• 1971 – 1977

    Ľudová škola umenia Miloša Ruppeldta (violončelo – Juraj Fazekaš)

  • 1977 – 1983

    Konzervatórium v Bratislave (violončelo – Juraj Fazekaš)

  • 1983 – 1987

    Akadémia múzických umení v Prahe (violončelo – Josef Chuchro)

  • 1988 – 1990

    štipendista Slovenského hudobného fondu (violončelo – Daniel Veis a Jozef Podhoranský)

  • -

    účasť na majstrovských interpretačných kurzoch (Daniel Šafran, Erling Blondal Bengtsson, Michail Chomicer, Angelica May)

  • 1980 – 1985

    člen súboru Nové bratislavské trio (Juraj Čižmarovič, vn, Zuzana Paulechová-Štiasna, pf)

  • 1991 – 1993

    člen súboru Nové bratislavské trio (Peter Maceček, vn, Mikuláš Škuta, pf)

  • 1990 – 1992

    a 1997 – 1999 sólový violončelista súboru Cappella Istropolitana

  • 1993 – 1994

    sólový violončelista Orquestra do Norte, Fafe (Portugalsko)

  • 1993 – 1994

    člen súboru Orfeu – kvarteto (Daniela Bobos, vn, Daniel Leao, vl, Luis Meireles, fl)

  • 1994 – 1997

    sólový violončelista Orquestra Metropolitano de Lisboa (Portugalsko)

  • 1990 – 1993

    pedagóg violončelovej hry, komornej hry a hry z listu na VŠMU

  • 1993 – 1994

    pedagóg violončelovej hry na Escola Profissional Paredes (Portugalsko),

  • 1994 – 1997

    pedagóg violončelovej hry na Escola Metropolitana de Lisboa – Academia Nacional Superior de Orquestra, Lisabon (Portugalsko)

  • od 1998

    pedagóg violončelovej hry na VŠMU

  • od 2000

    zakladateľ a umelecký riaditeľ Festivalu peknej hudby v Banskej Štiavnici, ako aj Štiavnických letných kurzov

„Eugen Prochác patrí v súčasnosti medzi špičkových slovenských interpretov strednej generácie. Od počiatku sólistickej kariéry sa jeho výkony vyznačovali precíznym technickým zvládnutím a premysleným muzikálnym dotvorením uvádzaných diel. Vďaka svojmu interpretačnému majstrovstvu získal celý rad pozvaní na účinkovanie nielen doma, ale i v zahraničí. V deväťdesiatych rokoch minulého storočia úspešne pôsobil ako sólový violončelista a pedagóg v Portugalsku.“ (Slovník slovenského koncertného umenia II., Hudobné centrum, Bratislava 2004, s. 129-132).

x