• 1972 – 1978

    Konzervatórium v Bratislave (violončelo – Gustáv Večerný)

  • 1978 – 1982

    Akadémia múzických umení v Prahe (violončelo – Saša Večtomov)

  • 1982 – 1990

    koncertný majster skupiny violončiel v Slovenskej filharmónii

  • od 1990

    koncertný majster skupiny violončiel v japonskom Orchestra Ensemble Kanazawa

„Ľudovít Kanta od začiatku svojej umeleckej dráhy zaujal svojimi mimoriadnymi technickými dispozíciami a muzikalitou. Po ukončení štúdií na pražskej Akadémii múzických umění sa stal koncertným majstrom skupiny violončiel Slovenskej filharmónie a onedlho tiež jedným z pravidelne účinkujúcich sólistov. Je typom všestranného interpreta s hlbokým zmyslom pre dielo a schopnosťou prispôsobiť sa orchestrálnym podmienkam a zároveň citlivo vnímať komorného partnera. Od začiatku deväťdesiatych rokov pôsobí ako sólista, koncertný majster a pedagóg v Japonsku a slovenské publikum sa s jeho umením má možnosť stretávať iba zriedkavo počas občasných pohostinných vystúpení.“ (Slovník slovenského koncertného umenia II., Hudobné centrum, Bratislava 2004, s. 86-88.)

Oblasťou záujmu Ľudovíta Kantu je sólová violončelová literatúra, komorná a orchestrálna hra. V rokoch 1982 – 1997 spoluúčinkoval so Slovenskou filharmóniou ako sólista na koncertoch v Bratislave, Poľsku (Gdańsk), Bulharsku (Ruse), Rusku (Petrohrad), Litve (Vilnius), Španielsku (Bilbao, Murcia, Valencia), Japonsku (Funabashi, Nagasaki). Jeho sólové vystúpenia si podmanili poslucháčov aj v ázijských krajinách v období umelcovho pôsobenia v japonskom orchestri. V thajskom Bangkoku vystúpil pre thajskú kráľovskú rodinu (1999), v japonskej Kanazawe to bolo kompletné uvedenie Bachových Suít pre sólové violončelo a v roku 2002 koncertoval v Nanjingu (CN) v rámci dní japonsko-čínskeho priateľstva. Spoluúčinkoval s poprednými slovenskými orchestrami (SF, SOSRo, ŠF Košice, SKO, Cappella Istropolitana, ŠKO Žilina) ako aj s orchestrami zahraničnými (Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK, Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín, Symfonický orchester Iasi (RO), Orchestra Ensemble Kanazawa, NHK Symphony Orchestra Tokyo, Century Orchestra Osaka, Nagoya Philharmonic Orchestra, Osaka Symphony Orchestra, Kyoto Philharmonic Orchestra) pod taktovkami dirigentov ako Petr Altrichter, Jiří Bělohlávek, Peter Breiner, Oliver Dohnányi, Valerij Gergiev, Hiroyuki Iwaki, Jan Latham Koenig, Zdeněk Košler, Ondrej Lenárd, Libor Pešek, Ľudovít Rajter, Bystrík Režucha, Leoš Svárovský, Vladimír Válek, Jean Pierre Wallez.

Ľudovít Kanta pôsobil vo viacerých komorných súboroch a orchestroch doma aj v zahraničí. Umelecky spolupracoval so súbormi Slovenské klavírne trio (+ Ewald Danel, vn, Marián Lapšanský, pf), Cappella Istropolitana, zo spoluhráčov to boli Peter Baran, Pavel Bogacz, Zachar Bron, Viktor Danchenko, Ewald Danel, Norbert Heller, Reiko Honshon, Jacques Israeljevich, Daniel Janikovič, Mie Kobayashi, Marián Lapšanský, Akiko Matsui, Jan Morak, Wolfgang Schultz, Arnold Steinhart, Kyoko Takezawa, Atsuko Tenma, Haruko Ueda, Katsumi Ueda, Toshiyuki Uzuka, Daniela Varínska a ďalší.

Kanta sa predstavil na početných domácich (Bratislavské hudobné slávnosti, Tribúna mladých interpretov a ďalšie) a zahraničných festivaloch (Pražská jar, Karintischer Sommer, Rakúsko, Ferrara International Festival, Taliansko, Laureátske dni K. Poppovej v Plevene, Bulharsko, Hudobný festival v Bukurešti, Rumunsko, Affinis Music Festival, Fuji International Music Festival, Shikawa Music Academy, Japonsko, Niagara International Music Festival, Kanada. Popri koncertovaní pedagogicky pôsobí od roku 1995 na Aichi Prefectural University of Fine Arts Nagoya v Japonsku.

x