• 2005 – 2011

    Konzervatórium v Bratislave (spev – Zuzana Stankóciová, Marta Beňačková)

  • 2012 – 2017 

    JAMU v Brne (spev – Marta Beňačková)

  • 2015

    študijný pobyt na Hudobnej akadémii Fryderyka Chopina vo Varšave (spev – Ewa Izykowska)

  •  

  • interpretačné kurzy:

    Adam Plachetka, Kateřina Kněžíková, Markéta Cukrová, Kateřina Beranová, Dagmar Pecková, Margreet Honig

Jarmila Balážová už počas štúdia účinkovala v projektoch Komorného zboru Konzervatória (dir. Július Karaba) a v rámci Komornej opery Konzervatória stvárnila postavu Arsamenesa v Händlovej opere Xerxes a postavu Marty v Čajkovského opere Jolanta. Počas štúdia na JAMU v Brne v projekte Komornej opery školy naštudovala viacero postáv. 

Ako koncertná speváčka spolupracovala na zaujímavých projektoch so súbormi starej hudby Il Cuore Barocco a Solamente Naturali, s ktorými sa predstavila na festivaloch Trnavská hudobná jar 2015 a Banskobystrické hudobné dni. V roku 2016 účinkovala na festivale Epoché. Jej koncertná činnosť zahŕňa spoluprácu aj s ďalšími telesami ako napr. Musica aeterna, Ensemble Opera Diversa, Brno Contemporary Orchestra, International Choir Academy Lubeck, L´Armonia Terrena, Czech Virtuosi a iné. S českým súborom barokovej hudby Collegium 1704 sa podieľala na koncertoch v talianskom Turíne a Miláne.

V decembri 2018 debutovala v Národnom divadle moravskoslezskom v Ostrave, kde sa predstavila v dvoch rolách Triptychu Giacoma Pucciniho. V marci 2019 sa na doskách Štátnej opery v Banskej Bystrici objavila v Rossiniho opere Otello v roli Emilie a v roli Loly z opery Cavalleria rusticana od P. Mascagniho. Na tejto scéne účinkovala aj vo Foersterovej opere Eva v roli Zuzky. V októbri 2019 debutovala v Národnom divadle Brno v roli Rychtárky (Její pastorkyňa) a následne v roli Poliny (Piková dáma).  

V sezóne 2020/21 ako členka Operného štúdia Slovenského národného divadla v Bratislave naštudovala titulnú rolu Dida v Purcellovej opere Dido a Aeneas. V rámci festivalu Janáček Brno 2020 účinkovala v dvoch operných inscenáciách (ako Kosinská, elévka v opere Osud a ako Rychtárka v opere Její pastorkyňa). V roku 2022 na tom istom festivale účinkovala v spojenom uvedení dvoch Janáčkových diel Z mŕtveho domu / Glagolská omša (ako Aljeja a altový part v scénickej podobe Glagolskej omše pod vedením dirigenta Jakuba Hrůšu). V lete 2022 sa predstavila aj na Salzburskom festivale (ako Varvara v Janáčkovej opere Káťa Kabanová, dir. Jakub Hrůša). Na veľkonočnom koncerte Slovenskej filharmónie účinkovala v predvedení Dvořákovho Requiem (dir. Ion Marin, 2023).

x