Personálna bibliografia – Textbooks, Textbook Chapters

  • 2000

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (170 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Studies (Book Chapters, Dictionary Entries, Scholarly Articles)

  • 2015

    Modálny základ v rockovej a jazzovej hudbe v 20. storočí

    Ars pro toto. Vedecký a umelecký časopis / Science & art journal, 2015, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, year 4, no. 2, p. 27 – 32

  • 2013

    Ilja Zeljenka v tvorbe a názoroch

    Glocková, Mária (ed.): Reflexie o slovenskej hudbe, autoroch a dielach. Zv. 1. Zborník z konferencie, 2013, , Faculty of Music and Drama Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 208 – 227

  • 2012

    Principles of Chance and Aleatoricism in Music (dedicated to Ivan Hrušovský)

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VII. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ivanovi Hrušovskému pri príležitosti 10. výročia úmrtia, 2012, Academy of Arts in Banská Bystrica, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, Banská Bystrica, p. 37 – 44
    (128 s., 1. vyd.)

  • 2011

    Akceptovanie hudobnej tradície v tvorbe Ivana Paríka, Dušana Martinčeka a Ladislava Kupkoviča

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2011, Bratislava, year 37, no. 4, p. 350 – 356

  • 2011

    Vokálna tvorba slovenských skladateľov od druhej polovice 20. storočia

    Zemko, Ján (ed.): Vznik a vývin umelej piesne na Slovensku od 19. storočia a jej integrácia vo vzdelávacích a prezentačných programoch umeleckého školstva 3. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej 27. októbra 2011 v Banskej Bystrici, 2011, Literary and Music Museum, State Scientific Library in Banská Bystrica, , Banská Bystrica, p. 4 – 15

  • 2011

    Vokálna a vokálno-inštrumentálna tvorba Egona Kráka a Jevgenija Iršaia

    Zemko, Ján (ed.): Vznik a vývin umelej piesne na Slovensku od 19. storočia a jej integrácia vo vzdelávacích a prezentačných programoch umeleckého školstva 3. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej 27. októbra 2011 v Banskej Bystrici, 2011, Literary and Music Museum, State Scientific Library in Banská Bystrica, , Banská Bystrica, p. 128 – 136

  • 2010

    Mladá slovenská skladateľská generácia – štýlové a názorové orientácie

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2010, Bratislava, year 36, no. 1, p. 27 – 62

  • 2010

    Some Results of Quantitative Analysis of Musical Works

    Rank-Frequency Distribution of Pitch in Musical Texts Using Altmann-Fitter 2.0 and Reinhard Köhler's QUAMS Computer Programmes

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 43 – 51

  • 2010

    Logische Entwicklung des modalen Denkens seit der Gotik zur Musik des 20. Jahrhunderts

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 93 – 100
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2010

    HONS, Miloš (ed.) a kol.: Hudební teorie dnes a zítra

    K nedožitým devadesátinám prof. PhDr. Karla Risingera, DrSc.

    Praha
    (175 s., 1. vyd.)

  • 2010

    Dušan Martinček – vom Leben und Schaffen einer der grössten Persönlichkeiten der zeitgenössischen Musik

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 107 – 112

  • 2010

    Postmoderna v umení a hudbe a jej aktuálnosť v súčasnosti

    Fujak, Július (ed.): Otáz(ni)ky hudobnej semiotiky a estetiky. Zborník (kolektívna monografia) z česko-slovenského vedeckého sympózia, ktoré sa uskutočnilo 15. októbra 2009 na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2010, , Faculty of Philosophy, Constantine the Philosopher University in Nitra, Nitra, p. 81 – 105
    (176 s., 1. vyd., podujatie sa uskutočnilo pri príležitosti nedožitých 70. narodenín významného slovenského muzikológa a semiotika Petra Faltina (1939 – 1981)

  • 2010

    Resultate der quantitativen Analyse der Musikwerke / Výsledky kvantitatívnej analýzy hudobného diela

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2010

    Spomienky na Jána Albrechta – objavnosť jeho myšlienok v knihe Die Geisteswelt des Schönen

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VI. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta, 2010, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 23 – 26
    (66 s., 1. vyd.)

  • 2009

    Ordove kritériá v hudobných textoch

    Ord's criterion in musical texts

    Glottotheory 2/1. International Journal of Theoretical Linguistics, Nemcová, Emília (ed.), 2009, Faculty of Philosophy, University of St. Cyril and Methodius, Trnava, year 2, no. 1, p. 86 – 98
    (144 s., 1. vyd.)

  • 2009

    Päť tvorivých fáz v diele Eugena Suchoňa

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Tvorivý odkaz Eugena Suchoňa v kontexte miesta, doby, vývoja a diela vrstovníkov. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účast'ou, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2008, 2009, Slovak Musicology Association at the Slovak Music Union, Department of Musicology, Faculty of Philosophy, Comenius University in Bratislava, STIMUL, Bratislava, p. 167 – 174

  • 2009

    POPESCU, Ioan-Iovitz – MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana – ALTMANN, Gabriel: Stratification in Musical Texts Based on Rank-Frequency Distribution of Tone Pitches

    Recent Advances in Acoustics & Music: Theory & Applications. Proceedings of the 10th WSEAS International Conference on Acoustics & Music: Theory & Applications (AMTA ’09). Prague, Czech Republic, March 23 – 25, 2009, 2009, WSEAS Press, p. 116 – 119
    (120 s., 1. vyd., WSEAS Mechanical Engineering Series. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2008

    Tvorivá cesta Eugena Suchoňa

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2008, Bratislava, year 34, no. 3 – 4, p. 223 – 232

  • 2008

    Ilja Zeljenka v kontexte slovenskej a zahraničnej hudby

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2008, Bratislava, year 34, no. 1, p. 63 – 68

  • 2008

    MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana – MAČUTEK, Ján – POPESCU, Ioan-Iovitz – ALTMANN, Gabriel: Some Problems of Musical Texts

    Glottometrics, 2008, RAM-Verlag, Lüdenscheid, year 16, no. 16, p. 82 – 110

  • 2008

    Criteria for Positive Reception of Musical Work: Do They Exist?

    Dzieło muzyczne i jego rezonans (4). IV. International Sympozium “The Musical Work and its Resonance”, Bydgoszcz, 14. – 16. novembra 2006, 2008, Bydgoszcz, p. 21 – 32
    (288 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 26)

  • 2008

    Regularities in Musical Texts Resulted from Rank-Frequency Distribution of Pitch

    New Aspects of Systems Theory and Scientific Computation. Proceedings of the 8th WSEAS International Conference on Systems Theory and Scientific Computation (ISTASC ’08). August 20 – 22, 2008. Rhodes (Rodos) Island, Greece, 2008, WSEAS Press, p. 124 – 130
    (WSEAS – World Scientific and Engineering Academy and Society, Mathematics and Computers in Science Engineering. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2007

    Ivan Hrušovský – integrálna osobnosť slovenskej a európskej hudobnej kultúry

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2007, Bratislava, year 33, no. 1

  • 2007

    Fenomén osobnosti v slovenskej hudbe 20. storočia

    K pocte Alexandra Moyzesa a Ľudovíta Rajtera. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou Podiel osobnosti na vývoji profesionálnej hudobnej kultúry, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2006, 4. – 6. októbra 2006, 2007, Slovak Musicology Association at the Slovak Music Union, Department of Musicology, Faculty of Philosophy, Comenius University in Bratislava, STIMUL, Bratislava, p. 59 – 63
    (Chalupka, Ľubomír, ed.)

  • 2007

    Tadeáš Salva – osobnosť tvorcu

    Odborný seminár Tadeáš Salva – Významná osobnosť slovenskej kultúry, 23. októbra 2007

    Pedagogical Faculty, , Banská Bystrica

  • 2007

    Morphic Resonance and Sound Universe of Music

    Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3) = The Musical Work as a Sound Phenomenon. Zborník z medzinárodnej konferencie, Bydgoszcz, 14. – 16. novembra 2006, 2007, Bydgoszcz, p. 37 – 45
    (197 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 24)

  • 2007

    Different Parameters of the Negative Hypergeometric Distribution as a Discriminating Feature for Musical or Composer’s Style

    Systems Theory and Scientific Computation. Proceedings of the 7th WSEAS International Conference on Systems Theory and Scientific Computation (ISTASC ’07). August 24 – 26, 2007. Vouliagmeni, Athens, Greece

    WSEAS Press, p. 217 – 222
    (330 s., 1. vyd., Electrical and Computer Engineering Series. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2006

    Základné východiská v tvorbe Jozefa Malovca

    Martináková, Zuzana – Krák, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II. Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004, 2006, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica , p. 65 – 74

  • 2006

    Archetypal Nature of Musical Work: Result of Conscious or Unconscious Process?

    Dzieło muzyczne i jego archetyp (2) = The Musical Work and its Archetype, 2006, Bydgoszcz, p. 25 – 32
    (268 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 22)

  • 2006

    Typológia možností inšpirácie folklórnou hudbou – dokumentácia na príkladoch zo slovenskej hudobnej tvorby

    Martináková, Zuzana – Krák, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II. Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004, 2006, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 135 – 141

  • 2006

    Musical Archetypes and Memes – Basic Natural Principles of Musical Work

    The 7th WSEAS International Conference on Acoustics & Music: Theory & Applications AMTA ’06. Cavtat, Croatia, June 13 – 15, 2006

    WSEAS Transactions on Systems, Issue 7, Vol. 5, July 2006, 2006, WSEAS Press

  • 2005

    Tradícia či novátorstvo, národná hudba, či hudobný štýl?

    Fenomén slovenskej hudby v 20. storočí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2005, Bratislava, year 31, no. 3 – 4, p. 260 – 263

  • 2005

    Systems Theoretical Approach to Music and Musical Work (Structure, Processes, Functions)

    Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja (1) = The Musical Work, its Aesthetics, Structure and Reception, 2005, Bydgoszcz, p. 59 – 69
    (366 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 21)

  • 2004

    Reflexia procesu prijímania a odmietania vonkajších vplyvov v tvorbe slovenských skladateľov

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, year 30, no. 4, p. 541 – 545

  • 2004

    Pojem tonalita v kontexte explikácie Jozefa Kresánka

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, year 30, no. 1 – 2, p. 83 – 86

  • 2004

    Postavenie diela Ladislava Burlasa v kontexte vývoja slovenskej hudby

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 163 – 169
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2004

    Rank-Frequency Distribution of Pitch in Musical Texts Using Altmann-Fitter 2.0 and Reinhard Köhler’s QUAMS Computer Programmes

    The 6th WSEAS International Conference on Applied Mathematics. Special Session – II: Applied Mathematics for Music and for Signal Processing, August 16 – 19, 2004, Corfu, Greece, 2004

  • 2004

    Inšpiračné zdroje v tvorbe Tadeáša Salvu

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 65 – 70
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2004

    Ivan Hrušovský – v integrite ľudského a umeleckého profilu

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica, p. 133 – 142
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2003

    Postavenie slovenskej hudobnej tvorby v kontexte európskej hudby v 1. polovici 20. storočia

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Recepcia súčasnej európskej hudobnej tvorby v slovenskej hudobnej kultúre 1. polovice 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti, 10. – 11. októbra 2002, 2003, Slovak Musicology Association at the Slovak Music Union, Department of Musicology, Faculty of Philosophy, Comenius University in Bratislava, STIMUL, Bratislava, p. 29 – 36

  • 2003

    Synergetische Musikwissenschaft – ein neues Modell der Disziplin?

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení II. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ladislavovi Mokrému, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001, 2003, Academy of Music and Drama, Bratislava, p. 91 – 103
    (132 s., 1. vyd.)

  • 2002

    Pokus o typológiu modálneho myslenia v hudbe

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2002, Bratislava, year 28, no. 3 – 4, p. 305 – 323

  • 2002

    Tvorba Dušana Martinčeka v kontexte európskej hudby

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2002, Bratislava, year 28, no. 1, p. 49 – 63

  • 2002

    Synergetische und systemtheoretische Aspekte der Musikanalyse

    Semiotische Berichte, 2002, Viedeň, year 26, no. 1 – 4, p. 191 – 216
    (Österreichische Gesellschaft für Semiotik)

  • 2002

    Postmoderne – Geburt eines neuen oder Untergang eines alten Paradigmas?

    ETC. Empirische Text- und Kulturforschung. Empirical Text and Culture Research, 2002, RAM-Verlag, Lüdenscheid, year 2, p. 48 – 60

  • 2001

    Umelecké hnutie Fluxus – ako neodada

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 9, p. 30 – 33

  • 2001

    Nový návrat k experimentálnym a avantgardným formám umenia po druhej svetovej vojne (2. časť)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 7 – 8, p. 47 – 51

  • 2001

    Nový návrat k experimentálnym a avantgardným formám umenia po druhej svetovej vojne

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 6, p. 38 – 41

  • 2001

    Neoklasicizmus – súčasť umeleckých tendencií nového realizmu?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 5, p. 36 – 39

  • 2001

    Expresionizmus – nový výraz doby?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 4, p. 31 – 34

  • 2001

    Dadaizmus – zrod antiumenia či nových podôb umenia?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 3, p. 38 – 41

  • 2001

    Futurizmus – hnutie za nové umenie

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 2, p. 28 – 31

  • 2001

    Postmoderna – zrod novej, či zánik starej paradigmy? (II.)

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 12, p. 34 – 36

  • 2001

    Postmoderna – zrod novej, či zánik starej paradigmy?

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 11, p. 30 – 33

  • 2001

    Minimal-art a minimal music – opakujúca sa tendencia v umení?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 10, p. 33 – 36

  • 2001

    Kategorizácia hudby 20. storočia a niektoré faktory vplyvu

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 1, p. 29 – 32

  • 2001

    Litánie okamihu. K hudobnej tvorbe Juraja Hatríka

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, year 27, no. 1, p. 51 – 63

  • 2000

    Morton Feldman

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 9, p. 38 – 42

  • 2000

    Pierre Boulez

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 7 – 8, p. 33 – 37

  • 2000

    György Ligeti

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 6, p. 40 – 44

  • 2000

    Arvo Pärt (1935)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 5, p. 31 – 34

  • 2000

    Olivier Messiaen (1908 – 1992)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 4, p. 37 – 40

  • 2000

    Erik Satie (1866 – 1925)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 3, p. 40 – 44

  • 2000

    John Cage (2)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 12, p. 47 – 50

  • 2000

    Iannis Xenakis

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 10, p. 31 – 35

  • 2000

    Edgard Varése (1883 – 1965)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 1 – 2, p. 42 – 46

  • 2000

    John Cage (1)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, p. 39 – 42

  • 2000

    K vývinovým tendenciám hudobnej tvorby na Slovensku v poslednom štvrťstoročí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, year 26, no. 1 – 2, p. 106 – 129

  • 2000

    Ktorá hudba prežije rok 2000?

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Department of Musicology, Faculty of Philosophy, Comenius University in Bratislava, STIMUL, Bratislava, p. 185 – 188
    (265 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Synergetische Aspekte der Musikanalyse

    Martináková, Zuzana (ed.): Nové cesty analýzy v hudbe / Neue Wege der Musikanalyse. Zborník príspevkov z medzinárodného seminára, Šamorín, 10. – 14. mája 2000, 2000, Academy of Music and Drama, Bratislava, p. 58 – 67
    (116 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Systems Theoretical Modelling in Musicology

    2000 WSEAS International Conference on Acoustics and Music: Theory and Application (AMTA 2000), December 20 – 22, 2000, Montego Bay, Jamaica, Edited by N. E. Mastorakis, 2000, WSEAS Press, p. 122 – 127
    (270 s., 1. vyd.)

  • 1999

    George Crumb

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 12, p. 44 – 47

  • 1999

    Giacinto Scelsi

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 11, p. 48 – 50

  • 1999

    David Hykes a jeho harmonický spev

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 10, p. 37 – 40

  • 1999

    Theorie der morphischen Felder

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení: venované Jánovi Albrechtovi, 1999, Academy of Music and Drama, Bratislava, p. 61 – 66
    (75 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Musorgskij – génius či diletant?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 9, p. 3

  • 1998

    Čo si prisvojil Schnittke z modality?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 6, p. 10

  • 1998

    Archaizmy a hudobné pratvary v diele Georgea Crumba

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 5, p. 6

  • 1998

    Čo je určujúce pre Bartóka – tradícia európskej hudby alebo folklór?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 4, p. 6

  • 1998

    Je Janáčkovi bližšia modálna košeľa, či tonálny kabát?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 3, p. 9

  • 1998

    Je Kančeliho hudba gruzínska či univerzálna?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 2, p. 6 – 7

  • 1998

    Góreckého 3. symfónia vo svetle modality

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 14 – 15, p. 9

  • 1998

    “Stredoveká” modálna reč Arvo Pärta

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 10, p. 6

  • 1998

    Úvahy o možnostiach organizácie tónov na pozadí Suchoňovho systému akordiky

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1998, Bratislava, year 24, no. 1 – 2, p. 36 – 46

  • 1998

    Modálnosť Suchoňovej kompozičnej reči

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Eugen Suchoň v kontexte európskej hudby 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, Bratislava, 1. – 2. októbra 1998, 1998, Slovak Musicology Association at the Slovak Music Union, National Music Centre, Bratislava, p. 61 – 64
    (126 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Niektoré aspekty systémovej teórie v hudbe

    Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu II, 1998, Academy of Music and Drama, Bratislava, p. 84 – 93
    (188 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Vladimír Godár

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 15. Nachlieferung, August 1998. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1998, edition text + kritik, München
    (210 s., 1. vyd.)

  • 1998

    KÖHLER, Reinhard – MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana: A systems theoretical approach to language and music

    Systems. New Paradigms for the Human Sciences. Ed. by Gabriel Altmann – Walter A. Koch, 1998, Walter de Gruyter, Berlín, p. 514 – 547
    (795 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Niektoré tendencie a vývinové determinanty v slovenskej hudbe 80. a 90. rokov

    Vereš, Jozef (ed.): Hudobno-pedagogické interpretácie 4. Zborník štúdií a príspevkov, 1998, Regional Society of the Slovak Music Union in Nitra, Ponitrie Regional Cultural Centre in Nitra, Department for Music Education, Faculty of Education of the Constantine the Philosopher University in Nitra, Nitra, p. 73 – 83

  • 1997

    Mal Henry Cowell nové harmonické vízie?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. stročia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 22, p. 4 – 5

  • 1997

    Prekonal Debussy dur-molový tonálny systém?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 21, p. 8

  • 1997

    Predbehol Roslavec Schönberga s dodekafonickou metódou?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 20, p. 8

  • 1997

    Erik Satie a jeho zvláštny svet harmónie

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 19, p. 5

  • 1997

    Požičali si John Lennon a Paul McCartney harmonické spoje od Palestrinu?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 18, p. 7

  • 1997

    Je Gesualdo Schönbergom svojej doby?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 17, p. 3

  • 1997

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 16, p. 4 – 5

  • 1997

    Súčasná slovenská hudba z konca druhého tisícročia

    Niektoré tendencie vývoja v 80. a 90. rokoch

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1997, Bratislava, year 23, no. 3 – 4, p. 234 – 252

  • 1997

    Nové metódy kvantitatívnej analýzy hudby

    Aplikácia niektorých počítačových programov na skladby v MIDI dátach

    Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu I, 1997, Academy of Music and Drama, Bratislava, p. 67 – 75
    (84 s., 1. vyd.)

  • 1995

    Prozessen der Rükbezüglichkeit (Rekursivität) in der Musik

    Musikometrie, 1995, Bochum, p. 53 – 57

  • 1995

    Niekoľko poznámok k systémovo-teoretickej analýze hudby

    Vereš, Jozef (ed.): Hudobno-pedagogické interpretácie 3. Zborník štúdií Katedry hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty Vysokej školy pedagogickej v Nitre, 1995, Pedagogical University, Nitra, p. 51 – 58

  • 1995

    Vladimír Godár

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 8. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1995, edition text + kritik, München

  • 1995

    Some Remarks on Modal Thinking in Satie's Piano Music

    International Symposium Satie “70 years later”. Zborník, 1995, Bratislava, p. 41 – 46

  • 1994

    Relationen zwischen Sprache, Kunst und Text: Methoden der Analyse

    Musikometrie, Bochum, 1994, p. 71 – 75

  • 1994

    Alexander Albrecht

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 4. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1994, edition text + kritik, München

  • 1993

    Futurizmus – hnutie či štýl?

    Hudobný život, 1993, Bratislava, year 25, no. 13 – 14, p. 11

  • 1993

    Ján Cikker

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 2. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1993, edition text + kritik, München

  • 1993

    Iris Szeghy

    Kontrapunkt Kaländer für Europa 1993, 1993, Kassel, p. 94 – 98
    (Furore-Edition 857)

  • 1992

    Zur Charakteristik der slowakischen Musik

    Österreichische Musikzeitschrift, 1992, Viedeň, year 47, no. 7 – 8, p. 421 – 427

  • 1992

    Das gegenwärtige Musikleben in der Slowakei

    Österreichische Musikzeitschrift, 1992, Viedeň, year 47, no. 7 – 8, p. 427 – 430

  • 1992

    Eugen Suchoň

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 1. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1992, edition text + kritik, München

  • 1990

    Hedenaagse muziek in Slovakije

    Kreatief: driemaandelijks literair en kunstkritisch tijdschrift, 1990, Antwerpy, year 24, no. 2 – 3, p. 155 – 166
    (august 1990)

  • 1990

    K problematike ponímania humanizmu v umení so zameraním na súčasnú slovenskú hudobnú tvorbu

    Hudobný archív, 1990, Matica slovenská, Martin, year 11, p. 87 – 92

  • 1988

    Stručný prierez vývojom slovenskej hudby v 20. storočí

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 5, p. 11, 12

  • 1987

    Vývin slovenskej hudobnej tvorby po roku 1970 v kultúrno-spoločenskom kontexte

    Socialistický realizmus a súčasná umelecká kultúra. Zborník referátov zo sympózia, 1987, Fine Arts Institute of the Slovak Academy of Sciences, Bratislava, p. 49 – 64

  • 1986

    Pokus o analýzu štýlových orientácií v súčasnej slovenskej hudbe

    Opus musicum. Hudební revue, 1986, Brno, year 18, no. 6, p. 35 – 39

  • 1986

    Vklad Jozefa Kresánka do súčasnej hudobnej kultúry

    Muzikologické bilancie ’86. Výber referátov z muzikologického sympózia na tému: Syntetizujúce a diferencujúce tendencie v slovenskej muzikológii, 1986, Slovak Composers Union, Bratislava, p. 46 – 48
    (73 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Scientific reviews

  • 1996

    Ján Albrecht: Die Geisteswelt des Schönen

    Bratislava, PT Verlag 1995. (Rezension)

    Österreichische Musikzeitschrift, 1996, Viedeň, year 51, no. 10 – 11, p. 790 – 792

Personálna bibliografia – Reviews

  • 2019

    CHALUPKA, Ľubomír: Generačné a štýlové konfrontácie, Univerzita Komenského 2018

    Hudobný život, 2019, year 51, no. 6, p. 39

Personálna bibliografia – Editorial Work

  • 2017

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Vedecké, umelecké a filozoficko-estetické reflexie

    Vedecký zborník

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Štiavnica
    (56 s., 1. vyd., noty, hudba, filozofia hudby, umenie, filozofia umenia, estetika, veda, filozofia vedy)

  • 2014

    MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana (zost.): Ars pro toto

    Vedecký a umelecký časopis / Science & art journal

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, year 3
    (1. vyd.)

  • 2012

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Matematika, hudba a umenie

    Zborník príspevkov z 25. medzinárodného interdisciplinárneho seminára, Banská Štiavnica, 10. – 11. júna 2011, 2012, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Štiavnica, Banská Bystrica
    (96 s., 1. vyd.)

  • 2012

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VII

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ivanovi Hrušovskému pri príležitosti 10. výročia úmrtia

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Bystrica, Banská Štiavnica
    (128 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VI

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (66 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej a európskej hudobnej tvorby III

    Zborník príspevkov z piateho a šiesteho Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2005 a 2006

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (220 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III

    Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2006

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II

    Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (145 s., 1. vyd.)

  • 2004

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby

    Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2003

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení II

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ladislavovi Mokrému, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (132 s., 1. vyd.)

  • 2001

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Tadeáš Salva: skladateľ a hudobník

    Zborník príspevkov zo Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky (pri Ružomberku), 25. – 27. mája 2001

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (37 s., 1. vyd.)

  • 2000

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Nové cesty analýzy v hudbe / Neue Wege der Musikanalyse

    Zborník príspevkov z medzinárodného seminára, Šamorín, 10. – 14. mája 2000

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (116 s., 1. vyd.)

  • 1999

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení: venované Jánovi Albrechtovi

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (75 s., 1. vyd.)

  • 1998

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu II

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (188 s., 1. vyd.)

  • 1997

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu I

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (84 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Books

  • 2014

    Modálne myslenie v hudbe – minulosť a súčasnosť

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica
    (238 s., 2. rev. vyd.)

  • 2004

    Hudba v kontexte vývoja umenia 20. storočia

    Umelecké štýly a hnutia

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (142 s., 1. vyd.)

  • 2002

    Slovak composers after 1900: formation and styles

    Academy of Arts in Banská Bystrica, Banská Bystrica
    (275 s., 1. vyd.)

  • 1994

    Hudobná kultúra po roku 1918

    Fine Arts Institute of the Slovak Academy of Sciences, Bratislava
    (50 s., rukopis)

  • 1994

    Systemtheorie der Musik

    Academy of Music and Drama, Bamberg-Bratislava
    (150 s., rukopis, habilitačná práca, v nemeckom jazyku)

  • 1989

    Analytické štúdie

    14 profilov s analýzami skladieb slovenských skladateľov aj s notovými ukážkami

    Academy of Music and Drama, Bratislava
    (400 s., rukopis)

  • 1988

    Súčasná kompozičná tvorba na Slovensku

    Fine Arts Institute of the Slovak Academy of Sciences, Bratislava
    (220 s., rukopis, dizertačná práca)

  • 1982

    K charakteristike vývoja slovenskej hudobnej tvorby v 60. rokoch

    Faculty of Philosophy of the Comenius University in Bratislava, Bratislava
    (200 s., rukopis, rigorózna práca)

Personálna bibliografia – Art Critique and Journalism

  • 2011

    IRŠAI, Jevgenij – MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Stále máme možnosť hľadať niečo nové a kráčať ďalej...

    Hudobný život, 2011, Bratislava, year 43, no. 1 – 2, p. 17 – 19

  • 2010

    Vladimír Bokes: Chamber Music

    Hudobný život, 2010, Bratislava, year 42, no. 7 – 8, p. 55

  • 2010

    Významná udalosť v hudobnom živote

    Svetová premiéra vokálno-inštrumentálneho diela Romana Bergera Missa pro nobis

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2010, Bratislava, year 36, no. 4, p. 316 – 317

  • 2009

    Egon Krák: Viachlas v hudbe Európy

    Hudobný život, 2009, Bratislava, year 41, no. 11 – 12, p. 58

  • 2009

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon: Skladateľ a spoločnosť na prahu 21. storočia

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2009, Bratislava, year 35, no. 1, p. 89 – 98

  • 2008

    Slovenská filharmónia

    Hudobný život, 2008, Bratislava, year 40, no. 9, p. 2

  • 2008

    Rrrr... requiem aeternam

    Mauricio Kagel (24. 12. 1931 – 18. 9. 2008)

    Hudobný život, 2008, Bratislava, year 40, no. 10, p. 10 – 13

  • 2007

    Slovaks for the Warsaw Autumn

    Hudobný život, 2007, Bratislava, year 39, no. 7 – 8, p. 58
    (recenzia CD)

  • 2007

    Legenda na hrane umenia a gýča, originálneho a eklektického, starého a nového

    Hudobný život, 2007, Bratislava, year 39, no. 5, p. 38
    (recenzia na CD Mater)

  • 2007

    Vladimír Gogár: Mater

    Hudobný život, 2007, Bratislava, year 39, no. 5, p. 38 – 39

  • 2006

    Pokračujúca spolupráca

    Hudobný život, 2006, Bratislava, year 38, no. 1, p. 34
    (Bydgosz, Poľsko)

  • 2005

    Mojmír Hanák – život ako hudobná dráma, hudobná dráma ako život

    Hudobný život, 2005, Bratislava, year 37, no. 6, p. 34 – 36

  • 2005

    Slovo o hudbe, slovo o umení, slovo o tvorbe, slovo o kultúre...

    Reflexia umenia Jevgenija Iršaia

    Hudobný život, 2005, Bratislava, year 37, no. 3, p. 34 – 35

  • 2001

    Melos-Étos – 6. medzinárodný festival súčasnej hudby (7. – 16. 11.)

    Hudobný život, 2001, Bratislava, year 33, no. 12, p. 19 – 21

  • 2000

    Nová slovenská hudba – 20. ročník, 11. – 18. 11. 2000, Bratislava

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 12, p. 18 – 20

  • 2000

    Works for Clarinet

    Hudobný život, 2000, Bratislava, year 32, no. 1 – 2, p. 60 – 61

  • 1999

    Hudobné salóny

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 7 – 8, p. 30 – 31

  • 1999

    Miro Bázlik: Spectra

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 5, p. 44 – 45

  • 1999

    Vladimír Godár: Music for Cello

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 5, p. 44

  • 1999

    K nedožitým osemdesiatinám prof. Jána Albrechta

    Hudobný život, 1999, Bratislava, year 31, no. 4, p. 3 – 4

  • 1998

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – Nancy Van de Vate: Je hudba žien iná ako hudba mužov?

    ...s Nancy Van de Vate

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 3, p. 3

  • 1998

    Fragmenty z prehliadky

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 23 – 24, p. 11

  • 1998

    Hudba viery a túžby

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 17, p. 8

  • 1998

    Melos-Étos '97

    Festivalové akcenty

    Hudobný život, 1998, Bratislava, year 30, no. 1, p. 4 – 5

  • 1997

    K sedemdesiatke Ivana Hrušovského

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 4, p. 6

  • 1997

    S vďakou...

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 22, p. 2
    (spomienka na Jána Albrechta)

  • 1997

    Klavírne duo Nora a Miki Škutovci

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 2, p. 5

  • 1997

    Wagnerov hudobnodramatický kolos

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 18, p. 4

  • 1997

    Komorné koncerty zo skladieb študentov VŠMU

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 10, p. 9

  • 1997

    Post scriptum Jána Albrechta

    Hudobný život, 1997, Bratislava, year 29, no. 1, p. 4

  • 1996

    Nová slovenská hudba, 23. – 30. novembra 1996

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 23 – 24, p. 11 – 13

  • 1996

    Ján Albrecht odišiel bez rozlúčky

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 22, p. 3

  • 1996

    Ján Albrecht: Die Geisteswelt des Schönen

    (Duchovný svet krásna)

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 17, p. 8

  • 1996

    Večery novej hudby – “Priestory”

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 15, p. 3

  • 1996

    Čože je to šesťdesiatka

    K jubileu Ivana Paríka

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 15, p. 4

  • 1996

    Polstoročie Vladimíra Bokesa

    Hudobný život, 1996, Bratislava, year 28, no. 1, p. 3

  • 1996

    Hansi Albecht

    Osobná skúsenosť

    SME. Príloha Fórum, 5. 12. 1996, Bratislava, p. 2

  • 1995

    Melos-Étos '95 – medzinárodný festival súčasnej hudby

    Hudobný život, 1995, Bratislava, year 27, no. 23 – 24, p. 9 – 10

  • 1995

    Velikáni hudby

    Ilustrovaný sprievodca životom a dielom slávnych skladateľov

    Hudobný život, 1995, Bratislava, year 27, no. 23 – 24, p. 13

  • 1995

    Večery novej hudby – “znovuvskriesenie” Erika Satieho

    Hudobný život, 1995, Bratislava, year 27, no. 14 – 15, p. 3

  • 1995

    Ifem '94

    Druhé medzinárodné fórum elektroakustickej hudby

    Hudobný život, 1995, Bratislava, year 27, no. 1, p. 9

  • 1995

    Nová slovenská hudba

    Hudobný život, 1995, Bratislava, year 27, no. 1, p. 10 – 11

  • 1994

    Bayreuth ’94

    Parsifal včera a dnes

    Hudobný život, 1994, Bratislava, year 26, no. 20, p. 5

  • 1994

    Hudbou do sveta?

    Melos-Étos, 2. ročník medzinárodného festivalu súčasnej hudby

    Hudobný život, 1994, Bratislava, year 26, no. 1, p. 3 – 4

  • 1993

    Karlheinz Stockhausen – mystická hudba súčasnosti?

    Hudobný život, 1993, Bratislava, year 25, no. 8, p. 1, 3

  • 1993

    Je Wagner súčasný skladateľ?

    Marginálie k “Bayreuther Festspiele 1993”

    Hudobný život, 1993, Bratislava, year 25, no. 19, p. 1, 10

  • 1993

    Axyltulxt v bratislavských Klariskách

    Hudobný život, 1993, Bratislava, year 25, no. 15, p. 6

  • 1993

    Ilja Zeljenka

    Slovak Music Fund, Bratislava
    (12 s., 1. vyd.)

  • 1993

    Ivan Hrušovský

    Music Information Centre, Slovak Music Fund, Bratislava
    (1. vyd.)

  • 1992

    Premiéry diel Vladimíra Godára

    Literárny týždenník, 1992, Bratislava, year 5, no. 11, p. 15

  • 1991

    Večery novej hudby v znamení Beth Griffith

    Literárny týždenník, 1991, Bratislava, year 4, no. 26, p. 15

  • 1991

    Hudba nevzniká mimo kozmologických úvah

    Hudba a postmoderná doba

    Kultúrny život, 1991, Bratislava, year 25, no. 31, p. 12

  • 1991

    Miro Bázlik – človek, skladateľ, pedagóg...

    Hudobný život, 1991, Bratislava, year 23, no. 8, p. 5

  • 1991

    BOKES, Vladimír – MARTINÁKOVÁ, Zuzana – ZAGAR, Peter – MATEJ, Daniel – SZEGHY, Iris – ŠIMAI, Pavol – KLUSÁK, Jan – KOPELENT, Marek – VAJDA, Gejza: Anketa

    Hudobný život, 1991, Bratislava, year 23, no. 22, p. 4 – 5

  • 1991

    Review on Martin Burlas's Three Records

    Slovak Music, 1991, Slovak Music Fund, Bratislava, no. 3 – 4, p. 19 – 20

  • 1991

    Martin Burlas, Daniel Matej, Alexander Mihalič, Robert Rudolf, Peter Zagar

    Slovak Music, 1991, Slovak Music Fund, Bratislava, no. 2, p. 7 – 13

  • 1991

    Picture and Music

    Slovak Music, 1991, Slovak Music Fund, Bratislava, no. 2, p. 19 – 23

  • 1990

    Pohľadnica z Viedne

    Literárny týždenník, 1990, Bratislava, year 3, no. 2, p. 15

  • 1990

    Mauricio Kagel vo Viedni

    Fluxus či moderna?

    Literárny týždenník, 1990, Bratislava, year 3, no. 11, p. 15

  • 1990

    VENI: koncert novej hudby – Iluminácie II

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 8, p. 3

  • 1990

    Pestrá paleta hudby dneška

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 26, p. 11

  • 1990

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – CHALUPKA, Ľubomír: Dva pohľady na Varšavskú jeseň ’90

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 24, p. 10 – 11

  • 1990

    Obraz a hudba

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 22, p. 1

  • 1990

    Memento Petra Martinčeka v televízii

    Nový umelecký žáner?

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 20, p. 5

  • 1990

    Vladimír Godár: I. Concerto grosso, II. Partita

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 2, p. 5

  • 1990

    Večer novej hudby

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 15, p. 4

  • 1990

    Postmoderna v hudobnovedeckej reflexii

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 11, p. 11

  • 1990

    Smolenice včera a dnes

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 11, p. 1

  • 1990

    Drážďanské dni súčasnej hudby

    Hudobný život, 1990, Bratislava, year 22, no. 1, p. 8

  • 1990

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – DRLIČKA, Peter: The Clarinet in Contemporary Slovak Music

    Clarinet & Saxophone, 1990, London, year 15, no. 4, p. 14 – 18
    (December 1 1990, Clarinet and Saxophone Society of Great Britain)

  • 1989

    Komorný orchestrálny koncert

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 6, p. 4 – 5

  • 1989

    Vplyv Eugena Suchoňa na domácu tvorbu

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 4, p. 12

  • 1989

    Zanechať stopu

    32. medzinárodný festival súčasnej hudby Varšavská jeseň

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 24, p. 10 – 11

  • 1989

    Pondelky v Klariskách

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 20, p. 4

  • 1989

    Hudobná dráma a televízia po tretí raz

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 14, p. 6

  • 1989

    Stretnutie mladých skladateľov ČSSR a BĽR v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 13, p. 7

  • 1989

    AGON opäť v Bratislave

    Hudobný život, 1989, Bratislava, year 21, no. 1, p. 4

  • 1989

    Julietta alebo Snár

    Úvaha o diele a novej inscenácii opery Bohuslava Martinu

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, year 2, no. 17, p. 15

  • 1989

    Juraj Hatrík: Der glückliche Prinz oder Illusionen über antiillusionistische Bühnenwerke

    Slowakische Musik, 1989, Slovak Music Fund, Bratislava, no. 3, p. 5 – 7

  • 1988

    Nad dielom Vladimíra Bokesa

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 9, p. 12

  • 1988

    Nové obzory

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 9, p. 5

  • 1988

    Koncerty Slovenského národného múzea

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 9, p. 3

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Cyklus pre súčasnú hudbu

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 7, p. 3

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 3, p. 3

  • 1988

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – ZELJENKA, Ilja: Hľadanie seba

    Stretnutie so zaslúžilým umelcom Iljom Zeljenkom

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 3, p. 5

  • 1988

    Ilúzie o antiiluzívnych javiskových dielach

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 16, p. 5

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Koncert cyklu pre súčasnú hudbu

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 12, p. 3

  • 1988

    Skladateľské kolokvium v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 12, p. 1

  • 1988

    Juhoslovanskí skladatelia v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 11, p. 4

  • 1988

    Hudobná dráma a televízia po druhý raz

    Hudobný život, 1988, Bratislava, year 20, no. 11, p. 6

  • 1987

    Čo je skutočným cieľom?

    Po 15. ročníku Slovenského festivalu politickej piesne v Martine

    Pravda, 1987, Bratislava, year 68, no. 5 (13. 2.), p. 5
    (Slovenský festival politickej piesne 1987, Martin)

  • 1987

    K premiéram skladieb Ladislava Burlasa a Víťazoslava Kubičku

    Hudební rozhledy, 1987, year 40, no. 4, p. 24

  • 1987

    Nebýva každý rok výnimočný

    XII. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Nové Slovo, 1987, Bratislava, year 29, no. 10

  • 1987

    Prehrávky zo súčasnej severskej hudby

    12. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 6, p. 5

  • 1987

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – MARENČINOVÁ, Dita: Symfonické koncerty

    12. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 6, p. 1 – 2

  • 1987

    Skladateľ reflexívnej výpovede

    K šesťdesiatke Ivana Hrušovského

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 4, p. 3

  • 1987

    Seminár mladých koncertných umelcov v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 3, p. 2

  • 1987

    Nový cyklus podujatí o súčasnej hudbe

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 23, p. 6
    (Pražský súbor AGON)

  • 1987

    XIII. letný cyklus koncertov v Klariskách

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 18, p. 4

  • 1987

    XI. kolokvium o súčasnej slovenskej hudbe

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 13, p. 8

  • 1987

    Slovenská komorná hudba

    Gramorecenzia

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 12, p. 5

  • 1987

    Tadeáš Salva

    Gramorecenzie

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 12, p. 5

  • 1987

    ADAMČIAK, Milan – MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Slovenská filharmónia

    Koncerty súčasnej hudby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, year 19, no. 1, p. 7

  • 1987

    Ladislav Burlas – zum Sechzigsten Geburstag

    Slowakische Musik, 1987, Slovak Music Fund, Bratislava, no. 2, p. 10 – 12

  • 1986

    Sila hodnotných diel

    Zamýšľame sa nad Týždňom novej hudobnej tvorby

    Práca, 1986, year 41, no. 47 (25. 2.), p. 6

  • 1986

    XI. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby – hodnotenie prehliadky

    Práca, 4. 3. 1986, year 41, p. 7

  • 1986

    Nad dielom Juraja Beneša

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1986, Bratislava, year 18, no. 9, p. 5

  • 1986

    Komorný-orchestrálny koncert

    Hudobný život, 1986, Bratislava, year 18, no. 5, p. 5

  • 1986

    Komorný koncert z tvorby súčasných bulharských skladateľov

    Hudobný život, 1986, Bratislava, year 18, no. 23, p. 1

  • 1986

    K päťdesiatinám Ivana Paríka

    Hudobný život, 1986, Bratislava, year 18, no. 16, p. 4

  • 1986

    Evolúcia tvorivej cesty Dušana Martinčeka

    Hudobný život, 1986, Bratislava, year 18, no. 12, p. 3

  • 1985

    Hudobná veda súčasnosti

    Recenzia knihy Oskara Elscheka

    Pravda, 1985, Bratislava, year 66, no. (9. 7.), p. 8

  • 1985

    Nad dielom Tadeáša Salvu

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1985, Bratislava, year 17, no. 6, p. 3

  • 1985

    Komorné koncerty MDKO v Bratislave

    Hudobný život, 1985, Bratislava, year 17, no. 3, p. 7

  • 1985

    Ešte raz o Medzinárodnom organovom festivale v Košiciach

    Hudobný život, 1985, Bratislava, year 17, no. 15, p. 3

  • 1985

    Hukvaldy už tradične patrili mladým

    Hudobný život, 1985, Bratislava, year 17, no. 15, p. 7

  • 1984

    Nad dielom Ivana Paríka

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, year 16, no. 9, p. 5

  • 1984

    Nad dielom Jozefa Sixtu

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, year 16, no. 6, p. 4

  • 1984

    Komorné koncerty

    Hudobný život, 1984, Bratislava, year 16, no. 5, p. 3 – 4

  • 1984

    Nad dielom Juraja Hatríka

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, year 16, no. 19, p. 3

  • 1982

    Koncert poslucháčov bratislavskej VŠMU v Drážďanoch

    Hudobný život, 1982, Bratislava, year 14, no. 1, p. 2

Bibliografia

  • 2018

    (šah): Pripomíname si...

    Slovenské pohľady, 2018, year IV+134, no. 6, p. 159
    (Zuzana Martináková, nar. 1958, muzikológia, rodáci, profil, Trnava, Slovensko)

  • 2001

    KURAJDOVÁ, Ema: Filozofické koncepcie v hudbe a umení

    Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, year 27, no. 2 – 3, p. 412 – 414

x