-
1979 – 1985
Konzervatórium v Košiciach (husle – Štefan Demeter)
-
1985 – 1990
huslista v orchestri Divadla Jonáša Záborského v Prešove
-
1986
spolu s Martinom Marinčákom zakladateľ skupiny Ali Ibn Rachid
-
1990
príchod do Bratislavy
-
1991
člen divadelného združenia Stoka, kde pôsobil ako hudobník, skladateľ a herec
-
od 1995
člen súboru Požoň sentimentál
-
1996 – 1999
štúdium na VŠMU (kompozícia – Ivan Parík)
-
1999
spoluzakladateľ skupiny Dogma spolu s Martinom Burlasom, Zuzanou Piussi a Danielom Salontayom
-
2000
spoluzakladateľ Združenia pre súčasnú operu (spolu s Martinom Burlasom, Monikou Čertezni, Ingrid Hrubaničovou, Máriusom Kopcsayom, Zuzanou Piussi)
"Burgrova skladateľská identita je výsledkom stretu rôznych svetov a tak (ako u Martina Burlasa či Mariána Vargu) jeho hudobná aktivita prekračuje žánrové hranice. S divadlom ho spája pôsobenie v súbore Stoka, s rockovou hudbou vlastná skupina Ali Ibn Rachid a k tzv. vážnej hudbe ho vedie schopnosť abstrahovať od módnych trendov a sledovať líniu svojského spôsobu vyjadrenia. Jeho hudba odráža viac polemický a relativistický aspekt súčasnej tvorby než aspekt technologický, t. j. viac sa sústreďuje na hodnoty skryté za vrstvou vyjadrovacích prostriedkov. To ho spája s celou skupinou jemu generačne blízkych skladateľov, no Burgr zostáva sám sebou a niekde na polceste medzi intuitívnou a akademicky podkutou kompozíciou tvorí skladby, ktorých lyrické jadro je často zahalené alúziami a hrou kontextov. Jeho divadelné piesne a krátke hudobné útvary stavajú pred poslucháča viacrozmerný svet odkazov na žáner umelej, ľudovej piesne či šansónu a zdanlivé smerovanie k persifláži sa v nich často prudko zmení na efekt pravého opaku – prostého odhaleného citu."
(ZAGAR, Peter: Ľubomír Burgr. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 57.)