-
1964 – 1968
Konzervatórium v Bratislave (trombón – J. Beneš, kompozícia – Juraj Pospíšil)
-
1968 – 1970
niekoľko semestrov na Hochschule für Musik v Baseli (kompozícia – G. Benett)
-
1970 – 1976
VŠMU (kompozícia – Dezider Kardoš)
-
od 1976
hudobný režisér v Čs. rozhlase v Bratislave
-
1987 – 1990
hudobný režisér vo vydavateľstve OPUS
-
1990 – 1991
redaktor v Redakcii symfonickej, komornej a opernej hudby Slovenského rozhlasu
-
1991 – 1997
vedúci Úseku hudobných telies SRo
-
1997 – 2000
vedúci Odbornej redakcie veľkých hudobných žánrov SRo
-
od 2000
pedagóg skladby, inštrumentácie, hudobnej réžie na Konzervatóriu v Bratislave
-
od 2006
súčasne pedagóg na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU (hudobná réžia, hudobná dramaturgia, hudobná teória pre zvukových majstrov)
"Poulova tvorba nie je veľmi rozsiahla. V začiatkoch, ešte počas štúdií na vysokej škole, bol ovplyvnený svojím pedagogickým vedením, jeho kompozície reflektujú sklon k práci s dvanásťtónovou voľnou technikou, v ďalších rokoch sa otvára používaniu tónových centier. Nasledujúce etapy charakterizujú modifikácie adoptovaných techník až po terajšiu hudobnú estetiku približujúcu sa ku kontúram neoimpresionizmu. Diela, ktoré Poul vytvoril, ho predstavujú ako autora s vycibreným zmyslom pre rovnováhu formy, ovládanie inštrumentačnej techniky a pôsobivú stavbu kontrastov. Východiskom mu je tematický materiál s viac či menej výraznými tónovými centrami, v istom zmysle nadväzujúci na hindemithovskú orientáciu. V oblasti vokálnej tvorby ho charakterizuje citlivý prístup k textu, istote faktúry a pestrej variantnosti, ktorá dodáva jeho skladbám dynamiku."
(DOHNALOVÁ, Lýdia: František Poul. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 233.)