-
1961
absolvovala pedagogickú vetvu Štátneho konzervatória v Bratislave
-
1961 – 1966
Filozofická fakulta UK v Bratislave (hudobná veda)
-
1963 – 1971
recenzie a články v denníkoch Ľud, Večerník, Práca, od 1971 publikačná činnosť v Hudobnom živote, Literárnom týždenníku, príprava hudobných relácií pre Čs. rozhlas v Bratislave, neskôr pre Rádio Elán
-
1969
vedúca redaktorka notových publikácií, o rok neskôr poverená obnovením činnosti oddelenia nahrávania LP platní v oblasti vážnej hudby v národnom podniku Supraphon
-
od 1971
prednášková činnosť, najskôr externe, od 1972 ako riadna vysokoškolská pedagogička dejín hudby na Katedre hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty UK v Trnave
-
od 1976
pôsobenie na Odbore hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK, vtedy jeden z odborov Katedry estetiky a vied o umení, po roku 1989 ako Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty UK v Bratislave
-
1977 – 1983
hovorené vstupy k interpretačným výkonom na večerných koncertoch v mestách na Slovensku
-
1981
titul PhDr., 1983 hodnosť CSc. v odbore teória a dejiny hudby na Ústave hudobnej vedy SAV, dizertačná práca Verbálna interpretácia hudobno-umeleckého diela ako spôsob upevňovania jeho sociálnej funkcie
-
od 2008
externá spolupráca s VŠMU pri odborných posudkoch doktorandských prác
V oblasti výskumu sa zameriavala na dejiny hudby, najmä obdobia klasicizmu, na problematiku počúvanosti hudby, národnosti v umení a ideológie v umení.
Od 1963 sa venovala recenzentskej, hudobno-kritickej a osvetovej činnosti (príspevky na konferenciách, relácie pre rozhlas, knižné recenzie, rozhovory s interpretmi a skladateľmi).
Prax hovorených vstupov k interpretačným výkonom spolu so skúsenosťou prednášania dejín európskej hudby od vrcholného baroka po klasické obdobie hudby 20. storočia (do roku 1945), vyústila do vzniku dizertačnej práce, niekoľkých štúdií a knižných publikácií o hudobnom klasicizme: Obraz vývoja hudobného klasicizmu v Európe až po osobnosť Ch. W. Glucka (1999), Dejiny hudby IV. Klasicizmus (2011).
Odborne sa zameriavala najmä na recenzie hudobných produkcií, v ďalšej publikačnej činnosti na sprostredkovanie hudobného diela, jeho významu a zmyslu pre recipienta prostredníctvom verbálnych výpovedí, tým bola motivovaná aj spolupráca so Slovkoncertom, trvalým inšpiračným zdrojom k jej publikačnej činnosti boli študenti.