával Rozhlas a televízia Slovenska a Rozhlasové štúdio Košice pripravilo umelcov hodinový portrét. Na svojich koncertoch prezentuje repertoár rozličných štýlových období od renesancie po súčasnosť. V procese neustáleho budovania organového a čembalového repertoáru Jána Fica patrí významné miesto spolupráci s poprednými skladateľmi, ktorí majú väzbu na východné Slovensko. Zvlášť treba spomenúť pedagóga a skladateľa Jozefa Podprockého, jeho bývalých študentov Iris Szeghy, Ivana Buffu a Petra Duchnického, v repertoári má aj skladby ďalšich skladateľov, pochádzajúcich alebo pôsobiach na východnom Slovensku – Oldřicha Hemerku, Jozefa Grešáka a Ľubice Čekovskej. Z českých skladateľov intenzívne spolupracuje napr. s Noemi Savkovou či Kateřinou Szymeczkovou. Viacero ich skladieb uviedol v premiére na festivaloch a v rámci hudobných cyklov ako Hudobné rezonancie, Fórum nové hudby, Setkávání nové hudby Plus, Ars Nova Cassoviae – Festival súčasného umenia, Studio soudobé hudby, festival Forfest Kroměříž. Niektoré skladby sú mu aj priamo venované.