Maďarský jazzman, skladateľ, aranžér a autor scénickej i filmovej hudby István Grencsó, ktorý v minulosti spolupracoval s hudobníkmi ako Peter Brötzmann, Tobias Delius, Peter Kowald, Irén Lovász, Paul Termos, ale i s ruským Noize orchestra, sa na svojej hudobnej ceste často prikláňal k novátorstvu a avantgarde. Hru na saxofóne študoval v Budapešti u Mihálya Drescha, ktorý bol známy spájaním jazzu a folku, a zasvätil ho aj do free jazzu. Za troch hudobníkov, ktorí ho najviac ovplyvnili, Grencsó, pôsobiaci od roku 2007 v holandsko-maďarskom ansámbli Double Grounds, označil dvoch známych poľských dychárov Tomasza Stańka a Tomasza Szukalského a českého hudobníka Jiřího Stivína.

V roku 1984 založil spolu s Robertom Benkőm a Györgyom Jeszenszkým zoskupenie Grencsó Open Collective, s ktorým nahral niekoľko albumov v rozličných formáciách. Ten najnovší, Flat, vznikol v zostave István Grencsó (tenorový saxofón, basklarinet, flauta), Máté Pozsár (klavír), Robert Benkő (kontrabas) a Szilveszter Miklós (bicie, perkusie). Za veľký talent možno označiť mladého klaviristu, s ktorým sa líder výborne dopĺňa, a tak stmeľujú kvarteto dokopy. Hudba albumu, ktorý ponúka zaujímavú fúziu mainstreamu a free jazzu, je založená na voľných experimentoch s témou v rámci tradičného trojdielneho formového pôdorysu, ktorý však pre sofistikovaný zvuk nie je na prvé počutie vždy rozpoznateľný. Náhodné harmónie, uvoľnenie rytmu a zrieknutie sa tradičných melodických postupov sa vyvážene strieda s jazzovým mainstreamom podobným spôsobom ako Grencsóove kompozície balansujú medzi tonalitou a atonalitou.

Viaceré zo skladieb sú poctou hudobníkom, ktorí Grencsóa ovplyvnili: napríklad Ivan's Childhood je venovaná Ivánovi Nesztorovi, známemu maďarskému jazzovému bubeníkovi a pedagógovi, ktorý spolupracoval s „otcom maďarského moderného jazzu“, klaviristom Györgyom Szabadosom. Tomu je venovaná skladba In The Csinálosi Forest, úprava známej maďarskej ľudovej piesne. Niektoré kompozície znejú už na prvé počutie radikálnejšie, inde sa pomer tradície a novátorstva počas skladby mení takým spôsobom, že nie je zrejmé, či sa v danom momente spoluhráči výborne dopĺňajú vďaka predpísanej harmónii, či iba vďaka vzájomnému počúvaniu. Táto skutočnosť pridáva albumu na dráždivosti.