• 1979

    VŠMU v Bratislave (herectvo); člen Divadla Jonáša Záborského v Prešove

  • 1984

    člen Divadla SNP v Martine; autor piesní pre inscenácie (napr. Gerscheho hra Motýľom nik nerozkáže)

  • 1991

    člen Činohry SND v Bratislave; spolupráca s Divadlom a.ha, pravidelné koncertné vystúpenia

  • 1995

    realizácia autobiografického profilu Nápoky do cyklu Pesničkári slovenskí

  • 1998

    účasť na Bojnickom Folkfóre - pesničkár a moderátor; poviedková zbierka Onomatopoje

  • 2000

    koncerty s pesničkárom Petrom Janků

  • 2005

    kniha poviedok Prejsť prahom a zavrieť dvere

  • -

    účinkovanie so synom Martinom (gitara)

Marián Geišberg nezaprie svoju hereckú profesiu ani ako pesničkár. Piesne sú plné divadelných rekvizít, nezriedka sa komorný príbeh mení na drámu, plnú vzájomného dokazovania menšej či väčšej viny. Jeho tvorba je podľa niektorých folk, podľa iných zas šansón... Ako vždy, aj v tomto prípade, je zrejme pravda kdesi uprostred a Marián Geišberg so svojím expresívnym hereckým prejavom je predstaviteľom akéhosi folkového šansónu. I keď, na druhej strane, on sám v tom až taký veľký rozdiel nevidí: „Šansón, mestský folk – to všetko je len spôsob vnímania pesničky. Niekto vníma pieseň celkom jednoducho, v symboloch, skratkách, v intelektuálnej výpovedi a iný má zas za tým akési filmové, obrazové vnímanie alebo trochu patetické, divadelné vnímanie... V tom je celý rozdiel. Ak človek premýšľa racionálne, jeho piesne pôjdu po inej linke než piesne človeka, ktorý premýšľa v metaforách...“

x