Máloktorý jazzový klavirista má možnosť nahrať debutový album s hudobníkmi svetového formátu a elitou slovenského jazzu, do ktorej nepochybne patria Juraj Griglák a Martin Valihora. Klaviristovi Pavlovi Morochovičovi sa to podarilo, čo vypovedá niečo o obsahu CD ešte pred jeho vypočutím. Veľkú zásluhu na vzniku tria má huslista, producent Ivan Dimitrov. Morochoviča a jeho skladby predstavil Martinovi Valihorovi, ktorý sa ich s nadšením ujal. Ten v poslednom období nemal pri svojom koncertnom a štúdiovom vyťažení veľa príležitostí hrať pôvodnú domácu tvorbu v podobnej kvalite. Vďaka Awakening tak dostal možnosť pripomenúť si slávne obdobie účinkovania v triu s klaviristkou Hiromi. Ideálnym tretím kusom skladačky projektu je Juraj Griglák, ktorému sadli zemité groovy a ideálne dotvoril rytmiku súboru. Niektoré kompozície mal Pavel Morochovič načrtnuté už so svojím predchádzajúcim zoskupením, väčšina skladieb však bola otvorená a dokončil ich tesne pred nahrávaním s novou zostavou. Samotné nahrávanie bolo hotové za štyri hodiny (!) a uskutočnilo sa ešte na jeseň roku 2013 v štúdiu LOFT. Zmixoval a zmastroval ho Jaro Žigo mladší. S koncertovaním začalo trio až koncom minulého roka.

Na albume sa ako hosť objavil aj Ivan Dimitrov, ktorý nahral husľové sóla v dvoch pokojnejších skladbách: The Ballad_Home a Waltz for Nicole. Awakening otvára zvukomalebná skladba Inferno, využívajúca hru na strunách klavíra v spodných registroch. Škoda, že je to jeden z mála prípadov voľnejšieho experimentovania, ktoré sa na albume objaví. Druhým prípadom je začiatok štvrtého tracku – Renaissance II./Paradise. Po krátkom úvode sa spustí smršť nakomponovaných grooveov a breakov v 7/8 takte. Táto skladba zároveň definuje ďalšie smerovanie albumu, ktorý až na pár pomalších miest nedá pozornosti poslucháča vydýchnuť. Na nahrávke prevažuje melodický jazz plný improvizovaných sól v najrôznejších štýloch: od swingu cez blues, waltz, latin, fusion až po balady. Napriek tomu pôsobí CD uceleným dojmom, čo sa autor snažil dosiahnuť: „Zámerom bolo vytvoriť koncepčne jednotný a hudobne pestrý celok prepojených, na seba nadväzujúcich hudobných motívov v širšom žánrovom kontexte. Jadro albumu tvorí 6 úvodných skladieb, ktoré spolu vytvárajú akýsi uzatvorený kruh.“

Tento koncept je zreteľne prítomný v skladbe Renaissance, ktorej tri tracky spolu zaberajú takmer polovicu albumu. Štýlom prejavu by sa skladby dali prirovnať k tvorbe zoskupenia The Bad Plus či E.S.T. Z hry aj kompozícií klaviristu počuť skvele zvládnutú „európsku“ techniku, miestami im však chýba jazzová voľnosť a aj väčšina sól budí dojem ustráženej komponovanej hry „na istotu“ s rozpoznateľnými klasickými vplyvmi neskorého romantizmu či impresionizmu. Album možno označiť za mimoriadne vydarený autorský debut v oblasti nemainstreamového slovenského jazzu. Názov Awakening napovedá, že sme boli svedkami prebudenia skladateľa.