Peter Martinček v súčasnosti pôsobí ako člen poroty na viacerých medzinárodných skladateľských súťažiach (Rím, Viedeň, Bratislava a i.)
"Už od rokov štúdia sa priebežne profiloval ako tvorca so širokospektrálnym záberom – od reflexie hudby minulosti (komorné skladby dedikované Lisztovi, Ravelovi, Šostakovičovi) cez prijatie niektorých technických podnetov z avantgardy 50. a 60. rokov (seriálna technika v Symfónii č. 1, aleatorika v Koncerte pre klavír, nekonvenčné zdroje sonoristiky v Hudbe pre flautu a preparovaný klavír) až k inšpirácii džezom a populárnou hudbou (Passi di jazz; Garpománia). Jednotiacou líniou tejto štýlovej plurality, charakteristickou pre tzv. postmodernú orientáciu, je Martinčekov záujem o kontakt s poslucháčom prostredníctvom pútavého melodického nápadu, rytmickej pulzácie, zvukovej lapidárnosti smerujúcej k hedonizmu, zreteľnosti hudobného výrazu. V skladbách prvého obdobia je tektonický princíp redukovaný na aditívne priraďovanie podobných tónových štruktúr a modelov na báze voľnej fantazijnej formy. Zreteľné je aj prepájanie zdanlivo divergentných štýlotvorných prostriedkov a techník (seriálna technika – tonalita, improvizácia – tradične riešená forma, džezové intonácie v prostredí krehkej komornej zostavy). Kontakt s okruhom džezovej a populárnej hudby ako rovnocenným inšpiratívnym žriedlom rozšíril diapazon Martinčekovho štýlu o prvky improvizácie, tanečnosti, o hravosť, uvoľnenosť, farebnú nápaditosť. Typ ostinátnej rytmicko-metrickej pulzácie podmienil skladateľov príklon ku koncepcii minimálnej, resp. repetitívnej hudby. Averzia ku konštruktivizmu, idea jednoduchosti, prehľadnosti, eufó-nie, novo cítený dramatizmus preniká novšie diela s apelatívnym podtextom (pozornosť k aktuálnym témam ako narkománia – oratórium Memento, ekológia – ”The Touch“ – Winterquartet). Dokumentom syntetického uchopenia kompozičných podnetov (inovácia tradičných druhov, symfonizmus, jednoduchosť melodickej línie, asketickosť tónových a harmonických štruktúr, rytmické a zvukové prvky z džezovej hudby, repetitívnosť modelov) je Missa Danubia."
(CHALUPKA, Ľubomír: Peter Martinček. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 186.)