-
1969 – 1971
súkromné štúdium kompozície (Peter Bartovic)
-
1971 – 1975
Konzervatórium v Bratislave (kompozícia – Juraj Pospíšil, klavír – Mária Masariková)
-
1973 – 1980
domáce muzicírovanie u Jána Albrechta
-
1975 – 1980
VŠMU (kompozícia – Dezider Kardoš)
-
1979 – 1988
odborný redaktor redakcie hudobnín a kníh o hudbe vydavateľstva OPUS
-
od 1984
člen Zväzu slovenských skladateľov (po 1990 Spolku slovenských skladateľov v rámci Slovenskej hudobnej únie)
-
1985 – 1991
externý pedagóg na VŠMU
-
1988 – 1989
študijný pobyt na Hochschule für Musik und darstellende Kunst vo Viedni (Roman Haubenstock-Ramati)
-
1988 – 1992
ašpirant na Ústave hudobnej vedy SAV
-
január 1990
predseda Spolku slovenských skladateľov
-
1991 – 1996
vedúci redaktor časopisu Slovenská hudba
-
1992 – 1996
vedecký pracovník Ústavu hudobnej vedy SAV
-
1993
obhajoba kandidátskej práce Battaglia a mimesis (hodnosť kandidát vied)
-
1993 – 1994
sídelný skladateľ Slovenskej filharmónie
-
od 1997
odborný asistent na Katedre estetiky FFUK (dejiny estetiky – starovek, stredovek, renesancia, dejiny hudby)
-
1997 – 1999
riaditeľ vydavateľskej sekcie Národného hudobného centra
-
od 1999
riaditeľ vydavateľstva Scriptorium musicum
-
2001 – 2007
pedagóg skladby na Akadémii umení v Banskej Bystrici
-
od 2008
prezident Výboru Bratislavských hudobných slávností
-
2008 – 2009
predseda Spolku slovenských skladateľov
-
2009
založenie občianskeho združenia Albrechtina
-
2011 – 2012
odborný asistent na Katedre skladby a dirigovania VŠMU
-
2013 – 2015
docent na Katedre skladby a dirigovania VŠMU
-
od 2017
vedúci Oddelenia edičnej činnosti Hudobného centra
"Godárova hudba vniesla začiatkom osemdesiatych rokov do slovenského kontextu nové „argumenty“ – nové postulovanie hudobného času, nový postoj k minulosti spočívajúci v adopcii historických formových konceptov (passacaglia, concerto grosso, partita) a novú podobu konzekventného seriálneho myslenia, v ktorej dochádza k prekríženiu zložky vertikálnej (princíp tonálneho centra), lineárnej (kánonický princíp) a sónickej (cluster). Tieto nové podnety boli vnímané jednak ako nástup novej generácie skladateľov (M. Burlas, I. Szeghy, P. Breiner a iní) a jednak ako estetická revolta proti „oficiálnej“ hudbe sedemdesiatych rokov a zároveň proti pokračujúcemu dedičstvu Novej hudby. V širšom kontexte však boli spojené s hlbšími prúdmi v európskej hudbe paralelne sa manifestujúcimi v tvorbe A. Schnittkeho, H. M. Góreckého, G. Kančeliho atď. Pre viaceré Godárove diela je charakteristické spolupôsobenie dvoch základných východísk: relatívne krátky, lapidárny motivický tvar a rozmerná plocha, na ktorej sa tento tvar realizuje. Na rozdiel od minimalistickej koncepcie však Godárov hudobný čas plynie v etapách, je zvrásnený výraznými zmenami faktúry spojenými s maximálnym dynamickým kontrastom (Talizman; Sekvencia; Grave). Na prelome osemdesiatych a deväťdesiatych rokov sa u Godára zvýrazňuje väzba na historické obdobia, čo sa prejavuje niekedy väčšmi v asociatívnej rovine (Emmeleia; Barkarola; Déploration; Via lucis), inokedy aj v samotnom hudobnom procese (Ecce puer). Osobitnú pozornosť si zasluhuje spôsob, akým dokázala Godárova hudba zarezonovať aj v slovenskom hranom filme (Neha, Všetko čo mám rád, Cudzinci, Záhrada, Orbis pictus) vrhajúc tak nové svetlo na otázku spoločenskej izolácie súčasného skladateľa."
(ZAGAR, Peter: Vladimír Godár. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 105 – 106.)