• 1980 – 1984

    Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda)

  • 1984 – 1985

    odborný asistent na Katedre hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty v Nitre

  • 1986 – 1988

    odborný pracovník Metodicko-výskumného kabinetu Československého rozhlasu v Bratislave

  • 1986 – 1991, 1999 – 2003

     externý pedagóg na Katedre hudobnej teórie Hudobnej a tanečnej fakulty VŠMU

  • 1987 – 1989, 1997

     externý pedagóg na Katedre hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave

  • 1997 – 2006

    externý pedagóg na Konzervatóriu v Bratislave 

  • od 1994

    pracovník, od 2002 vedecký pracovník Kabinetu divadla a filmu SAV

  • 1996 – 1997

    vedúci koncertného oddelenia umeleckej agentúry Slovkoncert

  • 1997 – 2011

    odborný pracovník Národného divadelného centra (neskôr Divadelného ústavu)

  • 2001

     PhD., Kabinet divadla a filmu SAV a VŠMU, dizertačná práca Exotizmus v opere

  • 2003 

    doc. na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU, habilitačná práca K problematike recepcie Janáčkových opier na Slovensku, habilitačná prednáška Estetická analýza opery a jej možnosti, 2003 – 2005 hosťujúci docent, 2005 – 2006 riadny docent, od 2006 mimoriadny profesor

Doc. PhDr. Miloslav Blahynka, PhD. bol slovenský muzikológ, teatrológ, hudobný publicista, vysokoškolský pedagóg a organizátor kultúrneho života. Vyštudoval hudobnú vedu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave a v oblasti výskumu sa zameriaval na estetiku opery, hudobné divadlo a najmä českú a slovenskú operu.

 

,,Najvýznamnejšiu časť svojho pracovného života strávil v Slovenskej akadémii vied, kde od roku 1994 pôsobil v Kabinete divadla a filmu (dnes Ústav divadelnej a filmovej vedy SAV) ako vedecký pracovník, neskôr člen a predseda vedeckej rady inštitúcie. Z iných profesionálnych pozícií Miloslava Blahynku treba spomenúť krátke obdobie v koncertnej agentúre Slovkoncert či v Národnom divadelnom centre (dnes Divadelný ústav Bratislava)." (Opera Slovakia, 2021)

 

Bol členom organizácií Slovenská hudobná únia, Slovenská muzikologická asociácia, Medzinárodná spoločnosť Johanna Straussa, Medzinárodná spoločnosť Leoša Janáčka, Slovenská teatrologická spoločnosť, Medzinárodná asociácia divadelných kritikov (AICT) a Českej spoločnosti pre hudobnú vedu.

 

Vrámci svojej publikačnej činnosti bol redaktorom časopisu Hudobný život a redaktor a hlavný sekretár (od 1991) časopisu Literárny týždenník. Aktívne sledoval dianie na slovenských i zahraničných operných scénach a recenzoval ho. Prispieval tiež do periodík Pravda, SME, Javisko, Opus musicum, Slovenské divadlo, ARCH, Mosty, Tempo a svoje odborné práce publikoval vo viacerých časopisoch a vedeckých zborníkoch z muzikologickcýh konferencií a kolokvií. 

 

Medzi jeho najvýznamnejšie práce patrí Slovenská operná dramaturgia 1989 – 1998 (1998), dizertačná práca Exotizmus v opere (2001), z ktorej neskôr vznikla rovnomenná kniha, Wasserbauerove inscenácie Janáčkových opier v SNDJanáčkove opery na Slovensku (2006), kapitola Vývin opery po roku 1949 v knihe Miloša Mistríka a kol. (1999), Slovenské divadlo v 20. storočí, Eseje o opere (2006) či Kapitoly z estetiky muzikálu (2007).

 

Miloslav Blahynka pôsobil ako externý pedagóg na vysokých školách, od roku 2006 ako mimoriadny profesor na Hudobnej a tanečnej fakulte VŠMU a na Konzervatóriu v Bratislave vyučoval estetiku hudby. 

x