Pro musica nostra Nitriensi

27. 09. 2020 – 04. 10. 2020

Program

Pro Musica Nostra Nitriensi / koncert v Belej

Piatok 02. 10. 2020 o 18:00

Château Belá

Belá 1, Belá

Zobraziť na mape

Účinkujúci:

Diela:

  • Georg Philipp Telemann

    (1681 – 1767)

    • Sonáta C dur TWV 41:C5

      • Adagio. Allegro. Adagio. Allegro
        Larghetto
        Vivace

  • Nicola Matteis

    (1650 – 1714)

    • Diverse Bizzarie sopra la Vecchia Sarabanda ò pur Ciaccona

  • Johann Sebastian Bach

    (1685 – 1750)

    • Sonáta E dur BWV 1035

      • Adagio ma non tanto
        Allegro

  • Johann Joachim Quantz

    (1697 – 1773)

    • Sonáta d mol QV 1:168

      • Larghetto
        Allegretto
        Presto

  • Antonio Vivaldi

    (1678 – 1741)

    • Sonáta h mol RV 36

      • Preludio. Andante
        Corrente. Allegro
        Giga. Presto

  • Arcangelo Corelli

    (1653 – 1713)

    • La Follia

Vstupné:

  • Vstupenky 6,-Eur / 4,-Eur (študenti, dôchodcovia, ZŤP) si môžete zakúpiť v sieti Ticketportal alebo alebo v Château Belá: +421 905 502 345
Foto: Michaela Koudelková, zobcové flauty

Michaela Koudelková, zobcové flauty

i

Žánrovú ponuku obohatili hudobníci po prelome 16. a 17. storočia najmä o množstvo nových útvarov inštrumentálnej hudby. V oblasti komornej hudby to boli najmä rôzne mutácie sonátových cyklov. Triová sonáta zvádzala zápas o priazeň skladateľov v súčinnosti so sólovou sonátou. Skladby pre dva melodické hlasy a basso continuo nechýbajú v súpise diel známych majstrov. Georg Philipp Telemann je jednou zo stálic na orbitoch dejín hudby. Jeden z najuniverzálnejších majstrov danej doby sa venoval aj triovej sonáte a v mnohom naznačoval nasledujúci vývoj. Talian Nicola Matteis - druhý Corelli - pôsobil v Londýne a bravúrnym spôsobom tam nahradil obľúbený francúzsky model interpretácie talianskym. Symbolom barokovej hudby je Johann Sebastian Bach.
Presadzoval nemecký spôsob myslenia závislý na polyfónii, ale nechal sa často inšpirovať čarom talianskej triovej sonáty. Johann Joachim Quantz bol špecialistom na flautovú interpretáciu a takisto venoval svojmu nástroju množstvo sonátových útvarov. Antonio Vivaldi a Arcangelo Corelli boli najvýznamnejšími "magnátmi" talianskeho baroka. Prvý sa preslávil najmä operou a koncertmi, druhý exceloval v žánri concerto grosso...obidvaja však zameriavali optiku aj na triovú a sólovú sonátu.

x