Program
Pro Musica Nostra Nitriensi / koncert v Belej
Účinkujúci:
- Michaela Koudelková– zobcové flauty (CZ)
- Libor Mašek – barokové violončelo (CZ)
- Monika Knoblochová – čembalo
Diela:
-
Georg Philipp Telemann
(1681 – 1767)
-
Sonáta C dur TWV 41:C5
-
Adagio. Allegro. Adagio. Allegro
Larghetto
Vivace
-
-
-
Nicola Matteis
(1650 – 1714)
-
Diverse Bizzarie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona
-
-
Johann Sebastian Bach
(1685 – 1750)
-
Sonáta E dur BWV 1035
-
Adagio ma non tanto
Allegro
-
-
-
Johann Joachim Quantz
(1697 – 1773)
-
Sonáta d mol QV 1:168
-
Larghetto
Allegretto
Presto
-
-
-
Antonio Vivaldi
(1678 – 1741)
-
Sonáta h mol RV 36
-
Preludio. Andante
Corrente. Allegro
Giga. Presto
-
-
-
Arcangelo Corelli
(1653 – 1713)
-
La Follia
-
Vstupné:
- Vstupenky 6,-Eur / 4,-Eur (študenti, dôchodcovia, ZŤP) si môžete zakúpiť v sieti Ticketportal alebo alebo v Château Belá: +421 905 502 345
Michaela Koudelková, zobcové flauty
Žánrovú ponuku obohatili hudobníci po prelome 16. a 17. storočia najmä o množstvo nových útvarov inštrumentálnej hudby. V oblasti komornej hudby to boli najmä rôzne mutácie sonátových cyklov. Triová sonáta zvádzala zápas o priazeň skladateľov v súčinnosti so sólovou sonátou. Skladby pre dva melodické hlasy a basso continuo nechýbajú v súpise diel známych majstrov. Georg Philipp Telemann je jednou zo stálic na orbitoch dejín hudby. Jeden z najuniverzálnejších majstrov danej doby sa venoval aj triovej sonáte a v mnohom naznačoval nasledujúci vývoj. Talian Nicola Matteis - druhý Corelli - pôsobil v Londýne a bravúrnym spôsobom tam nahradil obľúbený francúzsky model interpretácie talianskym. Symbolom barokovej hudby je Johann Sebastian Bach.
Presadzoval nemecký spôsob myslenia závislý na polyfónii, ale nechal sa často inšpirovať čarom talianskej triovej sonáty. Johann Joachim Quantz bol špecialistom na flautovú interpretáciu a takisto venoval svojmu nástroju množstvo sonátových útvarov. Antonio Vivaldi a Arcangelo Corelli boli najvýznamnejšími "magnátmi" talianskeho baroka. Prvý sa preslávil najmä operou a koncertmi, druhý exceloval v žánri concerto grosso...obidvaja však zameriavali optiku aj na triovú a sólovú sonátu.