-
1979 – 1985
Hudobná akadémia v Bazileji (klavír – M. Raaflaub, neskôr hudobná teória a kompozícia – Robert Suter, Jacques Wildberger a Wolfgang Neininger)
-
1982 – 1985
štúdium dirigovania u Alberta E. Kaisera, počas jedného roku jeho asistent na Hudobnej akadémii
-
1983
dirigentský kurz u Franca Ferraru v Siene
-
1984 – 1986
korepetítor a asistent Harryho Rodmanna v Opernom štúdiu v Bazileji
-
1985 – 1986
dirigent orchestra Complesso Vivaldiano v Bazileji
-
1986 – 1988
ďalšie štúdium dirigovania u Ulricha Wedera a na Konzervatóriu Richarda Straussa v Mníchove, súčasne účasť na prednáškach a orchestrálnych skúškach Sergiu Celibidacheho ako aj na Mozarteu v Salzburgu, súčasne práca v divadle v Innsbrucku
-
1987
dirigentský kurz u Arpadia Joo v Assisi
-
1988 – 1990
pedagóg hudobnej teórie na Akadémii pre sakrálnu hudbu v Luzerne
-
1990 – 1996
pedagóg hudobnej teórie, hry z partitúr a sluchovej výučby na Konzervatóriu v Schaffhausene
-
od 1993
skladateľ v slobodnom povolaní v Bratislave
"Hanákova doterajšia tvorba je kvantitatívne zatiaľ veľmi skromná, no tým zaujímavejšia. Názvy skladieb, ako aj ich textová inšpirácia poukazujú na skladateľovu vyhranenú estetiku a filozofickú reflexiu. „Osobitý hudobný jazyk Mojmíra Hanáka charakterizuje silne expresívna, hlboká umelecká výpoveď a snaha o čo najúspornejšie využitie materiálu v nadväznosti na estetické línie a kompozičné myslenie ruskej školy (Modest Petrovič Musorgskij, Dmitrij Šostakovič).“ (Anton Steinecker). V doterajších skladbách prevažuje vedomý príklon k zvukovej subtílnosti a priezračnosti inštrumentálnej sadzby (Ticho pre flautu, sláčiky a harfu), pripomínajúcu pastelové farby francúzskych maliarov-impresionistov."
(JURÍK, Marián: Mojmír Hanák. In: 100 slovenských skladateľov. Ed. Marián Jurík, Peter Zagar. Bratislava : Národné hudobné centrum, 1998, s. 114.)