• 1960 – 1965

     štúdium na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave (hudobná veda a hudobná výchova), 1969 PhDr.

  • 1965 – 1968

    metodička v Krajskom osvetovom stredisku v Banskej Bystrici, neskôr redaktorka denníka Smer v Banskej Bystrici

  • 1968 – 1978

    zástupkyňa šéfredaktora časopisu Hudobný život

  • 1978 – 1986

    tajomníčka Komisie koncertných umelcov, neskôr Komisie muzikológov Zväzu slovenských skladateľov

  • 1986 – 1988

    dramaturgička Komornej opery Slovenskej filharmónie

  • 1988 – 1990

    tlačová tajomníčka Slovenskej filharmónie

  • 1990 – 1999

    zástupkyňa šéfredaktorky časopisu Slovenka

PhDr. Terézia Ursínyová je slovenská muzikologička, hudobná publicistka, redaktorka a dramaturgička. Vyštudovala Pedagogickú školu v Trnave a neskôr absolvovala hudobnú vedu na Univerzite Komenského v Bratislave. Už popri štúdiu písala pre denník Smena a v novinárskej činnosti sa venuje celý život.

 

Spočiatku písala popri práci v Krajskom osvetovom stredisku v Banskej Bystrici pre regionálny denník Smer a od roku 1968 pôsobila v novovzniknutom dvojtýždenníku Hudobný život ako zástupkyňou šéfredaktora.

 

Terézia Ursínyová pracovala aj ako tajomníčka komisií Zväzu slovenských skladateľov a dramaturgička Komornej opery Slovenskej filharmónie. V SF pôsobila aj v rokoch 1988 až 1990 ako tlačová tajomníčka. Následne sa opäť vrátila k redaktorskej práci v týždenníku Slovenka.

 

Ursínyová sa zameriava najmä na hudobné divadlo (opereta, muzikál, opera) a mapovanie a komentovanie aktuálneho hudobného života na Slovensku. Publikovala množstvo článkov, recenzií a štúdií v mnohých periodikách i dennej tlači. Je autorkou desiatok hudobno-slovných relácií pre Slovenský rozhlas a hudobných scenárov pre Slovenskú televíziu. V súčasnosti píše aj pre portál operaslovakia.sk.

 

V publikácii Cesty Operety podala pohľad na históriu i súčasnosť tohto divadelného žánru ako aj slovenského muzikálu; problematike hudobného divadla zostala verná aj v publikácii memoárového charakteru, ktorú pripravila spolu s Máriou Kišonovou-Hubovou pod názvom Volali ma Mimi (2001) i v knihe o poprednej dramatickej sopranistke Opery Slovenského národného divadla Elene Kittnarovej: Život na dvoch scénach (2004).

Vydavateľstvo Perfekt vydalo jej knihu portrétov a rozhovorov so sedemnástimi osobnosťami speváckeho umenia na Slovensku pod názvom Zlaté hlasy (2014).

 

Za svoje celoživotné dielo v oblasti hudobnej publicistiky získala niekoľko prestížnych ocenení

x