Prominentný bratislavský abonentný cyklus Gesamtkunstwerk, ktorý svoju aktuálnu sezónu začal v novembri minulého roku reprezentatívnym koncertom k 30. výročiu nežnej revolúcie, pokračoval 24. 1. koncertom L’Orchestre National de France a huslistky Julie Fischerovej. Gesamtkunstwerk je v slovenských podmienkach producentským zázrakom: Bratislave prináša top európske orchestre a sólistickú špičku, často finančne nedostupnú aj pre najväčší štátny festival klasickej hudby, jeho publikum už vykazuje vysokú oddanosť v podobe množstva abonentov a, čo je najšokujúcejšie, nadštandardné rozpočty dokáže pokryť predovšetkým zo súkromných zdrojov. A nejde len o peniaze – podmienkou účinkovania tých najexkluzívnejších hviezd je vysoká referenčná hodnota organizátorov a schopnosť zabezpečiť často mimoriadny servis, ako to bolo napríklad v prípade minuloročného koncertu v súčasnosti zrejme najdrahšej huslistky na svete Anne Sophie Mutterovej. Práve na ňu si museli spomenúť abonenti Gesamtkunstwerku počas „novoročného“ koncertu, pretože Julia Fischer predstavuje podobný typ huslistky ako jej staršia nemecká superstar – atraktívna blondína s jednoznačnou autoritou v tvári i v pódiovej prezentácii, v hudobnom prejave feminínna, no zároveň dostatočne razantná, technicky brilantná a inteligentná. V Bratislave ukončila 11-dňové turné s Francúzskym národným orchestrom, s ôsmimi koncertmi, okrem nášho hlavného mesta v Hannoveri, Hamburgu, Mníchove, Salzburgu, vo Frankfurte, v Berlíne a vo Viedni. Na turné striedala Prokofievov 1. koncert s Bartókovým Koncertom č. 2 Sz. 112, ktorý počulo aj publikum v bratislavskej Redute.
Viac v aktuálnom vydaní časopisu.
Tento materiál je chránený autorským zákonom a jeho šírenenie bez súhlasu redakcie alebo autora je zakázané.