-
1962 – 1966
Konzervatórium v Košiciach (klavír – Mária Mašíková-Hemerková, organ – Ivan Sokol, kompozícia – Juraj Hatrík, Tadeáš Salva)
-
1967 – 1972
VŠMU (organ – Ferdinand Klinda, kompozícia – Alexander Moyzes)
-
1980
zakladateľ súboru Harmonia antiqua (spinet, ob, fg, vc)
-
1983 – 1986
vedúci zoskupenia Flauto dolce (kvarteto zobcových fláut a traja speváci hrajúci na bicie nástroje)
-
1986
zakladateľ vokálno-inštrumentálneho zoskupenia s tanečnou zložkou zameraného na interpretáciu starej hudby Musa antiqua, autor a spolurealizátor dramaturgických projektov tohto súboru
Dlhé roku spolupracoval so Slovenskou filharmóniou (interpret organového partu, sólista na organe a čembalista-continuista), spolupracoval s orchestrami domácimi (Slovenská filharmónia, Štátna filharmónia Košice, Slovenský komorný orchester) a zahraničnými (Štátna filharmónia Zlín, Orchester Sighisoara v rumunskom Tirgu Mures, Bukurešťská filharmónia, Komorný orchester v Szolnoku), pod taktovkou dirigentov českých, slovenských (Zdeněk Bílek, Zdeněk Košler, Ondrej Lenárd, Libor Pešek, Ľudovít Rajter, Ladislav Slovák, Petr Vronský, Bohdan Warchal) i zahraničných (Roberto Benzi, Sergiu Celibidache, Džansug Kachidze, Kurt Wöss).
Spolupracoval s komornými súbormi, napr. Musica aeterna, Cappella Istropolitana, Vivaldi Boys Players, Pro musica, v partnerskej umeleckej spolupráci s Petrom Krivdom, viola da gamba, Alexandrom Jablokovom, vn, dcérou Rebekou Rusó, viola da gamba. Zakladateľ a vedúci súborov starej hudby. Realizoval nahrávky pre Slovenskú televíziu, komponuje a stavia kópie dobových hudobných nástrojov.
„Vrodené muzikantstvo a pohotovosť umožňujú Vladimírovi Rusóovi suverénne a bez problémov prechádzať na jedinom vystúpení z nástroja na nástroj (ovláda hru na ôsmich nástrojoch, v rodine klávesových nástrojov popri klasickom organe hráva pravidelne na pozitíve, spinete, čembale, klavíri a hammerklavieri).“ (Vladimír Čížik: Slovník slovenského koncertného umenia I., Hudobné centrum, Bratislava 2002, s. 115)