-
1971 – 1977
Ľudová škola umenia Miloša Ruppeldta (violončelo – Juraj Fazekaš)
-
1977 – 1983
Konzervatórium v Bratislave (violončelo – Juraj Fazekaš)
-
1983 – 1987
Akadémia múzických umení v Prahe (violončelo – Josef Chuchro)
-
1988 – 1990
štipendista Slovenského hudobného fondu (violončelo – Daniel Veis a Jozef Podhoranský)
-
-
účasť na majstrovských interpretačných kurzoch (Daniel Šafran, Erling Blondal Bengtsson, Michail Chomicer, Angelica May)
-
1980 – 1985
člen súboru Nové bratislavské trio (Juraj Čižmarovič, vn, Zuzana Paulechová-Štiasna, pf)
-
1991 – 1993
člen súboru Nové bratislavské trio (Peter Maceček, vn, Mikuláš Škuta, pf)
-
1990 – 1992
a 1997 – 1999 sólový violončelista súboru Cappella Istropolitana
-
1993 – 1994
sólový violončelista Orquestra do Norte, Fafe (Portugalsko)
-
1993 – 1994
člen súboru Orfeu – kvarteto (Daniela Bobos, vn, Daniel Leao, vl, Luis Meireles, fl)
-
1994 – 1997
sólový violončelista Orquestra Metropolitano de Lisboa (Portugalsko)
-
1990 – 1993
pedagóg violončelovej hry, komornej hry a hry z listu na VŠMU
-
1993 – 1994
pedagóg violončelovej hry na Escola Profissional Paredes (Portugalsko),
-
1994 – 1997
pedagóg violončelovej hry na Escola Metropolitana de Lisboa – Academia Nacional Superior de Orquestra, Lisabon (Portugalsko)
-
od 1998
pedagóg violončelovej hry na VŠMU
-
od 2000
zakladateľ a umelecký riaditeľ Festivalu peknej hudby v Banskej Štiavnici, ako aj Štiavnických letných kurzov
„Eugen Prochác patrí v súčasnosti medzi špičkových slovenských interpretov strednej generácie. Od počiatku sólistickej kariéry sa jeho výkony vyznačovali precíznym technickým zvládnutím a premysleným muzikálnym dotvorením uvádzaných diel. Vďaka svojmu interpretačnému majstrovstvu získal celý rad pozvaní na účinkovanie nielen doma, ale i v zahraničí. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia úspešne pôsobil ako sólový violončelista a pedagóg v Portugalsku.“ (Slovník slovenského koncertného umenia II., Hudobné centrum, Bratislava 2004, s. 129-132).