Nórske vydavateľstvo Losen Records prináša skutočnú lahôdku v podobe komorného jazzového tria OWL (Lage Lund – gitara, Will Vinson – saxofón, Orlando le Fleming – kontrabas).

Všetci traja hráči patria k prominentným postavám newyorskej progresívnej jazzovej scény, v tomto projekte sa však ukazujú v decentnejšom svetle. Nórsky gitarista Lage Lund začal po víťazstve na Medzinárodnej súťaži Theloniousa Monka v roku 2005 systematicky budovať hviezdnu kariéru a stal sa jedným z najvýraznejších jazzových gitaristov súčasnosti. Jeho prínos spočíva v technickej brilancii, prepracovanej harmonickej hre nadväzujúcej na koncept Kurta Rosenwinkela i vo zvukovej lyrickosti odkazujúcej na Jima Halla. Aj Angličania Vinson i le Fleming sa úspešne etablovali na newyorskej scéne. Pôsobenie so slávnymi hráčmi ako Gonzalo Rubalcaba, Antonio Sanchez, Jonathan Kreisberg, či Branford Marsalis, ale aj nahrávanie vlastných albumov im otvorilo brány celosvetovej popularity. K vzniku tria OWL sa viaže zaujímavý príbeh: producent a fotograf Jimmy Katz pri fotografovaní Pata Methenyho na projekt Orchestrion objavil akusticky pozoruhodný priestor opusteného brooklynského kostola. Zaujatý neobyčajným zvukom oslovil hráčov, ktorí sa dobre poznali, no v takomto zložení predtým nehrali. Trio bez zdĺhavých príprav vyprodukovalo obdivuhodný debut. Je zložený prevažne zo štandardov a troch voľne improvizovaných skladieb. Z CD doslova sršia spontánnosť, dokonalá súhra a kreativita, výsledok atmosférou pripomína komornú intimitu nahrávok Paula Desmonda s Jimom Hallom zo 60. rokov. Skvelo swingujúce skladby s nádherným spevným saxofónom Willa Vinsona ako Morning Glory (Duke Ellington), Dear Lord (John Coltrane) či From this Moment on (Cole Porter) sú naozajstnými klenotmi albumu. Štandardy I Should Care a Yesterdays zasa vynikajú neobyčajným polyrytmickým spracovaním. Pôvodná skladba Churchgoing zaujme hypnotizujúcou minimalistickou témou a následnými kontrapunktickými vrstvami. Gitarové sóla i harmonické štruktúry Lageho Lunda doslova vyrážajú dych. Absolútna hudobná, zvuková, rytmická ako aj improvizačná dokonalosť každého momentu albumu, ktorý OWL trio nahralo naživo bez strihu, zväčša ako prvý či druhý take, svedčí o neobyčajnej vyspelosti hráčov. Vynikajúce CD určite poteší priaznivcov kvalitného jazzového mainstreamu.