• 1976 –

    1980 štúdium spevu na Konzervatóriu v Jerevane

  • 1980 –

    1985 Ruská hudobná akadémia Gnessinských v Moskve (spev  Salamon Chromčenko); súčasne štúdium pedagogiky

  • 1986 –

    1992 Akademické divadlo opery a baletu v Saratove, sólista 

  • 1992 –

    1994 Štátna opera Banská Bystrica, sólista

  • 1994 –

    2011 Opera SND v Bratislave, sólista

Gurgen Ovsepian patril k oporám sólistického ansámblu Opery SND, kde v rokoch 1994 – 2011 kreoval rad postáv tenorového odboru. Kritiku i divákov si získal hneď tou prvou, ktorou bola postava Otella. K ďalším jeho najčastejšie stvárňovaným postavám nielen na scéne Opery SND patrili Don Carlo, Don José, Radames, ale aj Don Alvaro, Canio, Turiddu, Cavaradossi, Lenskij, Edgardo, Manrico, Alfred, či jeho obľúbená postava Hermanna z Pikovej dámy. Účinkoval aj na zahraničných operných scénach a festivaloch v Moskve, Budapešti, Prahe, Mníchove, Zürichu, Berne, Viedni, Turíne, Bergame i Salzburgu, kde mal možnosť spolupracovať s radom popredných spevákov a dirigentov.

Zanietene sa venoval pedagogickej práci. Patril k obľúbeným pedagógom Konzervatória v Bratislave (od 2005), kde vychoval viacero sólistov (Juraj Hollý, Martin Gyimesi, Roman Krško ...). Vyučoval aj na VŠMU (od 2007) a bol hlasovým pedagógom v Opere SND (od 2012). 

 

„... Gurgen Ovsepian, popri Petrovi Dvorskom najtalianskejší tenor na slovenských javiskách, vychutnával legátové frázy titulného partu s neskrývanou rozkošou zvlášť v stredných polohách.  ... I tak šlo o verdiovský výkon par excellence."  UNGER, Pavel: Bystrický objav Verdiho. In: Hudobný život 1993/8, s. 6.

 

"... Gurgen Ovsepian našiel v tenorovej postave Rodolfa priam ideálnu parketu pre uplatnenie svojho spinto tenoru vrúcnej "talianskej" farby, so schopnosťou príkladného modelovania fráz. Jeho južanská, verdiovská estetika dodáva partu punc autentickosti timbrovej i výrazovej. ..."  UNGER, Pavel: Luisa Miller hodná vzkriesenia. In: Hudobný život 1995/6, s. 6.

 

 

x