• 2005 – 2011

    Konzervatórium v Bratislave (spev – Zuzana Stankociová, Marta Beňačková)

  • 2012 – 2017 

    JAMU v Brne (spev – Marta Beňačková)

  • 2015

    študijný pobyt na Hudobnej akadémii Fryderyka Chopina vo Varšave (spev – Ewa Izykowska)

  • 2019 – 2021 

    členka operného štúdia Slovenského národného divadla 

Jarmila Balážová, mezzosopranistka, ktorá už počas štúdia účinkovala v projektoch Komorného zboru Konzervatória (dir. Július Karaba) a v rámci Komornej opery Konzervatória stvárnila postavu Arsamenesa v Händlovej opere Xerxes a postavu Marty v Čajkovského opere Jolanta. Počas štúdia na JAMU v Brne v projekte Komornej opery školy naštudovala viacero postáv. 

Absolvovala interpretačné kurzy pod vedením Adama Plachetku, Kateřiny Kněžíkovej, Markéty Cukrovej, Kateřiny Beranovej, Dagmar Peckovej, Margreet Honigovej.

Ako koncertná speváčka spolupracovala na zaujímavých projektoch so súbormi starej hudby Il Cuore Barocco a Solamente Naturali, s ktorými sa predstavila na festivaloch Trnavská hudobná jar 2015 a Banskobystrické hudobné dni. V roku 2016 účinkovala na festivale Epoché. Jej koncertná činnosť zahŕňa spoluprácu aj s ďalšími telesami ako napr. Musica aeterna, Ensemble Opera Diversa, Brno Contemporary Orchestra, International Choir Academy Lubeck, L´Armonia Terrena, Czech Virtuosi a iné. S českým súborom barokovej hudby Collegium 1704 sa podieľala na koncertoch v talianskom Turíne a Miláne.

V decembri 2018 debutovala v Národnom divadle moravskoslezskom v Ostrave, kde sa predstavila v dvoch rolách Triptychu Giacoma Pucciniho. V marci 2019 sa na doskách Štátnej opery v Banskej Bystrici objavila v Rossiniho opere Otello v roli Emilie a v roli Loly z opery Cavalleria rusticana od Pietra Mascagniho. Na tejto scéne účinkovala aj vo Foersterovej opere Eva v roli Zuzky. V októbri 2019 debutovala v Národnom divadle Brno v roli Rychtárky (Její pastorkyňa) a následne v roli Poliny (Piková dáma).  

V sezóne 2020/21 ako členka Operného štúdia Slovenského národného divadla v Bratislave naštudovala titulnú rolu Dida v Purcellovej opere Dido a Aeneas. V rámci festivalu Janáček Brno 2020 účinkovala v dvoch operných inscenáciách (ako Kosinská, elévka v opere Osud a ako Rychtárka v opere Její pastorkyňa). V roku 2022 na tom istom festivale účinkovala v spojenom uvedení dvoch Janáčkových diel Z mŕtveho domu / Glagolská omša (ako Aljeja a altový part v scénickej podobe Glagolskej omše pod vedením dirigenta Jakuba Hrůšu). V lete 2022 sa predstavila aj na Salzburskom festivale (ako Varvara v Janáčkovej opere Káťa Kabanová, dir. Jakub Hrůša). Na veľkonočnom koncerte Slovenskej filharmónie účinkovala v predvedení Dvořákovho Requiem (dir. Ion Marin, 2023).

x