-
1957 – 1958
štúdium na Vysokej škole múzických umení v Bratislave u prof. Alexandra Moyzesa (skladba)
-
1958 – 1963
štúdium na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave (hudobná veda)
-
1963 – 1966
ašpirant na Ústave hudobnej vedy Slovenskej akadémie vied
-
1966 – 1969
vedúci oddelenia Teórie a estetiky na Ústave hudobnej vedy SAV, 1966 CSc., 1968 PhDr.
-
1967 – 1969
externý redaktor časopisu Slovenská hudba
-
1969
študijný pobyt na Ústave pre experimentálnu hudobnú vedu v Západnom Berlíne (emigrácia)
-
1969 – 1973
štipendista nadácií Alexander von Humboldt-Stiftung a Hindemith-Stiftung na Štátnom inštitúte pre výskum hudby (Staatliches Institut für Musikforschung) v Berlíne
-
1973 – 1977
docent pre hudobnú estetiku na Univerzite Justa Liebiga v Giessene (Justus Liebig Universität) v Giessene
-
1976
habilitácia v odbore Hudobná veda na Univerzite Justa Liebiga v Giessene
-
1978
prof. na Hochschule für Musik und darstellende Kunst vo Frankfurte nad Mohanom (hudobnoteoretické predmety)
Peter Faltin bol slovenský, muzikológ pôsobiaci v zahraničí. Vyštudoval hudobnú vedu na FiF UK v Bratislave, neskôr nastúpil ako odborný pracovník na Ústav hudobnej vedy SAV a po roku 1969 žil v Nemecku. Ťažiskom jeho práce boli rozsiahle výskumné a publikačné aktivity a organizačná činnosť. Hoci na svojej alma mater nikdy neprednášal, pravidelne sa zúčastňoval stretnutí so študentami, ktoré obohacoval o svoje poznatky a diskusné príspevky. Zameriaval sa najmä na oblasť hudobnej estetiky, hudobnej psychológie, hudobnej sociológie a semiotiky.
Bol externým redaktorom časopisu Slovenská hudba a predsedom redakčnej rady časopisu Hudobný život, kde sa venoval najmä reflexii Novej hudby, resp. kompozičnej avantgardy na Slovensku. ,,Uverejnil celý rad časopiseckých štúdií (z nich najmä doslov k vydaniu operného libreta Cikkerovho Vzkriesenia je ukážkou dodnes aktuálnej úvahy o opernom diele)." (In Hudobný život, 1989/16, I. Marton)
Medzi jeho najvýznamnejšie publikácie patria zborník Hudba a chápanie (1973) redigované v spolupráci s Hans P. Relneckem, Fenomenológia hudobnej formy (1979) a napokom Význam estetických znakov. Hudba a reč (1984).
Priekopnícka bola okrem iných štúdia Experiment ako estetický jav (1963), ktorá získala ocenenie v celoštátnej súťaži o najlepšiu študentskú vedeckú prácu. Počas svojho života na Slovensku vydal ešte monografiu Igora Stravinského (1965) a teoretickú prácu Funkcia zvuku v hudobnej štruktúre (1966).
Peter Faltin bol spolu s Ladislavom Kupkovičom a Petrom Kolmanom iniciátorom a hlavným organizátorom Medzinárodných seminárov pre súčasnú hudbu v Smoleniciach v rokoch 1968 a 1969. Tieto zásadným spôsobom formovali vývoj kompozičnej avatgardy na Slovensku.
Po emigrácii pôsobil ako pedagóg na viacerých univerzitách v Nemecku. Aj preto bol považovaný za predstaviteľa nemeckej muzikológie a jeho meno vystupovalo spolu s osobnosťami ako boli Tibor Kneif, Hans Heinrich Eggebrecht či Carl Dahlhaus.