Personálna bibliografia – Štúdie (kapitoly v knihách, slovníkové heslá, vedecké články)

  • 2015

    Modálny základ v rockovej a jazzovej hudbe v 20. storočí

    Ars pro toto. Vedecký a umelecký časopis / Science & art journal, 2015, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, roč. 4, č. 2, s. 27 – 32

  • 2013

    Ilja Zeljenka v tvorbe a názoroch

    Glocková, Mária (ed.): Reflexie o slovenskej hudbe, autoroch a dielach. Zv. 1. Zborník z konferencie, 2013, Katedra teoretických predmetov, Fakulta múzických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 208 – 227

  • 2012

    Principles of Chance and Aleatoricism in Music (dedicated to Ivan Hrušovský)

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VII. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ivanovi Hrušovskému pri príležitosti 10. výročia úmrtia, 2012, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, Banská Bystrica, s. 37 – 44
    (128 s., 1. vyd.)

  • 2011

    Akceptovanie hudobnej tradície v tvorbe Ivana Paríka, Dušana Martinčeka a Ladislava Kupkoviča

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2011, Bratislava, roč. 37, č. 4, s. 350 – 356

  • 2011

    Vokálna a vokálno-inštrumentálna tvorba Egona Kráka a Jevgenija Iršaia

    Zemko, Ján (ed.): Vznik a vývin umelej piesne na Slovensku od 19. storočia a jej integrácia vo vzdelávacích a prezentačných programoch umeleckého školstva 3. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej 27. októbra 2011 v Banskej Bystrici, 2011, Literárne a hudobné múzeum, Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici, Katedra vokálnej interpretácie Fakulty múzických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 128 – 136

  • 2011

    Vokálna tvorba slovenských skladateľov od druhej polovice 20. storočia

    Zemko, Ján (ed.): Vznik a vývin umelej piesne na Slovensku od 19. storočia a jej integrácia vo vzdelávacích a prezentačných programoch umeleckého školstva 3. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej 27. októbra 2011 v Banskej Bystrici, 2011, Literárne a hudobné múzeum, Štátna vedecká knižnica v Banskej Bystrici, Katedra vokálnej interpretácie Fakulty múzických umení Akadémie umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 4 – 15

  • 2010

    Mladá slovenská skladateľská generácia – štýlové a názorové orientácie

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2010, Bratislava, roč. 36, č. 1, s. 27 – 62

  • 2010

    Some Results of Quantitative Analysis of Musical Works

    Rank-Frequency Distribution of Pitch in Musical Texts Using Altmann-Fitter 2.0 and Reinhard Köhler's QUAMS Computer Programmes

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 43 – 51

  • 2010

    Logische Entwicklung des modalen Denkens seit der Gotik zur Musik des 20. Jahrhunderts

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 93 – 100
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2010

    HONS, Miloš (ed.) a kol.: Hudební teorie dnes a zítra

    K nedožitým devadesátinám prof. PhDr. Karla Risingera, DrSc.

    Akademie múzických umění v Praze, Praha
    (175 s., 1. vyd.)

  • 2010

    Dušan Martinček – vom Leben und Schaffen einer der grössten Persönlichkeiten der zeitgenössischen Musik

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 107 – 112

  • 2010

    Postmoderna v umení a hudbe a jej aktuálnosť v súčasnosti

    Fujak, Július (ed.): Otáz(ni)ky hudobnej semiotiky a estetiky. Zborník (kolektívna monografia) z česko-slovenského vedeckého sympózia, ktoré sa uskutočnilo 15. októbra 2009 na Filozofickej fakulte Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2010, Katedra kulturológie, Filozofická fakulta, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra, s. 81 – 105
    (176 s., 1. vyd., podujatie sa uskutočnilo pri príležitosti nedožitých 70. narodenín významného slovenského muzikológa a semiotika Petra Faltina (1939 – 1981)

  • 2010

    Resultate der quantitativen Analyse der Musikwerke / Výsledky kvantitatívnej analýzy hudobného diela

    Martináková, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III. Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008, 2010, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2010

    Spomienky na Jána Albrechta – objavnosť jeho myšlienok v knihe Die Geisteswelt des Schönen

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VI. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta, 2010, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 23 – 26
    (66 s., 1. vyd.)

  • 2009

    Ordove kritériá v hudobných textoch

    Ord's criterion in musical texts

    Glottotheory 2/1. International Journal of Theoretical Linguistics, Nemcová, Emília (ed.), 2009, Filozofická fakulta, Univerzita sv. Cyrila Metoda, Trnava, roč. 2, č. 1, s. 86 – 98
    (144 s., 1. vyd.)

  • 2009

    POPESCU, Ioan-Iovitz – MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana – ALTMANN, Gabriel: Stratification in Musical Texts Based on Rank-Frequency Distribution of Tone Pitches

    Recent Advances in Acoustics & Music: Theory & Applications. Proceedings of the 10th WSEAS International Conference on Acoustics & Music: Theory & Applications (AMTA ’09). Prague, Czech Republic, March 23 – 25, 2009, 2009, WSEAS Press, s. 116 – 119
    (120 s., 1. vyd., WSEAS Mechanical Engineering Series. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2009

    Päť tvorivých fáz v diele Eugena Suchoňa

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Tvorivý odkaz Eugena Suchoňa v kontexte miesta, doby, vývoja a diela vrstovníkov. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účast'ou, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2008, 2009, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 167 – 174

  • 2008

    Tvorivá cesta Eugena Suchoňa

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2008, Bratislava, roč. 34, č. 3 – 4, s. 223 – 232

  • 2008

    Ilja Zeljenka v kontexte slovenskej a zahraničnej hudby

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2008, Bratislava, roč. 34, č. 1, s. 63 – 68

  • 2008

    MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana – MAČUTEK, Ján – POPESCU, Ioan-Iovitz – ALTMANN, Gabriel: Some Problems of Musical Texts

    Glottometrics, 2008, RAM-Verlag, Lüdenscheid, roč. 16, č. 16, s. 82 – 110

  • 2008

    Criteria for Positive Reception of Musical Work: Do They Exist?

    Dzieło muzyczne i jego rezonans (4). IV. International Sympozium “The Musical Work and its Resonance”, Bydgoszcz, 14. – 16. novembra 2006, 2008, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, s. 21 – 32
    (288 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 26)

  • 2008

    Regularities in Musical Texts Resulted from Rank-Frequency Distribution of Pitch

    New Aspects of Systems Theory and Scientific Computation. Proceedings of the 8th WSEAS International Conference on Systems Theory and Scientific Computation (ISTASC ’08). August 20 – 22, 2008. Rhodes (Rodos) Island, Greece, 2008, WSEAS Press, s. 124 – 130
    (WSEAS – World Scientific and Engineering Academy and Society, Mathematics and Computers in Science Engineering. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2007

    Ivan Hrušovský – integrálna osobnosť slovenskej a európskej hudobnej kultúry

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2007, Bratislava, roč. 33, č. 1

  • 2007

    Fenomén osobnosti v slovenskej hudbe 20. storočia

    K pocte Alexandra Moyzesa a Ľudovíta Rajtera. Zborník z muzikologickej konferencie s medzinárodnou účasťou Podiel osobnosti na vývoji profesionálnej hudobnej kultúry, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti 2006, 4. – 6. októbra 2006, 2007, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 59 – 63
    (Chalupka, Ľubomír, ed.)

  • 2007

    Tadeáš Salva – osobnosť tvorcu

    Odborný seminár Tadeáš Salva – Významná osobnosť slovenskej kultúry, 23. októbra 2007

    Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici, Banská Bystrica

  • 2007

    Morphic Resonance and Sound Universe of Music

    Dzieło muzyczne jako fenomen dźwiękowy (3) = The Musical Work as a Sound Phenomenon. Zborník z medzinárodnej konferencie, Bydgoszcz, 14. – 16. novembra 2006, 2007, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, s. 37 – 45
    (197 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 24)

  • 2007

    Different Parameters of the Negative Hypergeometric Distribution as a Discriminating Feature for Musical or Composer’s Style

    Systems Theory and Scientific Computation. Proceedings of the 7th WSEAS International Conference on Systems Theory and Scientific Computation (ISTASC ’07). August 24 – 26, 2007. Vouliagmeni, Athens, Greece

    WSEAS Press, s. 217 – 222
    (330 s., 1. vyd., Electrical and Computer Engineering Series. A Series of Reference Books and Textbooks)

  • 2006

    Základné východiská v tvorbe Jozefa Malovca

    Martináková, Zuzana – Krák, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II. Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004, 2006, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica , s. 65 – 74

  • 2006

    Archetypal Nature of Musical Work: Result of Conscious or Unconscious Process?

    Dzieło muzyczne i jego archetyp (2) = The Musical Work and its Archetype, 2006, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, s. 25 – 32
    (268 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 22)

  • 2006

    Typológia možností inšpirácie folklórnou hudbou – dokumentácia na príkladoch zo slovenskej hudobnej tvorby

    Martináková, Zuzana – Krák, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II. Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004, 2006, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 135 – 141

  • 2006

    Musical Archetypes and Memes – Basic Natural Principles of Musical Work

    The 7th WSEAS International Conference on Acoustics & Music: Theory & Applications AMTA ’06. Cavtat, Croatia, June 13 – 15, 2006

    WSEAS Transactions on Systems, Issue 7, Vol. 5, July 2006, 2006, WSEAS Press

  • 2005

    Tradícia či novátorstvo, národná hudba, či hudobný štýl?

    Fenomén slovenskej hudby v 20. storočí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2005, Bratislava, roč. 31, č. 3 – 4, s. 260 – 263

  • 2005

    Systems Theoretical Approach to Music and Musical Work (Structure, Processes, Functions)

    Dzieło muzyczne, jego estetyka, struktura i recepcja (1) = The Musical Work, its Aesthetics, Structure and Reception, 2005, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz, s. 59 – 69
    (366 s., 1. vyd., Seria: Prace Zbiorowe, Zeszyt 21)

  • 2004

    Reflexia procesu prijímania a odmietania vonkajších vplyvov v tvorbe slovenských skladateľov

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, roč. 30, č. 4, s. 541 – 545

  • 2004

    Pojem tonalita v kontexte explikácie Jozefa Kresánka

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2004, Bratislava, roč. 30, č. 1 – 2, s. 83 – 86

  • 2004

    Postavenie diela Ladislava Burlasa v kontexte vývoja slovenskej hudby

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 163 – 169
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2004

    Rank-Frequency Distribution of Pitch in Musical Texts Using Altmann-Fitter 2.0 and Reinhard Köhler’s QUAMS Computer Programmes

    The 6th WSEAS International Conference on Applied Mathematics. Special Session – II: Applied Mathematics for Music and for Signal Processing, August 16 – 19, 2004, Corfu, Greece, 2004

  • 2004

    Inšpiračné zdroje v tvorbe Tadeáša Salvu

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 65 – 70
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2004

    Ivan Hrušovský – v integrite ľudského a umeleckého profilu

    Martináková, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby. Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002, 2004, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, s. 133 – 142
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2003

    Postavenie slovenskej hudobnej tvorby v kontexte európskej hudby v 1. polovici 20. storočia

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Recepcia súčasnej európskej hudobnej tvorby v slovenskej hudobnej kultúre 1. polovice 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, konanej v rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti, 10. – 11. októbra 2002, 2003, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 29 – 36

  • 2003

    Synergetische Musikwissenschaft – ein neues Modell der Disziplin?

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení II. Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ladislavovi Mokrému, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001, 2003, Vysoká škola múzických umení, Bratislava, s. 91 – 103
    (132 s., 1. vyd.)

  • 2002

    Pokus o typológiu modálneho myslenia v hudbe

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2002, Bratislava, roč. 28, č. 3 – 4, s. 305 – 323

  • 2002

    Tvorba Dušana Martinčeka v kontexte európskej hudby

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2002, Bratislava, roč. 28, č. 1, s. 49 – 63

  • 2002

    Synergetische und systemtheoretische Aspekte der Musikanalyse

    Semiotische Berichte, 2002, Viedeň, roč. 26, č. 1 – 4, s. 191 – 216
    (Österreichische Gesellschaft für Semiotik)

  • 2002

    Postmoderne – Geburt eines neuen oder Untergang eines alten Paradigmas?

    ETC. Empirische Text- und Kulturforschung. Empirical Text and Culture Research, 2002, RAM-Verlag, Lüdenscheid, roč. 2, s. 48 – 60

  • 2001

    Umelecké hnutie Fluxus – ako neodada

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 9, s. 30 – 33

  • 2001

    Nový návrat k experimentálnym a avantgardným formám umenia po druhej svetovej vojne (2. časť)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 7 – 8, s. 47 – 51

  • 2001

    Nový návrat k experimentálnym a avantgardným formám umenia po druhej svetovej vojne

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 6, s. 38 – 41

  • 2001

    Neoklasicizmus – súčasť umeleckých tendencií nového realizmu?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 5, s. 36 – 39

  • 2001

    Expresionizmus – nový výraz doby?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 4, s. 31 – 34

  • 2001

    Dadaizmus – zrod antiumenia či nových podôb umenia?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 3, s. 38 – 41

  • 2001

    Futurizmus – hnutie za nové umenie

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 2, s. 28 – 31

  • 2001

    Postmoderna – zrod novej, či zánik starej paradigmy? (II.)

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 12, s. 34 – 36

  • 2001

    Postmoderna – zrod novej, či zánik starej paradigmy?

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 11, s. 30 – 33

  • 2001

    Minimal-art a minimal music – opakujúca sa tendencia v umení?

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 10, s. 33 – 36

  • 2001

    Kategorizácia hudby 20. storočia a niektoré faktory vplyvu

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 1, s. 29 – 32

  • 2001

    Litánie okamihu. K hudobnej tvorbe Juraja Hatríka

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, roč. 27, č. 1, s. 51 – 63

  • 2000

    Morton Feldman

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 9, s. 38 – 42

  • 2000

    Pierre Boulez

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 7 – 8, s. 33 – 37

  • 2000

    György Ligeti

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 6, s. 40 – 44

  • 2000

    Arvo Pärt (1935)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 5, s. 31 – 34

  • 2000

    Olivier Messiaen (1908 – 1992)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 4, s. 37 – 40

  • 2000

    Erik Satie (1866 – 1925)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 3, s. 40 – 44

  • 2000

    John Cage (2)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 12, s. 47 – 50

  • 2000

    Iannis Xenakis

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 10, s. 31 – 35

  • 2000

    Edgard Varése (1883 – 1965)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 1 – 2, s. 42 – 46

  • 2000

    John Cage (1)

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, s. 39 – 42

  • 2000

    K vývinovým tendenciám hudobnej tvorby na Slovensku v poslednom štvrťstoročí

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2000, Bratislava, roč. 26, č. 1 – 2, s. 106 – 129

  • 2000

    Ktorá hudba prežije rok 2000?

    HRČKOVÁ, Naďa (ed.): Slovenskí skladatelia I / Slowakische Komponisten I. Zborník /Bericht/ z medzinárodného kolokvia, Bratislava, 28. – 31. októbra 1998, 2000, Katedra hudobnej vedy Filozofickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave, STIMUL, Bratislava, s. 185 – 188
    (265 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Synergetische Aspekte der Musikanalyse

    Martináková, Zuzana (ed.): Nové cesty analýzy v hudbe / Neue Wege der Musikanalyse. Zborník príspevkov z medzinárodného seminára, Šamorín, 10. – 14. mája 2000, 2000, Vysoká škola múzických umení, Bratislava, s. 58 – 67
    (116 s., 1. vyd.)

  • 2000

    Systems Theoretical Modelling in Musicology

    2000 WSEAS International Conference on Acoustics and Music: Theory and Application (AMTA 2000), December 20 – 22, 2000, Montego Bay, Jamaica, Edited by N. E. Mastorakis, 2000, WSEAS Press, s. 122 – 127
    (270 s., 1. vyd.)

  • 1999

    George Crumb

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 12, s. 44 – 47

  • 1999

    Giacinto Scelsi

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 11, s. 48 – 50

  • 1999

    David Hykes a jeho harmonický spev

    Kapitoly z hudby 20. storočia

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 10, s. 37 – 40

  • 1999

    Theorie der morphischen Felder

    Martináková, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení: venované Jánovi Albrechtovi, 1999, Vysoká škola múzických umení, Bratislava, s. 61 – 66
    (75 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Musorgskij – génius či diletant?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 9, s. 3

  • 1998

    Čo si prisvojil Schnittke z modality?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 6, s. 10

  • 1998

    Archaizmy a hudobné pratvary v diele Georgea Crumba

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 5, s. 6

  • 1998

    Čo je určujúce pre Bartóka – tradícia európskej hudby alebo folklór?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 4, s. 6

  • 1998

    Je Janáčkovi bližšia modálna košeľa, či tonálny kabát?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 3, s. 9

  • 1998

    Je Kančeliho hudba gruzínska či univerzálna?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 2, s. 6 – 7

  • 1998

    Góreckého 3. symfónia vo svetle modality

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 14 – 15, s. 9

  • 1998

    “Stredoveká” modálna reč Arvo Pärta

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 10, s. 6

  • 1998

    Úvahy o možnostiach organizácie tónov na pozadí Suchoňovho systému akordiky

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1998, Bratislava, roč. 24, č. 1 – 2, s. 36 – 46

  • 1998

    Modálnosť Suchoňovej kompozičnej reči

    Chalupka, Ľubomír (ed.): Eugen Suchoň v kontexte európskej hudby 20. storočia. Zborník z muzikologickej konferencie, Bratislava, 1. – 2. októbra 1998, 1998, Slovenská muzikologická asociácia pri Slovenskej hudobnej únii, Národné hudobné centrum, Bratislava, s. 61 – 64
    (126 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Niektoré aspekty systémovej teórie v hudbe

    Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu II, 1998, Vysoká škola múzických umení, Bratislava, s. 84 – 93
    (188 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Vladimír Godár

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 15. Nachlieferung, August 1998. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1998, edition text + kritik, München
    (210 s., 1. vyd.)

  • 1998

    KÖHLER, Reinhard – MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana: A systems theoretical approach to language and music

    Systems. New Paradigms for the Human Sciences. Ed. by Gabriel Altmann – Walter A. Koch, 1998, Walter de Gruyter, Berlín, s. 514 – 547
    (795 s., 1. vyd.)

  • 1998

    Niektoré tendencie a vývinové determinanty v slovenskej hudbe 80. a 90. rokov

    Vereš, Jozef (ed.): Hudobno-pedagogické interpretácie 4. Zborník štúdií a príspevkov, 1998, Regionálne združenie Slovenskej hudobnej únie v Nitre, Ponitrianske kultúrne centrum v Nitre, Katedra hudobnej výchovy, Pedagogická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra, s. 73 – 83

  • 1997

    Mal Henry Cowell nové harmonické vízie?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. stročia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 22, s. 4 – 5

  • 1997

    Prekonal Debussy dur-molový tonálny systém?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 21, s. 8

  • 1997

    Predbehol Roslavec Schönberga s dodekafonickou metódou?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 20, s. 8

  • 1997

    Erik Satie a jeho zvláštny svet harmónie

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 19, s. 5

  • 1997

    Požičali si John Lennon a Paul McCartney harmonické spoje od Palestrinu?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 18, s. 7

  • 1997

    Je Gesualdo Schönbergom svojej doby?

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 17, s. 3

  • 1997

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 16, s. 4 – 5

  • 1997

    Súčasná slovenská hudba z konca druhého tisícročia

    Niektoré tendencie vývoja v 80. a 90. rokoch

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 1997, Bratislava, roč. 23, č. 3 – 4, s. 234 – 252

  • 1997

    Nové metódy kvantitatívnej analýzy hudby

    Aplikácia niektorých počítačových programov na skladby v MIDI dátach

    Martináková, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu I, 1997, Vysoká škola múzických umení, Bratislava, s. 67 – 75
    (84 s., 1. vyd.)

  • 1995

    Prozessen der Rükbezüglichkeit (Rekursivität) in der Musik

    Musikometrie, 1995, Bochum, s. 53 – 57

  • 1995

    Niekoľko poznámok k systémovo-teoretickej analýze hudby

    Vereš, Jozef (ed.): Hudobno-pedagogické interpretácie 3. Zborník štúdií Katedry hudobnej výchovy Pedagogickej fakulty Vysokej školy pedagogickej v Nitre, 1995, Vysoká škola pedagogická, Nitra, s. 51 – 58

  • 1995

    Some Remarks on Modal Thinking in Satie's Piano Music

    International Symposium Satie “70 years later”. Zborník, 1995, Bratislava, s. 41 – 46

  • 1995

    Vladimír Godár

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 8. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1995, edition text + kritik, München

  • 1994

    Relationen zwischen Sprache, Kunst und Text: Methoden der Analyse

    Musikometrie, Bochum, 1994, s. 71 – 75

  • 1994

    Alexander Albrecht

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 4. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1994, edition text + kritik, München

  • 1993

    Futurizmus – hnutie či štýl?

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 13 – 14, s. 11

  • 1993

    Ján Cikker

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 2. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1993, edition text + kritik, München

  • 1993

    Iris Szeghy

    Kontrapunkt Kaländer für Europa 1993, 1993, Kassel, s. 94 – 98
    (Furore-Edition 857)

  • 1992

    Zur Charakteristik der slowakischen Musik

    Österreichische Musikzeitschrift, 1992, Viedeň, roč. 47, č. 7 – 8, s. 421 – 427

  • 1992

    Das gegenwärtige Musikleben in der Slowakei

    Österreichische Musikzeitschrift, 1992, Viedeň, roč. 47, č. 7 – 8, s. 427 – 430

  • 1992

    Eugen Suchoň

    Komponisten der Gegenwart. Bd. 1. Hrsg. von Heister, Hanns-Werner – Sparrer, Walter-Wolfgang, 1992, edition text + kritik, München

  • 1990

    Hedenaagse muziek in Slovakije

    Kreatief: driemaandelijks literair en kunstkritisch tijdschrift, 1990, Antwerpy, roč. 24, č. 2 – 3, s. 155 – 166
    (august 1990)

  • 1990

    K problematike ponímania humanizmu v umení so zameraním na súčasnú slovenskú hudobnú tvorbu

    Hudobný archív, 1990, Matica slovenská, Martin, roč. 11, s. 87 – 92

  • 1988

    Stručný prierez vývojom slovenskej hudby v 20. storočí

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 5, s. 11, 12

  • 1987

    Vývin slovenskej hudobnej tvorby po roku 1970 v kultúrno-spoločenskom kontexte

    Socialistický realizmus a súčasná umelecká kultúra. Zborník referátov zo sympózia, 1987, Umenovedný ústav SAV, Bratislava, s. 49 – 64

  • 1986

    Pokus o analýzu štýlových orientácií v súčasnej slovenskej hudbe

    Opus musicum. Hudební revue, 1986, Brno, roč. 18, č. 6, s. 35 – 39

  • 1986

    Vklad Jozefa Kresánka do súčasnej hudobnej kultúry

    Muzikologické bilancie ’86. Výber referátov z muzikologického sympózia na tému: Syntetizujúce a diferencujúce tendencie v slovenskej muzikológii, 1986, Zväz slovenských skladateľov, Bratislava, s. 46 – 48
    (73 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Vedecké recenzie

  • 1996

    Ján Albrecht: Die Geisteswelt des Schönen

    Bratislava, PT Verlag 1995. (Rezension)

    Österreichische Musikzeitschrift, 1996, Viedeň, roč. 51, č. 10 – 11, s. 790 – 792

Personálna bibliografia – Učebnice, kapitoly v učebniciach

  • 2000

    Modalita vo vzťahu k hudbe 20. storočia

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (170 s., 1. vyd.)

Personálna bibliografia – Umelecká kritika a publicistika

  • 2011

    IRŠAI, Jevgenij – MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Stále máme možnosť hľadať niečo nové a kráčať ďalej...

    Hudobný život, 2011, Bratislava, roč. 43, č. 1 – 2, s. 17 – 19

  • 2010

    Vladimír Bokes: Chamber Music

    Hudobný život, 2010, Bratislava, roč. 42, č. 7 – 8, s. 55

  • 2010

    Významná udalosť v hudobnom živote

    Svetová premiéra vokálno-inštrumentálneho diela Romana Bergera Missa pro nobis

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2010, Bratislava, roč. 36, č. 4, s. 316 – 317

  • 2009

    Egon Krák: Viachlas v hudbe Európy

    Hudobný život, 2009, Bratislava, roč. 41, č. 11 – 12, s. 58

  • 2009

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon: Skladateľ a spoločnosť na prahu 21. storočia

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2009, Bratislava, roč. 35, č. 1, s. 89 – 98

  • 2008

    Slovenská filharmónia

    Hudobný život, 2008, Bratislava, roč. 40, č. 9, s. 2

  • 2008

    Rrrr... requiem aeternam

    Mauricio Kagel (24. 12. 1931 – 18. 9. 2008)

    Hudobný život, 2008, Bratislava, roč. 40, č. 10, s. 10 – 13

  • 2007

    Slovaks for the Warsaw Autumn

    Hudobný život, 2007, Bratislava, roč. 39, č. 7 – 8, s. 58
    (recenzia CD)

  • 2007

    Legenda na hrane umenia a gýča, originálneho a eklektického, starého a nového

    Hudobný život, 2007, Bratislava, roč. 39, č. 5, s. 38
    (recenzia na CD Mater)

  • 2007

    Vladimír Gogár: Mater

    Hudobný život, 2007, Bratislava, roč. 39, č. 5, s. 38 – 39

  • 2006

    Pokračujúca spolupráca

    Hudobný život, 2006, Bratislava, roč. 38, č. 1, s. 34
    (Bydgosz, Poľsko)

  • 2005

    Mojmír Hanák – život ako hudobná dráma, hudobná dráma ako život

    Hudobný život, 2005, Bratislava, roč. 37, č. 6, s. 34 – 36

  • 2005

    Slovo o hudbe, slovo o umení, slovo o tvorbe, slovo o kultúre...

    Reflexia umenia Jevgenija Iršaia

    Hudobný život, 2005, Bratislava, roč. 37, č. 3, s. 34 – 35

  • 2001

    Melos-Étos – 6. medzinárodný festival súčasnej hudby (7. – 16. 11.)

    Hudobný život, 2001, Bratislava, roč. 33, č. 12, s. 19 – 21

  • 2000

    Nová slovenská hudba – 20. ročník, 11. – 18. 11. 2000, Bratislava

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 12, s. 18 – 20

  • 2000

    Works for Clarinet

    Hudobný život, 2000, Bratislava, roč. 32, č. 1 – 2, s. 60 – 61

  • 1999

    Hudobné salóny

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 7 – 8, s. 30 – 31

  • 1999

    Miro Bázlik: Spectra

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 5, s. 44 – 45

  • 1999

    Vladimír Godár: Music for Cello

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 5, s. 44

  • 1999

    K nedožitým osemdesiatinám prof. Jána Albrechta

    Hudobný život, 1999, Bratislava, roč. 31, č. 4, s. 3 – 4

  • 1998

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – Nancy Van de Vate: Je hudba žien iná ako hudba mužov?

    ...s Nancy Van de Vate

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 3, s. 3

  • 1998

    Fragmenty z prehliadky

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 23 – 24, s. 11

  • 1998

    Hudba viery a túžby

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 17, s. 8

  • 1998

    Melos-Étos '97

    Festivalové akcenty

    Hudobný život, 1998, Bratislava, roč. 30, č. 1, s. 4 – 5

  • 1997

    K sedemdesiatke Ivana Hrušovského

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 4, s. 6

  • 1997

    S vďakou...

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 22, s. 2
    (spomienka na Jána Albrechta)

  • 1997

    Klavírne duo Nora a Miki Škutovci

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 2, s. 5

  • 1997

    Wagnerov hudobnodramatický kolos

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 18, s. 4

  • 1997

    Komorné koncerty zo skladieb študentov VŠMU

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 10, s. 9

  • 1997

    Post scriptum Jána Albrechta

    Hudobný život, 1997, Bratislava, roč. 29, č. 1, s. 4

  • 1996

    Nová slovenská hudba, 23. – 30. novembra 1996

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 23 – 24, s. 11 – 13

  • 1996

    Ján Albrecht odišiel bez rozlúčky

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 22, s. 3

  • 1996

    Ján Albrecht: Die Geisteswelt des Schönen

    (Duchovný svet krásna)

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 17, s. 8

  • 1996

    Čože je to šesťdesiatka

    K jubileu Ivana Paríka

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 15, s. 4

  • 1996

    Večery novej hudby – “Priestory”

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 15, s. 3

  • 1996

    Polstoročie Vladimíra Bokesa

    Hudobný život, 1996, Bratislava, roč. 28, č. 1, s. 3

  • 1996

    Hansi Albecht

    Osobná skúsenosť

    SME. Príloha Fórum, 5. 12. 1996, Bratislava, s. 2

  • 1995

    Velikáni hudby

    Ilustrovaný sprievodca životom a dielom slávnych skladateľov

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 23 – 24, s. 13

  • 1995

    Melos-Étos '95 – medzinárodný festival súčasnej hudby

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 23 – 24, s. 9 – 10

  • 1995

    Večery novej hudby – “znovuvskriesenie” Erika Satieho

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 14 – 15, s. 3

  • 1995

    Nová slovenská hudba

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 1, s. 10 – 11

  • 1995

    Ifem '94

    Druhé medzinárodné fórum elektroakustickej hudby

    Hudobný život, 1995, Bratislava, roč. 27, č. 1, s. 9

  • 1994

    Bayreuth ’94

    Parsifal včera a dnes

    Hudobný život, 1994, Bratislava, roč. 26, č. 20, s. 5

  • 1994

    Hudbou do sveta?

    Melos-Étos, 2. ročník medzinárodného festivalu súčasnej hudby

    Hudobný život, 1994, Bratislava, roč. 26, č. 1, s. 3 – 4

  • 1993

    Karlheinz Stockhausen – mystická hudba súčasnosti?

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 8, s. 1, 3

  • 1993

    Je Wagner súčasný skladateľ?

    Marginálie k “Bayreuther Festspiele 1993”

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 19, s. 1, 10

  • 1993

    Axyltulxt v bratislavských Klariskách

    Hudobný život, 1993, Bratislava, roč. 25, č. 15, s. 6

  • 1993

    Ilja Zeljenka

    Slovenský hudobný fond, Bratislava
    (12 s., 1. vyd.)

  • 1993

    Ivan Hrušovský

    Hudobné informačné stredisko, Slovenský hudobný fond, Bratislava
    (1. vyd.)

  • 1992

    Premiéry diel Vladimíra Godára

    Literárny týždenník, 1992, Bratislava, roč. 5, č. 11, s. 15

  • 1991

    Večery novej hudby v znamení Beth Griffith

    Literárny týždenník, 1991, Bratislava, roč. 4, č. 26, s. 15

  • 1991

    Hudba nevzniká mimo kozmologických úvah

    Hudba a postmoderná doba

    Kultúrny život, 1991, Bratislava, roč. 25, č. 31, s. 12

  • 1991

    Miro Bázlik – človek, skladateľ, pedagóg...

    Hudobný život, 1991, Bratislava, roč. 23, č. 8, s. 5

  • 1991

    BOKES, Vladimír – MARTINÁKOVÁ, Zuzana – ZAGAR, Peter – MATEJ, Daniel – SZEGHY, Iris – ŠIMAI, Pavol – KLUSÁK, Jan – KOPELENT, Marek – VAJDA, Gejza: Anketa

    Hudobný život, 1991, Bratislava, roč. 23, č. 22, s. 4 – 5

  • 1991

    Review on Martin Burlas's Three Records

    Slovak Music, 1991, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 3 – 4, s. 19 – 20

  • 1991

    Picture and Music

    Slovak Music, 1991, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 2, s. 19 – 23

  • 1991

    Martin Burlas, Daniel Matej, Alexander Mihalič, Robert Rudolf, Peter Zagar

    Slovak Music, 1991, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 2, s. 7 – 13

  • 1990

    Pohľadnica z Viedne

    Literárny týždenník, 1990, Bratislava, roč. 3, č. 2, s. 15

  • 1990

    Mauricio Kagel vo Viedni

    Fluxus či moderna?

    Literárny týždenník, 1990, Bratislava, roč. 3, č. 11, s. 15

  • 1990

    VENI: koncert novej hudby – Iluminácie II

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 8, s. 3

  • 1990

    Pestrá paleta hudby dneška

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 26, s. 11

  • 1990

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – CHALUPKA, Ľubomír: Dva pohľady na Varšavskú jeseň ’90

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 24, s. 10 – 11

  • 1990

    Obraz a hudba

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 22, s. 1

  • 1990

    Memento Petra Martinčeka v televízii

    Nový umelecký žáner?

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 20, s. 5

  • 1990

    Vladimír Godár: I. Concerto grosso, II. Partita

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 2, s. 5

  • 1990

    Večer novej hudby

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 15, s. 4

  • 1990

    Smolenice včera a dnes

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 11, s. 1

  • 1990

    Postmoderna v hudobnovedeckej reflexii

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 11, s. 11

  • 1990

    Drážďanské dni súčasnej hudby

    Hudobný život, 1990, Bratislava, roč. 22, č. 1, s. 8

  • 1990

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – DRLIČKA, Peter: The Clarinet in Contemporary Slovak Music

    Clarinet & Saxophone, 1990, London, roč. 15, č. 4, s. 14 – 18
    (December 1 1990, Clarinet and Saxophone Society of Great Britain)

  • 1989

    Komorný orchestrálny koncert

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 6, s. 4 – 5

  • 1989

    Vplyv Eugena Suchoňa na domácu tvorbu

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 4, s. 12

  • 1989

    Zanechať stopu

    32. medzinárodný festival súčasnej hudby Varšavská jeseň

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 24, s. 10 – 11

  • 1989

    Pondelky v Klariskách

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 20, s. 4

  • 1989

    Hudobná dráma a televízia po tretí raz

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 14, s. 6

  • 1989

    Stretnutie mladých skladateľov ČSSR a BĽR v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 13, s. 7

  • 1989

    AGON opäť v Bratislave

    Hudobný život, 1989, Bratislava, roč. 21, č. 1, s. 4

  • 1989

    Julietta alebo Snár

    Úvaha o diele a novej inscenácii opery Bohuslava Martinu

    Literárny týždenník, 1989, Bratislava, roč. 2, č. 17, s. 15

  • 1989

    Juraj Hatrík: Der glückliche Prinz oder Illusionen über antiillusionistische Bühnenwerke

    Slowakische Musik, 1989, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 3, s. 5 – 7

  • 1988

    Koncerty Slovenského národného múzea

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 9, s. 3

  • 1988

    Nad dielom Vladimíra Bokesa

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 9, s. 12

  • 1988

    Nové obzory

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 9, s. 5

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Cyklus pre súčasnú hudbu

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 7, s. 3

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 3, s. 3

  • 1988

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – ZELJENKA, Ilja: Hľadanie seba

    Stretnutie so zaslúžilým umelcom Iljom Zeljenkom

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 3, s. 5

  • 1988

    Ilúzie o antiiluzívnych javiskových dielach

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 16, s. 5

  • 1988

    Slovenská filharmónia

    Koncert cyklu pre súčasnú hudbu

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 12, s. 3

  • 1988

    Skladateľské kolokvium v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 12, s. 1

  • 1988

    Juhoslovanskí skladatelia v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 11, s. 4

  • 1988

    Hudobná dráma a televízia po druhý raz

    Hudobný život, 1988, Bratislava, roč. 20, č. 11, s. 6

  • 1987

    Čo je skutočným cieľom?

    Po 15. ročníku Slovenského festivalu politickej piesne v Martine

    Pravda, 1987, Bratislava, roč. 68, č. 5 (13. 2.), s. 5
    (Slovenský festival politickej piesne 1987, Martin)

  • 1987

    K premiéram skladieb Ladislava Burlasa a Víťazoslava Kubičku

    Hudební rozhledy, 1987, roč. 40, č. 4, s. 24

  • 1987

    Nebýva každý rok výnimočný

    XII. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Nové Slovo, 1987, Bratislava, roč. 29, č. 10

  • 1987

    Prehrávky zo súčasnej severskej hudby

    12. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 6, s. 5

  • 1987

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – MARENČINOVÁ, Dita: Symfonické koncerty

    12. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 6, s. 1 – 2

  • 1987

    Skladateľ reflexívnej výpovede

    K šesťdesiatke Ivana Hrušovského

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 4, s. 3

  • 1987

    Seminár mladých koncertných umelcov v Dolnej Krupej

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 3, s. 2

  • 1987

    Nový cyklus podujatí o súčasnej hudbe

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 23, s. 6
    (Pražský súbor AGON)

  • 1987

    XIII. letný cyklus koncertov v Klariskách

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 18, s. 4

  • 1987

    XI. kolokvium o súčasnej slovenskej hudbe

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 13, s. 8

  • 1987

    Slovenská komorná hudba

    Gramorecenzia

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 12, s. 5

  • 1987

    Tadeáš Salva

    Gramorecenzie

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 12, s. 5

  • 1987

    ADAMČIAK, Milan – MARTINÁKOVÁ, Zuzana: Slovenská filharmónia

    Koncerty súčasnej hudby

    Hudobný život, 1987, Bratislava, roč. 19, č. 1, s. 7

  • 1987

    Ladislav Burlas – zum Sechzigsten Geburstag

    Slowakische Musik, 1987, Slovenský hudobný fond, Bratislava, č. 2, s. 10 – 12

  • 1986

    Sila hodnotných diel

    Zamýšľame sa nad Týždňom novej hudobnej tvorby

    Práca, 1986, roč. 41, č. 47 (25. 2.), s. 6

  • 1986

    XI. Týždeň novej slovenskej hudobnej tvorby – hodnotenie prehliadky

    Práca, 4. 3. 1986, roč. 41, s. 7

  • 1986

    Nad dielom Juraja Beneša

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1986, Bratislava, roč. 18, č. 9, s. 5

  • 1986

    Komorný-orchestrálny koncert

    Hudobný život, 1986, Bratislava, roč. 18, č. 5, s. 5

  • 1986

    Komorný koncert z tvorby súčasných bulharských skladateľov

    Hudobný život, 1986, Bratislava, roč. 18, č. 23, s. 1

  • 1986

    K päťdesiatinám Ivana Paríka

    Hudobný život, 1986, Bratislava, roč. 18, č. 16, s. 4

  • 1986

    Evolúcia tvorivej cesty Dušana Martinčeka

    Hudobný život, 1986, Bratislava, roč. 18, č. 12, s. 3

  • 1985

    Hudobná veda súčasnosti

    Recenzia knihy Oskara Elscheka

    Pravda, 1985, Bratislava, roč. 66, č. (9. 7.), s. 8

  • 1985

    Nad dielom Tadeáša Salvu

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 6, s. 3

  • 1985

    Komorné koncerty MDKO v Bratislave

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 3, s. 7

  • 1985

    Hukvaldy už tradične patrili mladým

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 15, s. 7

  • 1985

    Ešte raz o Medzinárodnom organovom festivale v Košiciach

    Hudobný život, 1985, Bratislava, roč. 17, č. 15, s. 3

  • 1984

    Nad dielom Ivana Paríka

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, roč. 16, č. 9, s. 5

  • 1984

    Nad dielom Jozefa Sixtu

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, roč. 16, č. 6, s. 4

  • 1984

    Komorné koncerty

    Hudobný život, 1984, Bratislava, roč. 16, č. 5, s. 3 – 4

  • 1984

    Nad dielom Juraja Hatríka

    Portréty a reflexie

    Hudobný život, 1984, Bratislava, roč. 16, č. 19, s. 3

  • 1982

    Koncert poslucháčov bratislavskej VŠMU v Drážďanoch

    Hudobný život, 1982, Bratislava, roč. 14, č. 1, s. 2

Personálna bibliografia – Recenzie

  • 2019

    CHALUPKA, Ľubomír: Generačné a štýlové konfrontácie, Univerzita Komenského 2018

    Hudobný život, 2019, roč. 51, č. 6, s. 39

Personálna bibliografia – Knižné monografie

  • 2014

    Modálne myslenie v hudbe – minulosť a súčasnosť

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica
    (238 s., 2. rev. vyd.)

  • 2004

    Hudba v kontexte vývoja umenia 20. storočia

    Umelecké štýly a hnutia

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (142 s., 1. vyd.)

  • 2002

    Slovak composers after 1900: formation and styles

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (275 s., 1. vyd.)

  • 1994

    Hudobná kultúra po roku 1918

    Umenovedný ústav SAV, Bratislava
    (50 s., rukopis)

  • 1994

    Systemtheorie der Musik

    Vysoká škola múzických umení, Bamberg-Bratislava
    (150 s., rukopis, habilitačná práca, v nemeckom jazyku)

  • 1989

    Analytické štúdie

    14 profilov s analýzami skladieb slovenských skladateľov aj s notovými ukážkami

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (400 s., rukopis)

  • 1988

    Súčasná kompozičná tvorba na Slovensku

    Umenovedný ústav SAV, Bratislava
    (220 s., rukopis, dizertačná práca)

  • 1982

    K charakteristike vývoja slovenskej hudobnej tvorby v 60. rokoch

    Filozofická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, Bratislava
    (200 s., rukopis, rigorózna práca)

Personálna bibliografia – Editorská činnosť

  • 2017

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Vedecké, umelecké a filozoficko-estetické reflexie

    Vedecký zborník

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Štiavnica
    (56 s., 1. vyd., noty, hudba, filozofia hudby, umenie, filozofia umenia, estetika, veda, filozofia vedy)

  • 2014

    MARTINÁKOVÁ-RENDEKOVÁ, Zuzana (zost.): Ars pro toto

    Vedecký a umelecký časopis / Science & art journal

    Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Štiavnica, roč. 3
    (1. vyd.)

  • 2012

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Matematika, hudba a umenie

    Zborník príspevkov z 25. medzinárodného interdisciplinárneho seminára, Banská Štiavnica, 10. – 11. júna 2011, 2012, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Štiavnica, Banská Bystrica
    (96 s., 1. vyd.)

  • 2012

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VII

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ivanovi Hrušovskému pri príležitosti 10. výročia úmrtia

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Hudobná a umelecká akadémia Jána Albrechta v Banskej Štiavnici, Banská Bystrica, Banská Štiavnica
    (128 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Progresívne metódy analýzy a interpretácie hudby a umenia III

    Zborník z medzinárodných seminárov Progresívne metódy analýzy v hudbe a umení 2004, 2006, 2008

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (151 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení VI

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (66 s., 1. vyd.)

  • 2010

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej a európskej hudobnej tvorby III

    Zborník príspevkov z piateho a šiesteho Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2005 a 2006

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (220 s., 1. vyd.)

  • 2006

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana – KRÁK, Egon (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby II

    Zborník príspevkov z tretieho a štvrtého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2003 a 2004

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (145 s., 1. vyd.)

  • 2004

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Osobnosti slovenskej hudobnej tvorby

    Zborník príspevkov z prvého a druhého Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky pri Ružomberku 2001 a 2002

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (172 s., 1. vyd.)

  • 2003

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení II

    Medzinárodné sympózium Jána Albrechta: venované Ladislavovi Mokrému, Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (132 s., 1. vyd.)

  • 2001

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Tadeáš Salva: skladateľ a hudobník

    Zborník príspevkov zo Seminára Tadeáša Salvu, Lúčky (pri Ružomberku), 25. – 27. mája 2001

    Akadémia umení v Banskej Bystrici, Banská Bystrica
    (37 s., 1. vyd.)

  • 2000

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Nové cesty analýzy v hudbe / Neue Wege der Musikanalyse

    Zborník príspevkov z medzinárodného seminára, Šamorín, 10. – 14. mája 2000

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (116 s., 1. vyd.)

  • 1999

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Filozofické koncepcie v hudbe a umení: venované Jánovi Albrechtovi

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (75 s., 1. vyd.)

  • 1998

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu II

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (188 s., 1. vyd.)

  • 1997

    MARTINÁKOVÁ, Zuzana (ed.): Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu I

    Vysoká škola múzických umení, Bratislava
    (84 s., 1. vyd.)

Bibliografia

  • 2018

    (šah): Pripomíname si...

    Slovenské pohľady, 2018, roč. IV+134, č. 6, s. 159
    (Zuzana Martináková, nar. 1958, muzikológia, rodáci, profil, Trnava, Slovensko)

  • 2001

    KURAJDOVÁ, Ema: Filozofické koncepcie v hudbe a umení

    Banská Bystrica, 5. – 8. októbra 2001

    Slovenská hudba. Revue pre hudobnú kultúru, 2001, Bratislava, roč. 27, č. 2 – 3, s. 412 – 414

x